X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל מי שיש לו מה לומר, או שחושב שיש לו מה לומר, מנסה להשפיע על מינוי המפכ"ל הבא זו כמובן זכות יסוד, אך אין להתבלבל בין חופש הביטוי לבין השאלה במי צריך להתחשב בדרך למינוי
▪  ▪  ▪
לא יוותרו על ההזדמנות [צילום: איציק וולף]

הורים שכולים. איש מאיתנו אינו מתווכח עם הורים שכולים. אפילו מי שיודע מהו שכול, לא יכול לקבוע לאחרים כיצד מתמודדים איתו. קל וחומר שאיש מאיתנו אינו מתווכח עם מי שבנו נהרג בשירותו בצה"ל. אין לנו שום זכות מוסרית להתווכח איתו.
זה לא אומר שמחאת הורים שכולים צריכה להשפיע על ההחלטה מי יהיה המפכ"ל הבא. המחאה שלהם באה ממקום רגשי-פרטי כואב מאין כמותו. ההחלטה צריכה להתקבל משיקולים ענייניים-ציבוריים. כל עוד לא נקבע בידי גורם רשמי מוסמך שאדם פלוני אשם בנפילתו של חייל אלמוני - הוא לא אשם, ולא משנה מה מרגישים הוריו של החייל.
אם דוד בן-גוריון היה מתחשב ברגשותיהם של ניצולי השואה, לא היה הסכם שילומים עם גרמניה וקרוב לוודאי שישראל הייתה קורסת מבחינה כלכלית. החלטות קשות צריכות להתקבל גם אם הן כרוכות בפגיעה ברגשותיהם של מי שסבלו את הנורא מכל - השואה ושכול. זוהי חובתם של מנהיגים.
יהודה וינשטיין. מי שעובד בצמוד עם המשטרה, הוא שיקבע מי יעמוד בראשה? מי שנמצא בקשר יום-יומי עם הניצבים המעוניינים בתפקיד, הוא שיחליט האם אדם מבחוץ יועדף על פניהם? אפילו במדינת ניגודי העניינים שלנו, זה קצת יותר מדי. במצב נורמלי אפשר היה לחיות עם זה, אבל לא כאשר מדובר ביהודה וינשטיין, על כשליו ומחדליו בכלל ובטיפול במשטרה בפרט (ע"ע אפרים ברכה). וינשטיין צריך למסור את בדיקת הטענות נגד גל הירש לידי המחלקה לחקירות שוטרים, להדיר את רגליו מטיפול בנושא ולהורות למח"ש למסור את מסקנותיה לוועדת טירקל.
המשטרה. קל וחומר בן-בנו של קל וחומר לפיסקה הקודמת. ודאי שהיא לא יכולה לבדוק חשדות נגד המועמד השנוי במחלוקת לפקד עליה. עוד סיבה טובה להטיל את המשימה על מח"ש.
בג"ץ. קרוב לוודאי שמינויו של המפכ"ל הבא - במיוחד אם יבוא מחוץ לשורות המשטרה - יונח לפתחו של בית המשפט העליון. השופטים ידונו ורוב הסיכויים שיאשרו את המינוי. אבל זה לא צריך להיות עניינם מלכתחילה. זכותה של הממשלה למנות את מי שהיא רוצה, כל עוד מולאו כל התנאים הקבועים בחוק.
הבעיה היא, שבג"ץ לא יוותר על ההזדמנות להזכיר לנו שוב מי באמת שולט במדינה. השופטים נדרשו לעתירה נגד מינויו של אריה דרעי לשר, למרות שהיו צריכים לגמור את העסק במשפט אחד: המחוקק קבע שניתן להתמנות לשר שבע שנים אחרי סיום עונש מאסר, שבע השנים הללו עברו, נקודה, סוף. אז בטוח שהם יעסקו במינויו של המפכ"ל.

תאריך:  30/08/2015   |   עודכן:  30/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עושים גלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מי יציל את המשטרה שלנו 'מאוהבי
קורןנאוה טבריה  |  30/08/15 08:40
2
לא לוותר, העם עם גל הירש
עטרה שגב קלימי  |  30/08/15 09:35
3
חולמת לחבר לפוליגרף את החונטה
קורןנאוה טבריה  |  30/08/15 10:53
4
מוחות ״קרימינלים ״ אולמרט
ישע  |  30/08/15 11:13
5
קל וחומר - הבן של מי הוא?
סניל  |  30/08/15 12:49
6
לשפה שבה דובר הירש
דובר הירשית  |  30/08/15 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
יוסי דר
גלעד ארדן כשל קשות בבחירת גל הירש לתפקיד המפכ"ל, וזאת, בין היתר, בכך שהוא התעלם מהעובדה הקריטית, שגם הוא נמצא עדיין בתקופת לימוד של תפקידו    האם שני טירונים יוכלו לטפל במשברים חמורים?
יוני בן-מנחם
המינוי של גל הירש לתפקיד המפכ"ל הולך ומסתבך אך הוא יוצא למתקפה נגד הגוף שהוא מתכוון לעמוד בראשו ומאשים קציני משטרה בניסיון לסכל את מינויו    בנסיבות שנוצרו גל הירש יתקשה לחולל רעידת אדמה במשטרה ורצוי שיפרוש מהמרוץ למפכ"לות
איציק וולף
המפכ"ל המיועד גל הירש, דוחה בשיחות עם מקורביו את הטענות לחשדות פליליים בפעולת החברה הביטחונית שבבעלותו    "גופים אינטרסנטים לא רוצים שמישהו הגון ונקי כפיים ינהל את המשטרה"
איתמר לוין
ידיעות אחרונות מעלים את העובדה שהמלצות אלמוג בנוגע לגל הירש לא אומצו בידי ועדת וינוגרד    גליה מאור ויעקב טרנר מעלים טיעונים הנוגדים ב-180 מעלות את העמדות שנקטו כאשר היה להם נוח
עמי דור-און
נוכח הסערה הציבורית שגליה המתנפצים מאיימים להטביע את ספינת המינוי הנוטה להתהפך על פניה, עומדות בפני ארדן שתי אופציות מעשיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il