X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הילדים של היום שנולדו לתוך עולם שמתחדש כל רגע בטור גאומטרי, לומדים במערכת בתי הספר שנשארת, ואין זאת גוזמה, עבשה, בלתי אהודה, בולמת, חסרת מעוף, זרה לרוח הנושבת בעולם המבדרת את בלוריות נכדינו ונינינו
▪  ▪  ▪
כיתת לימוד. בית הספר שיש [צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90]

נכון. כשהיינו ילדים, אנחנו ישישי הדור הזה, היה בית הספר שפתח לפנינו שעריו אז דומה להפליא, אם כי כמובן לא בכל, לבית הספר אליו ילכו עכשיו נכדינו ונינינו שישים שבעים שנה אחרינו. הארכיטקטורה הייתה קודרת בימינו. בתי הספר נידמו למצודות. היום, הארכיטקטורה שואפת לחדשנות מאירה. יותר זכוכית, נדיבות מה באור שמש, צבעוניות השואלת נפשה אם היא משמחת לב. אחרת. לא בכל מקום. בערי חמדת הממון הגדולות בתי הספר מעידים על רצון כן להבטיח רווחה בין הכתלים בהם עושים הילדים שעות מרובות כל כך משעות יומם. אבל בשכונות עלובי החיים בערים הגדולות גם בתי הספר סופגים את העליבות, לא רק למראה, לא רק במיצובם בין הרחובות והסמטאות, אלא בתווי פניהם. יש פנים לבית ספר.
בפינות חשוכות תקווה שאין העולם יודע לאטום אותן, לומדים ילדים בצריפים רעועים, בבקתות, במעגלים שאין מעליהם צל. לכאורה יש למאושרים מה שלא היה למאושרים של אז, והאומללים של אז לא נגאלו מצללים, אך יותר מכל אלה עדיין יושבים הילדים של היום שורות שורות בכיתות, מול לוחות, לא חשוב אם שחורים אם מסכים בוהקים, אם כותבים עליהם בגיר או אם באלומות או אם באמצאות מופלאות של הקדמה הטכנולוגית, ועדיין מצלצלים פעמוני ההפסקות, ועדיין המורים מרביצים תורה כפי שהרביצו אז, ושיטות חדשניות אינן מתגברות על הפן הנושן של ליבת ההוראה, ועדיין רוב התלמידים משולים לנתינים שנולדו לקלוט ולא נמצאה להם עדיין גאולה מצפיפות שאינה יכולה להרשות להם לנשום מלא ריאותיהם הקטנות אוויר פסגות שהגביה האלוהים בלבבם. אבל מה לעשות, אין משהו אחר בעולם. בית הספר היחיד אליו ילכו הזאטוטים הוא בית הספר שיש.
נכון. אנחנו ישישי הדור הזה, באנו לעולם שלא ידע אנטיביוטיקה, ולא לחצני מצוקה, מחלקות ראשונות ואחרונות במטוסי סילון שחצו אוקיאנוסים, ולא טלפונים ניידים ולא מחשבים אישיים, ולא רמזורים ואפילו לא מעברי חצייה, והכל מאז השתנה לבלי הכר ורק בתי הספר, ביסודו של דבר לא נשתנו אלא בקוסמטיקה, והילדים של היום שנולדו לתוך עולם שמתחדש כל רגע בטור גאומטרי, לומדים במערכת בתי הספר שנשארת, ואין זאת גוזמה, עבשה, בלתי אהודה, בולמת, חסרת מעוף, זרה לרוח הנושבת בעולם המבדרת את בלוריות נכדינו ונינינו. אבל מה לעשות, אין משהו אחר בעולם. עדיין לא. בית הספר היחיד אליו ילכו זאטוטינו בינתיים הוא בית הספר שיש.
אבל, הם ילכו. וצריך לברך אותם שיזכו למה שאפשר גם בתוך המערך היחיד שקיים בעולם. שיזכו למורים ולמורות שאוהבים אותם. שרוצים להעשיר את חייהם. שמבקשים לגלות להם כי הם מחזיקים בכליהם את המפתחות לשערים נעולים והם יכולים למצוא אותם ולפתוח בהם את הדרך בה ילכו מחר ומחרתיים. שילמדו את ההבדל בין הערך לבין המחיר בעולם בו הציניות מזמן החליפה האחד בשני, ושיחיו את ההבדל הזה בתוך בית הספר כדי לחיות אותו עם סיום לימודיהם ברחובה של העיר אליה יבואו, שימצאו בשמחה את ההבדל בין העונג היוצר לבין שחרור הזמן ממטלותיו, שיפגשו את גדולי הדורות שהיו, את לשונם, את שיריהם, את אמצאותיהם, את הצלחותיהם את כישלונותיהם, שידעו רעות וחברות ונאמנות. כל זה יש גם בבית הספר שסרב להשתנות במשך השנים הארוכות של חיינו. אפשר למצוא את זה גם היום,צריך למצוא את זסה גם היום, גם מחר כי גם מחר לא ישתנה עדיין הכל ובית הספר בעיקרו של דבר יסרב גם מחר להשתנות מן הקצה אל הקצה.
ברכות ילדים. ברכות נכדינו. ברכות נינינו. אכן, בית הספר לא התחדש. אבל אתם, אתם מתחדשים.

תאריך:  30/08/2015   |   עודכן:  30/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כדי לשקמה מן ההריסות היא זקוקה ליד מקצועית מכוונת שתשכיל לטפל בתחלואיה הקשים ושתזכה לשיתוף-פעולה מלא מבפנים. גל הירש איננו האיש שיכול לעשות זאת
שמעון זיו
משרד החינוך עוסק כיום בעיקר בהשכלה בתחומי הידע השונים    הגיעה העת לקרוא למשרד בשם מתאים יותר לתפקודיו
רו"ח נדב הכהן
מבט לפסק דינו של בית המשפט העליון בעניינה של חברת לוקסמבורג: החברה לא תשלם מס על רווח הון שבסופו של יום לא נותר בקופתה
איתמר לוין
כל מי שיש לו מה לומר, או שחושב שיש לו מה לומר, מנסה להשפיע על מינוי המפכ"ל הבא    זו כמובן זכות יסוד, אך אין להתבלבל בין חופש הביטוי לבין השאלה במי צריך להתחשב בדרך למינוי
יוסי דר
גלעד ארדן כשל קשות בבחירת גל הירש לתפקיד המפכ"ל, וזאת, בין היתר, בכך שהוא התעלם מהעובדה הקריטית, שגם הוא נמצא עדיין בתקופת לימוד של תפקידו    האם שני טירונים יוכלו לטפל במשברים חמורים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il