X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנים ששאלתי את עצמי מי הם אותם ה"הדיוטות", שבית הדין הגדול בימי דוד ושלמה, לא יכלו להם? איך מעיזים הדיוטות לקום על בית הדין הגדול (הסנהדרין של אותם ימים)?
▪  ▪  ▪
הרמב"ם [צילום: בי"ח רמב"ם]

הקמת "בתי הדין לגיור" הביאו לפולמוס נרחב בין המצדדים למתנגדים, אלו ואלו מצטטים את הרמב"ם, כדי להוכיח את צדקתו בויכוח, אולם לא מצאתי מישהו שמתייחס לדברים אלו של הרמב"ם, בהלכות איסוי ביאה, (בפרק י"ג, החל מהלכה י"ד), שם דן בגיורים שנעשו בימי דוד ושלמה. וכך הוא אומר:
"אַל יַעֲלֶה עַל דַּעְתְּךָ שֶׁשִּׁמְשׁוֹן הַמּוֹשִׁיעַ אֶת יִשְׂרָאֵל, אוֹ שְׁלֹמֹה מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל יְדִיד יָהּ, נָשְׂאוּ נָשִׁים נָכְרִיּוֹת בְּגַיּוּתָן", אז איך בכל זאת התחתנו איתן מכל האומות? עונה הרמב"ם ש"סוֹד הַדָּבָר כָּךְ הוּא"- שֶׁהַמִּצְוָה הַנְּכוֹנָה - כְּשֶׁיָּבוֹא הַגֵּר אוֹ הַגִּיֹּרֶת לְהִתְגַּיֵּר, בּוֹדְקִין אַחֲרָיו, שֶׁמָּא בִּגְלַל מָמוֹן שֶׁיִּטֹּל אוֹ בִּשְׁבִיל שְׂרָרָה שֶׁיִּזְכֶּה לָהּ אוֹ מִפְּנֵי הַפַּחַד בָּא לְהִכָּנֵס לַדָּת; וְאִם אִישׁ הוּא - בּוֹדְקִין אַחֲרָיו שֶׁמָּא עֵינָיו נָתַן בְּאִשָּׁה יְהוּדִית; וְאִם אִשָּׁה הִיא - שֶׁמָּא עֵינֶיהָ נָתְנָה בְּבָחוּר מִבַּחוּרֵי יִשְׂרָאֵל". כך שהמניע להתגיירות חייב להיות דבקות בא-לוהי ישראל, ולא בשום דבר אחר. קרי להסתופף תחת כנפי השכינה, וקבלת עול תורה ומצוות. זה הא-ב של הגירות.
"וְאִם לֹא נִמְצָא לָהֶן עִלָּה - מוֹדִיעִין אוֹתָן כֹּבֶד עֹל הַתּוֹרָה וְטֹרַח שֶׁיֵּשׁ בַּעֲשִׂיָּתָהּ עַל עַמֵּי הָאֲרָצוֹת, כְּדֵי שֶׁיִּפְרֹשׁוּ.
"אִם קִבְּלוּ וְלֹא פָּרְשׁוּ, וְרָאוּ אוֹתָן שֶׁחָזְרוּ מֵאַהֲבָה - מְקַבְּלִין אוֹתָן, שֶׁנֶּאֱמַר: "וַתֵּרֶא כִּי מִתְאַמֶּצֶת הִיא לָלֶכֶת אִתָּהּ, וַתֶּחְדַּל לְדַבֵּר אֵלֶיהָ" (רות א,יח)".
כל הברור הזה נכון כאשר, עם ישראל מושפל, נתון תחת שלטון עם אחר או בגלות, כך שאין שום מניע זר לרוצה להתגייר אלא הדבקות בא-לוהי ישראל. אולם מה קורה כאשר עם ישראל בארצו, ובעל ריבונות שלטונית עצמאית במדינתו, ומצבו הכלכלי מהטובים בעולם, יש לו את הצבא החזק ביותר במזה"ת, והוא נושא לקנאה עולמית על הצלחתו? על כך מוסיף הרמב"ם ואומר:
"לְפִיכָךְ לֹא קִבְּלוּ בֵּית דִּין גֵּרִים כָּל יְמֵי דָּוִד וּשְׁלֹמֹה: בִּימֵי דָּוִד - שֶׁמָּא מִן הַפַּחַד חָזְרוּ; וּבִימֵי שְׁלֹמֹה - שֶׁמָּא בִּשְׁבִיל הַמַּלְכוּת וְהַטּוֹבָה הַגְּדוֹלָה שֶׁהָיוּ בָּהּ יִשְׂרָאֵל חָזְרוּ. שֶׁכָּל הַחוֹזֵר מִן הַגּוֹיִים בִּשְׁבִיל דָּבָר מֵהַבְלֵי הָעוֹלָם - אֵינוֹ מִגֵּרֵי הַצֶּדֶק".
אולם, בפועל היו מי שגיירו למרות האיסור: "וְאַף עַל פִּי כֵן הָיוּ גֵּרִים הַרְבֵּה מִתְגַּיְּרִים בִּימֵי דָּוִד וּשְׁלֹמֹה בִּפְנֵי הֶדְיוֹטוֹת, וְהָיוּ בֵּית דִּין הַגָּדוֹל חוֹשְׁשִׁין לָהֶן: לֹא דּוֹחִין אוֹתָן, אַחַר שֶׁטָּבְלוּ מִכָּל מָקוֹם, וְלֹא מְקָרְבִין אוֹתָן, עַד שֶׁתֵּרָאֶה אַחֲרִיתָן.
ואלו הם הגרים של שלמה: "וּלְפִי שֶׁגִּיֵּר שְׁלֹמֹה נָשִׁים וּנְשָׂאָן, וְכֵן שִׁמְשׁוֹן גִּיֵּר וְנָשָׂא, וְהַדָּבָר יָדוּעַ שֶׁלֹּא חָזְרוּ אֵלּוּ אֶלָּא בִּשְׁבִיל דָּבָר, וְלֹא עַל פִּי בֵּית דִּין גִּיְּרוּם - חֲשָׁבָן הַכָּתוּב כְּאִלּוּ הֵן גּוֹיוֹת, וּבְאִסּוּרָן עוֹמְדִין; וְעוֹד, שֶׁהוֹכִיחַ סוֹפָן עַל תְּחִלָּתָן, שֶׁהֵן עוֹבְדוֹת עֲבוֹדָה זָרָה שֶׁלָּהֶן וּבָנוּ לָהֶן בָּמוֹת, וְהֶעֱלָה עָלָיו הַכָּתוּב כְּאִלּוּ הוּא בְּנָאָן, שֶׁנֶּאֱמַר: "אָז יִבְנֶה שְׁלֹמֹה בָּמָה" (מלכים א יא,ז).
היינו כבר בסרט הזה
שנים ששאלתי את עצמי מי הם אותם ה"הדיוטות", שבית הדין הגדול (הרבנות הראשית בימי דוד ושלמה) שלא יכלו להם? איך מעיזים הדיוטות לקום על בית הדין הגדול (הסנהדרין של אותם ימים)? עד שקם אותו "בית דין" אלטרנטיבי לגיורים, שחוזר לאחר 3,000 שנה על המרידה של ההדיוטות בבית ראשון, בסמכות הסנהדרין.
וּמִפְּנֵי זֶה אָמְרוּ חֲכָמִים: קָשִׁים לָהֶן גֵּרִים לְיִשְׂרָאֵל כְּנֶגַע צָרַעַת; שֶׁרֻבָּן חוֹזֵר בִּשְׁבִיל דָּבָר, וּמַטְעִין אֶת יִשְׂרָאֵל, וְקָשֶׁה הַדָּבָר לִפְרֹשׁ מֵהֶן אַחַר שֶׁנִּתְגַּיְּרוּ. צֵא וּלְמַד מָה אֵרַע בַּמִּדְבָּר בְּמַעֲשֵׂה הָעֵגֶל וּבְקִבְרוֹת הַתַּאֲוָה. וְכֵן רֹב הַנִּסְיוֹנוֹת - הָאֲסַפְסוּף הָיוּ בָּהֶן תְּחִלָּה.
לכן מובן מדוע כל הרבנים למעט "ההדיוטות" מתנגדים למהלך הזה, כי כבר היינו בסרט הזה, וראינו לאן הוא הוביל. זהו "סוד הדבר" שרמז עליו הרמב"ם, ומשום מה עד כה על המתווכחים לא נתנו לזה את הדעת.
אולם ל"סוד הזה" יש גם אסמכתאות מהמחקר הארכאולוגי. מה שמתברר, מהממצאים של החפירות הארכיאולוגיות של השנים האחרונות, שניתן לראות בברור שעד ימי המלכות לא הייתה לעבודה הזרה שום סממן חומרי. לא נמצאו פסלים וצלמיות, בכל הבתים המיוחסים להתנחלות השבטים. אולם לאחר ייסוד המלכות, המצאים מראים שינוי דרסטי. לראשונה נצאו צלמיות, ופסילי אלילים, המוכרים מהתרבויות השכנות, וזאת כתוצאה מאותם "הדיוטות", ששאבו לתוך עם ישראל, גויים במסווה של גרים. כך פשטה האלילות בישראל, ובממדים מבהילים. הממצאים הארכאולגים, מראים עד כמה שהדבר היה נפוץ, בכל בית, עד שבסופו של דבר הכניעה אותה אלילות את המלכויות: הן של מלכות הצפון, והן את זו שביהודה עד לחורבן ביהמ"ק ואבדן העצמאות.
האם לזה חותרים המממנים מחו"ל של אותם הדיוטת, (כדוגמת "הקרן לישראל חדשה" ודומיה)? האם לזה הם מעודדים את ה"הדיוטות" של דורנו, להקמת "בתי דין" שיהרסו מבפנים את העם היהודי?

תאריך:  23/08/2015   |   עודכן:  23/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרי הדיוטות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כחך!
יהודי אחד  |  23/08/15 14:50
2
דוד עבר על כל איסור בתורה
ב.ל  |  25/08/15 19:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
עברתי מספר פעמים על מסמך ראש המטה הכללי הנקרא אסטרטגיית צה"ל, והיו לי כאבי בטן. כקצין ‏לשעבר בצה"ל היה לי קשה למצוא פגמים בכל החלק הטכני של המסמך ואז בקריאה שלישית או הרביעית ‏התמקדתי ב-3 סעיפיו הראשונים‏
יעקב אסתרליס
הפקידות השמאלנית חיבלה בתפקודה של הממשלה בכל התחומים    זו הייתה בעיה של כל ממשלות הליכוד, שתמיד היו שוכחות את הכלל הבסיסי: סמכויות אף פעם לא נותנים, סמכויות לוקחים
איתן קלינסקי
שקיימת זילות בחיי אדם לנוכח העובדה, שהון אנושי המגיר זעה על פיגומי הבניין, מספר לא נתפס מתוכו לא חזר לביתו, כי מצא את מותו בתאונות עבודה. קשה להשלים, שהון אנושי המשכים קום לעבוד בעבודה שחורה לשם קיומו, מספר לא נתפס מתוכו לא חזר לביתו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    המצאות, רעם ללא ברק, חזר לחיים וטריקולור
שמעון זיו
צריך להפעיל שיקול דעת מקדמי, מתי משתמשים בצו מינהלי, ונגד מי. צריך לשקול מה עושים במצב של שובת רעב, ולא להמתין לימים האחרונים שהחרב על הצוואר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il