X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פה הייתה צריכה להתקבל החלטת מפקד - שתשנה את המצב מיסודו, והמשמעות, חיפוש שחקן חיזוק חיצוני אבל גם זה נעשה בצורה שלומיאלית, כאשר במקום לעשות זאת במחשבה תחילה, עשו זאת רק כאשר החרב הייתה על הצוואר
▪  ▪  ▪
ארדן. יודע שהוא לא יכהן בממשלה הבאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בשנה האחרונה חווינו משטרה המטלטלת על הגלים, ואינה מוצאת את דרכה בים הסוער. החל בפיטורי והתפטרות של ניצבים, פיצוץ פרשת ארביב פינטו, פרשת רונאל פישר ומאסר רב-פקד ערן מלכה. אלה רק מקצת מהפרשיות שהביכו מאוד את המשטרה.
נוסיף על זה, ממשלה מתחלפת והולכת לבחירות, כאשר אין רציפות שלטונית, מפכ"ל שצריך להתחלף כי בא אל פירקו ולא ניתן - כי זה בתקופת בין הערביים של חילופי המשמרות.
שר לביטחון פנים שיודע שהוא לא יכהן בממשלה הבאה. ועל כל זה קבעון מחשבתי בארגון מהגדולים ומהחשובים במדינה שהוליד את מחדל שיסל.
פה הייתה צריכה להתקבל החלטת מפקד - שתשנה את המצב מיסודו, והמשמעות, חיפוש שחקן חיזוק חיצוני. אבל גם זה נעשה בצורה שלומיאלית, כאשר במקום לעשות זאת במחשבה תחילה, עשו זאת רק כאשר החרב הייתה על הצוואר.
לאחר כל זה התקבלה החלטה נבונה, כאשר נבחר תת-אלוף במילואים גל הירש, קצין עתיר הישגים, בקיא לפני ולפנים בחלק מהמשימות שעומדות בשנים האחרונות בפני המשטרה - דהיינו לוחמה מתמשכת במחבלים הערבים, ופה יש לו יתרון יחסי.
היה כבר תקדים של מינוי מבחוץ - עם מינויו של הרצל שפיר למנכ"ל, שפוטר כעבור שנה, כי השר בורג לא הסכים שיטפלו בשחיתות. בתוך המשטרה תיק אפרסק. היה תקדים של מינוי מבחוץ לשבס, היה תקדים של מינוי יעקב טרנר לראש אגף משאבי אנוש במשטרה ולאחר מזאת למפכ"ל.
ולכן מינוי של עוד שוטר לתפקיד זה היה בבחינת מור אוף דה סיים. הוא לא יכול להביא בשורה חדשה, כי הוא נולד ובגר בתוך הארגון ואין לו מה לחדש. רק אדם מבחוץ יכול לראות את הכשלים הפנימיים. צמרת המשטרה צריכה לכבד את החלטת גלעד ארדן ולתת גיבוי למפכ"ל החדש, למרות שהם מרגישים פגועים.
אין לשכוח שחלקם היו מרגישים פגועים, גם אם מי מהם היה נבחר, כי אז גם כן חלקם היה פורש כאקט של מחאה. נכון, למפכ"ל החדש יש לקונה בכל הקשור לעבודת הבילוש, המזפ ועוד, אבל יש לו כפופים הבקיאים בתחום, ומפכ"ל טוב הוא כזה שיש לו עוזרים טובים, והוא צריך לתת את המבט שלו על הארגון ויחד להזיז את העגלה במעלה ההר.
ראש הממשלה שתמך בצעד, צריך לתת את שלו - להוסיף תקציבים למשרד לביטחון הפנים, על-מנת שיוכל לתפקד ולמלא את משימותיו. רק כך יוכיח כי הוא התכוון ברצינות כאשר לחץ על מינוי חיצוני של מפכ"ל. כרגיל, התקשורת תקטול את המהלך בלי לחשוב פעמיים, אבל זו דרכה ולא צריך לשים אליה לב. החשוב הוא שסוף-סוף מונה מפכ"ל.

תאריך:  26/08/2015   |   עודכן:  26/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזכות החלטת השר לביטחון הפנים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן לטלטל המשטרה
חי בלילה  |  26/08/15 23:57
2
הקלגסים האלימים של המשטרה1
צרעה  |  27/08/15 05:01
3
הקלגסים האלימים של המשטרה2
צרעה  |  27/08/15 05:22
4
נכון עשו שהביאו מי שהוא מהחוץ
אחד שמכיר  |  27/08/15 10:41
5
כל אחד ולא מהמשטרה
אחיעזר השילוני  |  28/08/15 10:18
6
כתבה שקולה, מיושבת ומאוזנת
בזכות ההחלטה  |  29/08/15 21:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
משה מכנס
מחדליו וכשלונו של הירש, בפרשת חטיפתם ומותם של החיילים רגב וגולדווסר ופרוץ מלחמת לבנון השנייה בעקבותיה, פוסלים את הירש לכהונה החשובה, המחייבת מינוי אדם ללא שום רבב
עמי דור-און
מנקודת ראותו של נתניהו, כנראה שהמצב הנוכחי הוא האופציה הטובה ביותר    ההחלטה על מינוי המפכ"ל נתונה בידיו וכל עוד לא החליט - אין בעיות
איתמר לוין
למשטרה היו מספיק ראשים כחולים - תרתי משמע - בשנים האחרונות, ולכן לא היה מנוס מהבאת ראש ירוק מצה"ל    כמה הערות נוספות על מינויו של גל הירש למפכ"ל
איתמר לוין
גל הירש חייב לשקם מיידית את אמון הציבור במשטרה, שנשחק עד דק לא רק בגלל שורת הפרשות הפליליות, אלא גם בגלל ההתנהלות היום-יומית שלה. לאחר מכן, כדאי שיעסוק בשכר השוטרים ובבחינה מעמיקה של המשטרה על כל היבטיה
איציק וולף
המפכ"ל החדש של משטרת ישראל פרסם בדף הפייסבוק שלו תגובה על מינויו    "שמח על האמון שקיבלתי וממתין להשלמת תהליך המינוי כהלכתו"    אב שכול תקף את המינוי ואמר כי השר ארדן שכח את הכישלון הצורב של שדרת הפיקוד במלחמת לבנון השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il