X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מוֹת עלאן - פרס למפעל חיים רצחני פרשיות השחיתות ביחידת להב משקפות שחיתות בצמרת המשטרה רצח נאור אטיאס: כורתים ראש של ציפור ולא תמות? ולקינוח הכוהנת הגדולה
▪  ▪  ▪
עלאן. סיבות ביטחוניות

מוות מסוכן
בניגוד לשאיפת ארגוני ימין קיצוני מתלהם אין להניח לעציר הפלשתיני מוחמד עלאן, השובת רעב, למות. זאת לא רק מסיבות אתיות רפואיות, אלא בעיקר מסיבות ביטחוניות.
העציר המסוכן, שהפך לסמל עולמי במאבק הטרור נגד קיומה של ישראל, על-רקע שביתת הרעב שזכתה לתהודה תקשורתית עולמית, אם ימות יהפוך לשאהיד בינלאומי. באורח פרדוכסלי זה יסכן את ישראל, שתהיה חשופה לפיגועים של ארגונים טרוריסטיים, שיבקשו לנקום את מותו בטענה, איך לא, שהמדינה גרמה למותו.
אין להעניק אפוא לפלשתינים ולארגוני הטרור, על מגש הכסף, מתנת חינם זו, פרס ל'מפעל חיים' רצחני, בדמות מותו של עלאן, אשר כאמור עלולה לעלות לישראל במחיר ביטחוני כבד ובקורבנות רבים, במותו, לא פחות מאשר בחייו כעציר משוחרר.
משטרה רקובה
דומה כי פרשות השחיתות החמורות שנחשפו לאחרונה ביחידת הדגל המובחרת לכאורה של המשטרה, יחידת להב 433 - פרשת פינטו ועו"ד פישר - מקורן בשחיתות בצמרת המשטרה בכלל. כאשר מפקדים בכירים ביותר ברמת ניצבים ומפקדי מחוז, דוגמת בר לב, ניסו שחם ועוד רבים וטובים נתפסו בהטרדות נשים ובפרשות שחיתות אחרות, נראה כי המשטרה רקובה מיסודה. ולכן החריקות הכבדות ביחידה הן רק סימפטום המעיד על הכלל. מה הפלא אפוא שתדמיתה הציבורית של המשטרה היא בשפל המדרגה. ואחרי כל זה היה למפכ"ל יוחנן דנינו סיבה לחגיגת מסיבת פרידה ראוותנית ובזבזנית, על חשבון הקופה הציבורית, על 'הישגיה'?
פרס לשכרות?
האם בית המשפט מעניק פרס לשכרות? לפחות כך נראה לגבי הרוצח של הנער נאור אטיאס מפתח תקוה, שהואשם בהריגה בלבד. זאת למרות העובדה שנאור נדקר שלוש פעמים, ואחת הדקירות הייתה בלב. במבחן התוצאה - וגם הכוונה, שֶכן הרוצח היה חמוש בסכין מראש - מה זה אם לא רצח. הייתכן, כדברי חז"ל, שכורתים ראש של ציפור, והיא לא תמות?
אם לא די בכך, הרוצח טען להגנתו שהיה שיכור. האם אין זו עילה לחומרת העונש, ולא לקוּלתוֹ, כפי שנעשה הפעם ובמקרים רבים אחרים? ההרשעה בהריגה בלבד לא רק שאינה משקפת את חומרת הפשע, אלא לא פחות אינה מרתיעה רוצחים פוטנציאליים אחרים ומעודדת שכרות. יצויין שזה מקרה שני תוך חודש שדקירה ורצח בין בני נוער מסתיימים בהרשעה דומה. מה הפלא שעקומת הדקירות של נערים עולה? לאן הגענו?
הכוהנת הגדולה
דומה כי כשם שמלי גרין החרדית הפכה לגורו חוצת מגזרים להורוּת, כך חני וינרוט הפכה לכוהנת הגדולה של ההתמודדות עם מחלת הסרטן מעֵבר למגזר החרדי.
אין ספק שפניה הקורנות וחיוכה הרחב המקסים של חני, כמו גם האנרגיה, המרץ והחיוניות הבלתי נדלית שלה, ממש לא מתיישבים עם סופניוּת החיים, והמוות האורב לה מעֵבר לפינה בעקבות המחלה.
יתר על כן, ההספק הפנומנלי שלה בשנה אחת במגוון עיסוקיה כמרצה, לומדת אקדמאית, עובדת, כותבת ומתנדבת, עולה אף על ההספק של רבים במשך כל ימי חייהם. היא מהווה מודל להתמודדות לא רק לחולי סרטן, אלא לא פחות לציבור כולו.
שמחת חיים ומיצויים המלא, אופטימיות, ניצול זמן מקסימלי בחינת האימרה הידועה כי אם 'אין זמן - יש זמן' ותעסוקה המהווה מתכון לבריאות הפיזית והנפשית כאחת - כל אלה הם מסרים חשובים שהיא מעבירה לאנשים בהתמודדותה המיוחדת עם המחלה. זאת מתוך פיכחון מלא ומוּדעות למצבה הריאלי, ולא מתוך הכחשת המציאות. כל הכבוד!

תאריך:  19/08/2015   |   עודכן:  19/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס לטרור
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לבריאות שימות
אהרון שחר  |  19/08/15 15:53
 
- ניצחון לטרור
ציפי לידר  |  20/08/15 21:02
2
בגצ מוביל אותנו לטרור ואנרכיה ל"ת
יוסי ארגואן  |  19/08/15 20:45
 
- האקטיביזם השיפוטי הזכור לשמצה
ציפי לידר  |  20/08/15 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
לעומת הנשיא אובמה ומזכיר המדינה קרי, לציבור האמריקני אין אמון באייתולות, כפי שמתעד הסקר השנתי של "גאלופ", לפיו האמריקני הממוצע מבין שעמידה בהסכמים מחד ומשטר דיכוי, פורע-חוק ואפוקליפטי מאידך הם דבר והיפוכו
עודד כהן
זה לא רק מולד, אלא גם חברתי: איך רן דנקר עבר צד, איך דרור רפאל פירק משפחה, ואיך תדאגו שלילדיכם זה לא יקרה?    מאמר נוקב על השפעותיה של התקשורת הכללית
מנחם רהט
שי ניצן, האיש שגיבה אלימות משטרתית ומשפטית בימי הגירוש, הוא האחרון הראוי לתפקיד היועהמ"ש
אריה גל
"לכבוד קצין המשטרה, עבר כבר יותר מחודש וחצי מאז פגע בי נהג המונית במעבר החצייה וברח, הבה נשכח ונפסיק לחפש אותו, אולי הוא יצליח יותר בפעם הבאה ויהרוג מישהו"
יהודה שלם
אולי צריך להזכיר כאן לציפי לבני, שהייתה פעם שרת המשפטים, ולעו"ד בוז'י הרצוג, כי אשמה אפשר להטיל רק על סמך ראיות, ולחרוץ דין רק לבית משפט יש סמכות. ואין להתערב בסמכות זו, או להשפיע עליה, גם לא דרך התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il