X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיפור הזה עדיין לא התרחש. עדיין לא. אבל אפשר לסמוך על בני דודינו הערבים שימצאו את המועד הנכון לטפול עלינו סיפורי עלילה בנושאים "מתאימים" המצויים בשפע בתנ"ך, כדי שיוכלו להעיד על האופי המוסרי הפגום שלנו ושל אבותינו. כול זאת יקרה רק אם נניח לנגע המשפטיזציה לשלוט בחיינו ולנהל אותם
▪  ▪  ▪
יהודה וינשטיין. כוח טוטליטרי [צילום: יוסי זליגר]

תיאטרון "אל מידאן" הערבי בחיפה החליט לעשות מעשה "חיובי" שמטרתו להציג בפני העולם הערבי בישראל את השפל שאליו הידרדרו ערכיה המוסריים של האמונה היהודית ולהעלות בפני הציבור הצגה המתבססת על סיפור היצרים העזים והאהבה האסורה של המלך דוד שחשק בחיקה של בת שבע, שהייתה נשואה כדת וכדין לאדם אחר - אוריה החיתי, שאותו שלח להיהרג בקרב. כמובן שלא נשכחו במחזה דברי התוכחה החמורים של נתן הנביא לדוד המלך הידועים בתואר "כבשת הרש". כדי לאפשר את מימוש הרעיון פנתה הנהלת התיאטרון אל שרת החינוך והתרבות מירי רגב וביקשה - בשם הערך הנעלה של חופש הביטוי - תמיכה כספית.
תשובת השרה לא איחרה לבוא: תשכחו מזה. ברור לנו שאינכם מבקשים לפאר את דוד המלך וכי מטרתכם היא להציג דווקא אותו, אחד מאבות שושלת המלוכה החשובים ביותר של עם ישראל, כאדם בלתי מוסרי שתאוותו העבירה אותו על דעתו וגם על הוראות דתו.
תיאטרון "אל מידאן" לא ויתר ועתר לבג"ץ, בהסתמך על עמדת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שלשרה רגב כלל אין סמכות לקבוע למי מגיעה תמיכה ולמי לא וכי היא איננה הצנזורית של תוכן המחזות שאותם משרדה אמור לממן.
תשובת השרה לעתירה הסתמכה על הטענה, כי בבקשה החריגה עד אבסורד, קיימים גם אלמנטים של הוצאת שם רע על ציבור רחב, ועל כן אסור לאשר אותה. בג"ץ תבע שיוצגו בפניו נימוקים משפטיים נוספים, ואחרי דין ודברים פסק, כי למרות הכול עיקרון חופש הביטוי חשוב יותר ולכן יש להעניק ל"אל מידאן" את המימון המבוקש.
נוכח התפתחות זו פנתה השרה לנתיב של ייזום חקיקה מונעת כדי שיתאפשר לה להימנע ממימון ההפקה. בשלב מתקדם שכזה עסקני "עולם התורה" התחילו לבחוש בקלחת ולאיים כי אם יאושר מימון כלשהו ואפילו בשווי אגורה שחוקה, הם יפילו את הממשלה.
עכשיו, קורא יקר, הסר דאגה מלבך. הסיפור הזה עדיין לא התרחש. עדיין לא. אבל אפשר לסמוך על בני דודינו הערבים שימצאו את המועד הנכון לטפול עלינו סיפורי עלילה בנושאים "מתאימים" המצויים בשפע בתנ"ך, כדי שיוכלו להעיד על האופי המוסרי הפגום שלנו ושל אבותינו. כול זאת יקרה רק אם נניח לנגע המשפטיזציה לשלוט בחיינו ולנהל אותם בכול תחום על-פי מה שיקבע אדם אחד, היועץ המשפטי, שנטל לעצמו במהלך השנים סמכויות חריגות והצרה הזו מובילה את חיינו, במקום שצורכי החיים הדורשים גמישות יחפשו וימצאו נתיבים שיאפשרו לנו חיים נורמליים.
ואולי בסופו של דבר צודקים שרת המשפטים איילת שקד וגם משפטנים מובילים אחרים המתכננים לפעול כדי לפצל את סמכויות היועץ ולצמק את כוחו הטוטליטרי. אבל מי יודע אולי כדי לפתור בעיה מן הסוג הזה יפרסם היועץ הודעה לציבור שבה יבהיר שאין זה מסמכות המחוקק לפסול את חוות דעתו המשפטית.

תאריך:  11/08/2015   |   עודכן:  11/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מימון מחזה על 'הרומן האסור' של דוד המלך
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לעמי דור-און.
מוטקה ה.  |  11/08/15 10:36
 
- בזהירות
isaac suissa  |  11/08/15 11:43
2
טיעון בלתי משכנע בעליל
טיל אוילנשפיגל  |  11/08/15 13:04
3
עריצות התרבות
אהרון שחר  |  11/08/15 14:27
4
כשדור-און כותב מאמרים כאלה
"מירי הגדולה"  |  11/08/15 15:49
 
- איזה פרס הוא קיבל? ל"ת
אהרון שחר  |  11/08/15 17:11
 
- שחר, אתה שכמעט אף כתבה לא
עיטור הוקרה  |  11/08/15 20:53
5
הופתעתי
רפי לאופרט  |  11/08/15 17:21
 
- לאופרט אדם חכם ונבון ורוב
טעם לפגם  |  11/08/15 20:46
 
- אני מכבד כל כותב שאינו משתלח
רפי לאופרט  |  13/08/15 12:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הבולדוזריות של נפתלי בנט מושקעת ימים ולילות בהקמת חממה לג'ובים לפעילי הבית היהודי    בעוד הוא דואג לשמן את אנשי הבית היהודי במשרות, יוצר נפתלי בנט כפילות מיותרת ובזבזנית
אברהם פכטר
ההצהרה של שרת המשפטים, איילת שקד, להקים בית משפט לענייני קרקעות מיוחד ליו"ש, הייתה מיותרת, מסוכנת ושמובילה לחלוקת ישראל לשתי מדינות יהודיות. אם בית משפט לקרקעות, מה בעניין בית משפט למיסים, לתחבורה, לעבודה וכדומה. האבסורד שבדבר - בולט מרחוק
רפי לאופרט
בין כל הטוענים לכתר, על-פי התנהלותו בכנסת ה-20 עד כה, הוא הראוי ביותר אך טעון שיפור והשבחה    העובדה שהוא אינו מעמיד עצמו תמיד וכל הזמן כדון קישוט הנלחם מלחמת סרק בנתניהו, עומדת לזכותו
ציפורה בראבי
כשיש לנו יועץ משפטי בעל מעמד חזק, אופוזיציה לוחמת, תנועות מוסר שמאלניות המבקרות את השלטון, ועוד כהנה וכהנה, מוטב שהנשיא לא יוסיף שמן למדורת הבלבולים האלה. הגיע הזמן לבטל את מוסד הנשיאות. אולי ריבלין יהיה זה שינעל סוף-סוף את המקום וימסור את המפתחות
דביר מור
האם ההנהגה הישראלית עד כה, אשמה באי יישום פתרון מדיני מול ההנהגה הפלשתינית? האם גלי הטרור ימשיכו להכות, כל עוד לא תהיה הפרדה מדינית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il