X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במדינת ישראל של שנות האלפיים מצאו את הגורם המרכזי שאחראי לכישלונות ממשלתיים ועסקיים מהדהדים – העובדים. אלא שעובד לא צריך להתבייש על כך שהוא מקבל שכר ראוי לעבודתו ומתוגמל כהלכה. ועדי נמל אשדוד עומדים לצד עובדי רשות השידור
▪  ▪  ▪
הפגנת עובדי רשות השידור. שעיר לעזאזל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

במדינת ישראל של שנות האלפיים מצאו את הגורם המרכזי שאחראי לכישלונות ממשלתיים ועסקיים מהדהדים – העובדים. מי אשם במצב הביטחוני המתוח? – אנשי הקבע בצה"ל ולכן צריך לקצץ במספרם. מי אשם ביוקר המחיה השערורייתי? – עובדי הנמלים ולכן צריך להקים נמלים חדשים. מי אשם בהפסדים של 'מגה'? – הקופאיות והמחסנאים ולכן צריך לפטר אותם. מי אשם בגובה תעריפי החשמל הגבוהים? – בוודאי שהעובדים. מי אשם בירידת הרייטינג של ערוץ 1? – הטכנאים, הצלמים והמזכירות, לכן צריך לסגור את רשות השידור ולהקים רשות חדשה, במקום.
אצלנו בישראל, האצבע קלה על ההדק בכל שקשור לעובדים נאמנים ולמקור פרנסתם. כדי לכסות על כישלונות ומחדלים ניהוליים, מתנהלת באופן שיטתי הסתה פרועה כנגד עובדים, שכל חטאם הוא שהם מועסקים במקום עבודה מסוים.
קל מאוד להבאיש את ריחם של עובדים שהם אינם עובדי קבלן ושמשתכרים מעל שכר המינימום בישראל. יש שרי ממשלה ומנהלים בכירים שההתמחות המרכזית שלהם היא בפיזור דברי בלע על עובדים וזאת הם עושים כדי לכסות על מחדליהם שלהם. עובדי רשות השידור שעומדים להיות מפוטרים הם הדוגמה הכי אקטואלית לכך.
שנים על גבי שנים טרחו שרי ממשלה להעמיד בראש רשות השידור מנהלים שהתכונה הבולטת ביותר שלהם לא הייתה יכולת ניהול מופלאה, אלא רמת קירבתם האישית או הפוליטית לשר הממונה. מנהלים אלה, שידעו היטב היכן מרוחה החמאה שלהם, שירתו את אדוניהם ולא עסקו, כמתחייב מתפקידם, בפיתוח ובאימוץ שיטות שידור מודרניות, כדי להתמודד עם חברות התקשורת הפרטיות וכדי להעניק לציבור בישראל את שמגיע לו. ככל שנקפו השנים, כדור השלג הזה הלך ותפח עד שהגיע למצבו הנוכחי. במקום להעיף אנשי ציבור כושלים מתפקידיהם ולחייב אותם באחריות אישית למצב, מצאו את האשם המרכזי – העובדים. וההסתה נגדם, הגיעה לרמות בלתי נתפשות.
אנחנו חיים במדינה שמבעבעת מבחינה פוליטית ואישי ציבור, כדי להנציח את תרומתם (הקצרה בד"כ) לאומה, מחליטים במחי יד על רפורמות והפרטות למיניהן שתועלתן למדינה חסרות.
קל מאוד להסיט אש כלפי עובדים בכל ארגון וחברה. זה לא הגון, לא ראוי ולא נכון לעשות. אילו עובדי רשות השידור היו משתכרים שכר מינימום ולא היו מסוגלים לגמור את החודש, רמת האהדה הציבורית כלפיהם הייתה שוברת שיאים. עובד לא צריך להתבייש על כך שהוא מקבל שכר ראוי לעבודתו ומתוגמל כהלכה.
הרגילו את הציבור בישראל, שזה לא בסדר שבעלי צווארון כחול, ירוויחו שכר ראוי ואפילו גבוה. במקומות רבים ומתוקנים בעולם, נושאים על כפיים את העובדים ודואגים, בראש ובראשונה, להם ולבני משפחותיהם. לא כך אצלנו, וכעת ראשיהם של העובדים, עובדי רשות השידור מונחים על הגרדום והגרזן כבר מונף מלמעלה.
אנחנו, בנמל אשדוד, מבקשים לחזק את ידי עובדי רשות השידור ואת ידי ראשי ההסתדרות ולומר להם, אנחנו אתכם. עובדי נמל אשדוד לא יינטשו אתכם ונעשה את כל שבידינו, על-פי הוראת והכוונת ההסתדרות, על-מנת למנוע את סגירת הערוץ הציבורי בישראל ופיטורי מאות רבות של עובדים.
צריך לסיים אחת ולתמיד את שהיה נהוג במחוזותינו, שהעובדים הם השעיר לעזאזל של כישלונות ניהוליים. במשך השנים הרבות שנמל אשדוד קיים, למדנו להכיר והתוודענו למנהלים רבים, חלקם טובים וחלקם טובים פחות. למדנו על בשרנו שעלינו לדאוג לזכויותינו ושאם אנחנו לא נעשה זאת, אף לא אחד ידאג לנו.
אנו קוראים לכלל וועדי העובדים בישראל להצטרף אלינו בתמיכה במאבקם של עובדי רשות השידור, תחת הנהגת ההסתדרות. זו הדרך היחידה למנוע מפוליטיקאים פופוליסטיים וממקורביהם, לעשות בגורל העובדים כבתוך שלהם.

אבינועם שושן הוא יו"ר ועד עובדי תפעול.
מני גבאי הוא יו"ר ועד עובדי ציוד מכני.
תאריך:  01/09/2015   |   עודכן:  01/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העובדים כשעיר לעזאזל? לא עוד!
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
האליטות
אהרון שחר  |  1/09/15 10:40
2
מצחיק לשמוע איך השמואל השולט
זקן  |  1/09/15 14:54
3
שכר ראוי לעבודה כן. בטלה גזל  ל"ת
ישע  |  1/09/15 16:06
4
שכר ראוי לעבודה טובה כ ן
ישע  |  1/09/15 16:14
5
הצחתקתני
חוסיין אובמה  |  1/09/15 16:50
6
רשות השידור
א-א  |  1/09/15 18:32
7
יו"ר ארגון הפרזיטים מדבר
רני  |  1/09/15 18:49
8
אין צורך בטלויזיה בעידן שלנו
תתעדכנו  |  1/09/15 20:46
9
כציבה מגוירת עד כאב
יוג'י גבאי  |  1/09/15 21:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
כלל היסטורי: לחורבן הארץ קדם חורבן השפה העברית והשתלטות שפות האזור. ולהפך: תחיית העברית קדמה לתחייתנו הלאומית
רפי לאופרט
את הזמן בו ירווח לנו מהימצאות גז בתחומי הריבונות הישראלית, חייבים לנצל להכנת חלופות ולהערכות לתקופה שבה תפחת זמינות הגז. למעשה, דרוש להתחיל את הצימצום בשימוש בגז אפילו קודם לכן, כשההקלה הזמנית של המעבר לשימוש בגז תתחיל להתפוגג
יוני בן-מנחם
היועץ המשפטי לממשלה הוא שיקבע בסופו של דבר האם גל הירש ראוי לתפקיד המפכ"ל והאם המינוי יעמוד במבחן בג"ץ. אם השר גלעד ארדן וגל הירש הם האמורים לשקם את משטרת ישראל הסיכוי שהדבר יקרה הוא קטן מאוד
איתמר לוין
האיום להשבית את הליגות אם אריה דרעי לא יתן אישור לשחק בשבתות, הוא סחיטה באיומים - שמגיע דווקא מפיו של מי שפעם היה מנהיג פועלים ואמור להגן על רבבות העובדים המנוצלים הנאלצים לעבוד בשבת
משה חסדאי
דמותו של היהודי, המהפכן הצעיר דניאל גולדברג, היא דמות של גיבור המעורר הזדהות עמוקה    גבר מרשים למראה, בשנות העשרים המאוחרות לחייו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il