X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נושא הגיור הפך במרוצת השנים לפצע מדמם ברקמתה של מדינת ישראל. עתה הקימה קבוצת רבנים שניתן להגדירם ככאלה הנמנים על "בית הלל", בגרסתו העכשווית, בית דין לגיור
▪  ▪  ▪
הרבנות הראשית לישראל [צילום: פלאש 90]

בדיונים על הרכבת הקואליציה הנוכחית, בוטל, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, חוק הגיור שקדם להקמת הממשלה הזו. היה בכך משום הנפת דגל שחור על משאלות לבם של מאות אלפי עולים, ששאפו להסתפח אל עם ישראל. עוד קודם לכן שפר עליהם גורלם של עולים מאתיופיה, שבסיוע אפיק מיוחד שהכשיר הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ניתן להם "להשלים" את גיורם בדרך אחרת. לעולים מחבר העמים לא הועמד כל מסלול סביר או דומה, שיוביל אותם אל מטרתם הנכספת.
נושא הגיור הפך במרוצת השנים לפצע מדמם ברקמתה של מדינת ישראל. בצד היותו אות קלון ברבנות הראשית. זו התכחשה שוב ושוב למשאלות לבם של אותם עולים חדשים, שביקשו גיור וסילוק מכשולים שונים ומיותרים מנתיבו. עתה הקימה קבוצת רבנים שניתן להגדירם ככאלה הנמנים על "בית הלל", בגרסתו העכשווית, בית דין לגיור. כבר ביום שני השבוע התקיים דיון ראשוני בבקשתה של קבוצת עולים לגיורם.
קבוצת הרבנים הכריזה על הקמת בתי הדין האמורים, ביום שני בישוב אלון ובאותו מעמד גם השלימו את גיורם של 6 ילדים.
בראש בית הדין החדש עומד הרב ד"ר נחום אליעזר רבינוביץ, שהינו מוכר כבעל מעמד מיוחד בתחום ההלכה. עוד חברים בו הרבנים דוד סתיו ושלמה דיסקין. הרב סתיו התמודד לפני שנתיים על תפקיד הרב הראשי האשכנזי, והינו יו"ר ארגון רבני צהר, הוא וחבריו ידועים בביקורתם על הרבנות הראשית. המהלך נתמך על-ידי הסוכנות היהודית. נמסר כי היו"ר, נתן שרנסקי, אף בירך עליו.
למרבה האירוניה מי שעמד במשך שנים רבות בראש מערך הגיור הממלכתי ואישיות מרכזית בעולם הרבני, הרב דרוקמן, יצא בהכרזה מפתיעה המביעה תמיכה ברבנות הראשית. הוא גינה את המהלך החדש של רבני צהר, ואמר כי "יש לנו בארץ רבנות אחת וחייבת להישאר אחת".
השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי קרא לרבנות הראשית להצטרף ליוזמה החדשה. גם במפלגת יש עתיד ברכו על היוזמה הזו ואמרו כי "הקמת בית הדין החדש לגיור תאפשר לישראלים רבים שהם ישראלים לכל דבר, לבוא בשערי הגיור ולהשתייך לעם היהודי". משורת המברכים נפקד באופן מוזר בעת כתיבת שורות אלו, המחנה הציוני שטרם הודיע על עמדתו...

בקונגרס: סדקים במחנה הדמוקרטי

עד לימים האחרונים סברנו כולנו כי קיימת אחידות רבה במחנה הדמוקרטי בקונגרס בוושינגטון, וכי סופו של המאבק בעד ונגד ההסכם של המערב עם אירן, ידוע מראש: לזכות בגושפנקא המיוחלת של הנבחרים. מתברר שניבעו באחרונה פרצות במחנה הזה. שני צירים דמוקרטים בבית הנבחרים, אליוט אנגל ובראד שרמן, שלהם השפעה רבה, הודיעו שיצביעו נגד ההסכם.
עוד קודם לכן הודיע הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר, כי יצביע נגד ההסכם. כדי לבלום את התהליך, המדאיג מבחינתו, תקף אובמה את הלובי היהודי בארה"ב, איפאק.
למרות הביקורת הקשה וההתפתחות האמורה, פרשנים משוכנעים כי עדיין ביכולתו של אובמה לקבל את הסכמת צירי הקונגרס והסנט, אם לא בהליך הצבעה רגיל כי אז על-ידי הטלת וטו נשיאותי.

תקציב יש. כסף? ימים יגידו...

לפני מספר ימים (ולילות), הושלם הדיון על התקציב, ובין היתר כמובן גם על תקציב הביטחון, שיעמוד על 56 מיליארד שקל. לכאורה ירידה במיליארד שקל. אולם במשרד הביטחון ובמשרד האוצר כבר אומרים לכל בעל תפקיד שמוכן להטות אוזן, כי לנוכח המציאות החדשה האופפת אותנו, במיוחד כמובן ההסכם בין המעצמות לבין אירן, אין כל ספק שיחולו שינויים בתקציב הזה והוא יעלה.
אחד הנעלמים הגדולים שלגביו יתקיימו דיונים מעמיקים הוא כמובן חבילת הפיצויים המובטחת, שתקבל ישראל מארה"ב ומה עשויות להיות השלכותיה לזמן הקרוב והרחוק. לתוך מערכת השיקולים המורכבת מאוד הזו נכנסות גם מסקנות ועדת לוקר. שאלת השאלות היא אם הפעולה הנקראת 'סגירת התקציב', נכון לנקודת הזמן הזו, היא בעלת משמעות בכלל, לנוכח השינויים והאילוצים הגדולים מבית ומבחוץ, העלולים/עשויים לחול בהכרח על תקציב זה, יותר מאשר על כל תקציב אחר.

תאריך:  11/08/2015   |   עודכן:  11/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיור כהלכה? אפשר לנשום לרווחה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה עקרונית קטנה
מריה דה לה שיקסע  |  14/08/15 09:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן קלינגר
הפתרון היצירתי של הוצאת "סלע מאיר" לחוק שמגביל אנשים, שספק אם הרגולטור יאכוף אותו
אור יזרעאלי
דוד המלך? שאול? שמואל ושלמה? לא היו ולא נבראו, תשאלו כל קורא ממוצע של העיתון לאנשים חושבים, או שתתעניינו בקתדרה בתל אביב
יצחק מאיר
ההרכב הפרסונאלי של העומדים בראש המהלך לכינון בתי דין לגיור אלטרנטיבי אומר הרבה מעבר לזה. בלי שהדברים מפורשים, הם בעצם אמירה כי המדינה על מוסדותיה המחוקקים המתקיימים כולם על בסיס של היערכויות מפלגתיות, אינה ערוכה מעצם טבעה להיות הפוסקת דרך הגופים הפועלים מכוח הסמכתם ע"י המדינה מי הוא יהודי
אורי שרגיל
בשנת 1938 העולם היה מלא בידידי אמת, כך סברו בצ'כוסלובקיה: העולם המודרני, הנאור, הדמוקרטי והתרבותי לא יפקיר אותנו לנוכח שיניה החדות של המפלצת הרעבתנית ממול    כולנו יד אחת והגיע הזמן לחמש אותה מול הטירוף ההיטלריסטי
אפרים הלפרין
מיד לאחר פרסום דוח מבקר המדינה בעניין הגז מלאו הרשתות בתגובתה של הח"כית הכי רעשנית ‏בכנסת, שלי יחימוביץ'. מעניין מה יקרה עכשיו כאשר נגידת בנק ישראל מגבה את מתווה הגז‏
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il