X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משהו לא טוב עובר על דוברות הנהלת בתי המשפט: התעלמות משאלות קשות ואפילו ניסיון לקבוע לתקשורת כיצד לנסח אותן. מי שייפגע מהגישה הזאת יהיו רק בתי המשפט
▪  ▪  ▪
פרנקפורטר. אמון הציבור

משהו לא טוב עובר על דוברות הנהלת בתי המשפט בשבועות האחרונים - משהו שנראה כניסיון שיטתי להתעלם משאלות מציקות של התקשורת. דומה שמישהו שם שכח, שגם הנהלת בתי המשפט ואפילו השופטים הם משרתי הציבור וחייבים לו דין וחשבון.
עד לאחרונה, הנהלת בתי המשפט בדרך כלל ענתה לשאלות - גם אם לא בצורה מלאה וגם אם לא במהירות המתאימה למאה ה-21. לא תמיד נראה היה שהנוגעים בדבר מבינים את פני התקשורת המודרנית, ושכיום אי-אפשר להסתפק בתשובה הלקונית הקבועה "פסק הדין מדבר בעד עצמו", אבל לפחות היו תשובות. כעת דומה שהמגמה משתנה, ולא ברור מדוע. הנה שורה של מקרים המצביעים על כך:
1. News1 חשף לפני חודש שמסמכים חסויים מתיק משפחה תלויים בפרהסיה על לוח המודעות בבית המשפט באשדוד, המצוי באחריות המזכירות. הדוברות טענה שלא ניתן לה די זמן לבדוק את הנושא. הידיעה פורסמה; תגובה לא התקבלה עד היום.
2. בשבוע שעבר הפנה News1 לדוברות שתי שאלות בנוגע לשופטת שנחשדה בפלילים וזכתה ליחס מועדף: מדוע לא הושעתה לאחר חקירתה באזהרה, והאם הוועדה למינוי שופטים ידעה על העתירה התלויה ועומדת בבג"ץ בעניינה כאשר אישרה את קידומה. הדוברות סירבה להגיב.
3. ענת רואה מספרת בכלכליסט, כי כאשר ביקשה בשבוע שעבר תגובה בנוגע למתרחש ב"קורס למועמדים לשפיטה", נענתה שמאחר שהפנייה התקבלה ביום חמישי אחר-הצהריים - לא הספיקה הדוברות להשיב לה עד מוצאי שבת. אם התשובה הזאת נשמעת לכם מוכרת, נא עיינו בדוגמה הראשונה.
4. השיא הגיע כאשר רואה שאלה מדוע עוזרים משפטיים מתמנים לשופטים בשיעור גבוה בהרבה מחלקם בציבור עורכי הדין. תשובת הדוברות: השאלות "מנוסחות באופן מגמתי" ולכן לא תימסר תגובה.
אם דוברות בתי המשפט לא שמה לב או שכחה, נזכיר לה את כללי המשחק: התקשורת שואלת ואתם עונים. אנחנו לא נגיד לכם כיצד לנסח את התשובות, ואתם לא תגידו לנו כיצד לנסח את השאלות. גם אם השאלות לא מוצאות חן בעיניכם, חובתכם הציבורית היא לענות עליהן; בשביל זה אנחנו - הציבור - משלם לכם משכורת. אתם לא יכולים לקבוע את לוחות הזמנים של הפרסום. הימנעות מתשובות לא תביא להימנעות מפרסום, אלא להפך - רק תחזק את התחושה שעלינו על משהו ושיש להם מה להסתיר, או שפשוט אין לכם תשובות.
שופטי בית המשפט העליון מצטטים מדי פעם את אמרתו של השופט פליקס פרנקפורטר, לפיה "לבית המשפט אין חרב ואין ארנק אלא רק אמון הציבור". בריחה משאלות קשות אינה תורמת ליצירת אותו אמון, שהוא יסוד קיומו של בית המשפט. יתרה מזאת: בעידן התקשורת המודרנית, בריחה כזאת איננה רק בלתי מועילה ובלתי אפשרית; היא לא חכמה. כדאי שהדוברות תשנה את הגישה הזאת, שפוגעת בסופו של יום אך ורק בבתי המשפט עצמם.

תאריך:  18/08/2015   |   עודכן:  18/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוברות שתקנית
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
קבלו מינוי בסגל "שלושת הקופים" ל"ת
א. וינשטיין  |  18/08/15 11:47
2
למי יש אמון במערכת המשפט?
חבל על הזמן  |  18/08/15 11:58
 
- את האמון במערכת המשפח
בני בנקר  |  18/08/15 13:31
3
אם התקשורת לא שמה לב
אהרון שחר  |  18/08/15 13:09
4
דוברות בתי המשפט
חמודי  |  18/08/15 13:14
5
בוקר טוב אליהו
מיאה  |  18/08/15 14:17
6
מזמן שמנו לב שהדוברות עקומה
אה חלס  |  19/08/15 04:16
7
מההכרות שלי לדוברת גם אין
אחד מהעם1111111  |  20/08/15 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
הערבים והפלשתינים הצליחו לשווק לעולם את "הבלוף של המאה" - שפלשתין הייתה מאז ומעולם ארץ ערבית והיהודים גזלו אותה מהם
ישראל רוזן
פולמוס הגיור הוא בין הליברלים לשמרנים בציונות הדתית    הרבנות הראשית כלל איננה צד בנושא. זה אופנתי להתנפל עליה כמתחרדת, אבל הנושא כולו נמצא במגירתו האישית של נשיא בית הדין
נחמה הכט
נתניהו יודע מה נדרש לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, ולשמירה על עקרונותיה ועל האינטרסים החיוניים שלה. למעשה, דנון הוא שליחו האישי של נתניהו. זוהי שליחות בלתי כתובה. המינוי הזה הוא הדבר הטוב ביותר שנעשה מאז השבעת הממשלה
שמעון זיו
יש לשקול בכובד ראש את הרצון להפריד את הדת מהמדינה, על יתרונותיה וחסרונותיה, ורק לאחר זאת לקבל החלטה שתהיה בראש ובראשונה טובה לרוב היהודי, ורק אחר כך לשאר המיעוטים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בריונות, מאוחר, את מי משרת הניסוי, חרם והיזהרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il