X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השר יואב גלנט ניצל באופן שגוי את הבמה שניתנה לו בערוץ 2 והשתלח באופן מקומם בגבי אשכנזי מן הראוי היה שהוא היה לוקח אחריות על מעשיו, מבהיר כי לא נפסל לשום תפקיד - ולראיה, הוא מונה לשר בממשלה לאחר מכן היה יכול לקבוע כי גבי אשכנזי הוא "מפקד שבגד בפקודים שלו ומרד בממשלת ישראל, הוא צריך לעמוד למשפט ולשבת בכלא ולא להיות נישא על כפיים"
▪  ▪  ▪
גלנט, אשכנזי. דם רע [צילום: דו"צ]
גלנט על אשכנזי: "בגד בחייליו, להעמידו לדין"
עופר וולפסון
שר השיכון שמינויו לרמטכ"ל סוכל מאשים את הרמטכ"ל לשעבר בניסיון למנוע ממנו להגיע לתפקיד "כדי שלא יתגלו פשעיו" * מבקש לחשוף מידע לא מסווג נוסף מתיק החקירה
לרשימה המלאה

אפשר להבין את כאב הלב העמוק של יואב גלנט על-כך שלא הצליח להגיע למשאת נפשו ולזכות במינוי הנכסף של הרמטכ"ל. מה שלא ברור הוא מה היו השיקולים שהובילו אותו, דווקא עכשיו, למתקפה חסרת התקדים בעוצמתה נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, וזאת עוד בטרם נתקבלה החלטה של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בפרשה הכאובה הזאת, ורק בהסתמך על הדלפה חסרת תוכן ממשי בנוסח הלא מחייב, כי בפרקליטות "מתגבשת החלטה".
נראה כי התאווה הבוערת לנקום באשכנזי גברה אצל גלנט על השיקולים ההגיוניים הקרים, וכלל לא ברור אם הראיון הנזעם יביא לו תועלת ציבורית כלשהי, ואולי אף יגרום לו נזק כמי שייצרו גבר על הגיונו, תוך התעלמות ממידת האחריות האישית שלו בפרשת הקרקעות במושב.
כדי להעביר באופן המדויק את המסר שלו, מיטיב היה גלנט לעשות אם היה מתחיל את דבריו בראיון באופן אחר. הוא היה צריך לומר מיד בתחילת הדברים, כי מעולם לא ניסה לברוח מן הצורך לקחת אחריות על מעשיו, וגם עתה אין לו כוונה לחמוק מאחריות, ולהסביר באופן פשוט וברור כך:
"בכול מה שקשור לצדדים המנהליים של פעילותי בנחלה שלי במושב נהגתי בדרכים שהיו מקובלות בהתיישבות. גם אחרי בדיקות משפטיות קפדניות של כל אלה שניסו למנוע ממני לקבל את תפקיד הרמטכ"ל לא נמצאה כל סיבה שבגללה אהיה מנוע מלכהן בתפקיד ציבורי חשוב כלשהו. עובדה: אחרי בדיקות משפטיות קפדניות אושרה כשירותי לכהן כשר בממשלה.
עכשיו לגבי גבי אשכנזי. ברור לי כי הפרקליטות עדין לא גיבשה עמדה סופית, ואילו היועץ המשפטי לממשלה כלל לא דן בנושא. מה שיש לי לומר על התנהגותו של גבי אשכנזי איננו נוגע לרמה המשפטית של הטיעונים.
ללא קשר לשאלה מה יחליט בסופו של דבר מי שמוסמך להחליט, אני מרגיש צורך אישי להביע את עמדתי כלוחם בהתאם לקודים הנהוגים בין לוחמים בכול העולם. ומן הבחינה הזו, בעיני, ועל-פי העובדות הידועות לי, גבי אשכנזי הוא "מפקד שבגד בפקודים שלו ומרד בממשלת ישראל. הוא צריך לעמוד למשפט ולשבת בכלא ולא להיות נישא על כפיים". על הדברים הקשים האלה יכול היה גלנט להוסיף: "מעשי אשכנזי בפרשת הרפז הם החמורים ביותר בתולדות המדינה, יותר מעסק הביש ומקו 300".
המסר שביקש גלנט להעביר לציבור בראיון בערוץ 2 היה עובר טוב יותר אחרי הצגה כזו של הדברים.
כיוון שהסיפור האין-סופי המר הזה עדיין לא הגיע אל קו-הגמר, אין טעם לחזור על כול ההאשמות שתולה גלנט באשכנזי. אבל בהחלט הכרחי לדרוש משרת המשפטים איילת שקד לפעול במהירות בשני מישורים. המישור הראשון נוגע לוועדת האיתור בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס אשר גרוניס, הדנה בקביעת המועמדים המתאימים להחלפת וינשטיין. השרה שקד חייב להורות לשופט גרוניס שהוועדה שהוא עומד בראשה תגיש את המלצותיה במהירות מירבית.
המישור השני הדורש את מעורבות השרה - שיחה נוקבת עם וינשטיין שבה תורה לו לעשות אחת משתיים. או לפרסם, לפני פרישתו הצפויה, את חוות דעתו בעניין אשכנזי, או להודיע כי בגלל קוצר הזמן הוא מעביר את הטיפול ליועץ הבא, יהיה מי שיהיה.
דבר אחד צריך להיות ברור לכול המעורבים בפרשה העגומה הזו: יהיה זה מזיק מאוד למערכת השלטונית בישראל אם המלחמה העכורה הנטושה בין גלנט לאשכנזי - כולל אוהביהם, שונאיהם, תומכיהם ומתנגדיהם הפוליטיים - תמשיך להעסיק את המדינה במלוא עוצמת הרגשות הסוערים, ללא כול תועלת ותכלית ממשית.

תאריך:  15/08/2015   |   עודכן:  17/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאוות הנקם גברה על ההיגיון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הדחוף הוא להעמיד את הרפז לדין
ה.א  |  15/08/15 20:17
2
הדחוף
שמ  |  15/08/15 21:25
3
גלנט אשכנזי ובעיקר ויינשטיין
יצחק מאלקנה  |  15/08/15 22:11
4
הסוד אינו גדול. למה גלנט תוקף
מ.אלקרייאף  |  17/08/15 08:43
5
הבעיה כאן היא דין צדק
רפי לאופרט  |  17/08/15 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
יואב יצחק
במשך שנים התעמר בן כספית ביוני קורן וניסה להטיל עליו ועל אהוד ברק את האחריות לכתיבת מסמך הרפז    בשתי תביעות שהגיש נגדו קורן הוכח מעבר לכל ספק: בן כספית פרסם שקרים, ביודעין, בלא כל הצדק סביר
איתמר לוין
אומ"ץ התלוננה על הביקורת שמתח פינקלשטיין בכנס לשכת עורכי הדין על חקירתו של מנדלבליט בפרשת הרפז    ריבלין: הביקורת לא הייתה הפרה ברורה של כללי האתיקה ולא נפל בה פגם
אפרים הלפרין
לדעתי פרשת הרפז הייתה פרשת הדרכים של מערכת אכיפת החוק בישראל. הכשל הענק בחקירה והביזיון במיצוי הדין הורידו את אמון הציבור במערכת לסף ממנו קשה מאוד לעלות, ומשם הכיוון המשיך לרדת מטה מטה
איתמר לוין
בועז הרפז התלונן נגד דן מרגלית ורונן ברגמן ואבי בניהו התלונן נגד משרד מקאן-אריקסון - אך הפרקליטות קבעה שאין מקום לנקוט בצעדים
איתמר לוין
היועץ המשפטי לממשלה תיאם קו עם הרמטכ"ל שהיה אז חשוד-בכוח, כיצד לא תיחשף העובדה שהוא שהעביר למשטרה את מסמך הרפז    וינשטיין הסכים לחכות למעלה מיממה עד שאשכנזי ימסור את המסמך לסגלוביץ' - ואז נחקר מנדלבליט בטענה שגם הוא המתין יום אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il