X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאחר שאת ארוחת הערב אכלנו עם מנות קרב בשטח, היינו צריכים לקבל כוס תה ולחם עם ריבה. להפתעתנו גילינו שאין תה וזאת מפני שהטבח עשה טעות ובישל את התה בסיר בשרי
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

אחד הציווים החשובים של התורה שמבטא רחמנות של האדם כלפי הבהמה שבחצרו, ויותר מכל את הכשרות הנהוגה ביהדות. כמדומני שאין מצווה כזאת בשום דת אחרת וללא ספק זוהי מצווה ראויה. אלא שככל מצוה טובה, כאשר לוקחים אותה לקיצוניות היא הופכת לבלתי נסבלת ובלתי הולמת את הסביבה. המצווה אומרת אל תערבבו חלב עם בשר, ומכאן צמחו חוקי הדת שאין לבשל בשר בסיר שמבשלים בו דברי חלב, ולהפך - אין לבשל חלב בסיר בשרי. המציאו את הפרווה שהוא מוצר שאפשר להשתמש בו הן במאכלי חלב והן במאכלי בשר.
ואני רוצה לתת דוגמה לקיצוניות שנובעת מהצווי. כשהייתי צעיר שירתתי בחטיבת גולני גדוד 51. המשימות שלנו היו בעיקרן להיות בשטח - אם באימונים ואם בפעילות מבצעית. באחד האימונים יצאנו בבוקרו של יום למסע ניווט, הסתובבנו יום שלם בשטח, אכלנו מנות קרב ולעת לילה חזרנו לבסיס שלנו בטירה.
שם ציפתה לנו ההפתעה - מאחר שאת ארוחת הערב אכלנו עם מנות קרב בשטח, היינו צריכים לקבל כוס תה ולחם עם ריבה. להפתעתנו גילינו שאין תה וזאת מפני שהטבח עשה טעות ובישל את התה בסיר בשרי בעוד שבלילה לארוחת לילה משתמשים בסירים חלביים.
תורת צווים
מוסמך הכשרות שבא לבחון את המטבח הורה חד וחלק - לשפוך את התה ולא שעה לבקשותיו ולתחינותיו של הטבח.ואני שואל האם זו הייתה כוונת המחוקק? כאשר ציווה לא לבשל גדי בחלב אימו? האם אין לפנים משורת הדין גם במצוות התורה? האם זו תורת חיים או תורת צווים.
בימים אלו כאשר אנו נדרשים להיות עם עצמנו לפשפש במעשנו לראות במה חטאנו אני חושב שטוב יעשו פוסקי הדור אם יחשבו שנית לאיזה קיצוניות הובילו אותנו במהלך השנים, יכניסו קצת חמלה לתוך הצווים, ויקרבו את עם ישראל לחוקים והצווים שהתורה ציוותה אותם לנו - אבל במידת הרחמים. אין צורך לעמוד על קוצו של יוד, זה לא תורם דבר לאף אחד רק מזיק ומרחיק בני עמנו מהתורה, הרואים בדתיים ובחרדים, כמי שתפקידם עלי אדמות להקשות על בני הדת היהודית - עד שגיור הוא כמעט בלתי אפשרי וזה מעודד נישואי תערובת.
יש מקום להקים צוות תורני שיעבור על מצוות הדת, יראה מה כבר אינו רלוונטי לאור השנים שחלפו והתפתחויות שחלו, כגון לא תדליקו אש במושבותיכם. מצווה זאת נעקפה על-ידי פלטת שבת ושעון השבת, אנשים עובדים בשבת כמו בחברת החשמל ובמקומות שלא ניתן להפסיק את המכונות מפעולה, כי זה בלתי אפשרי. אז יש מה לעשות ויש פתרונות צריך רק רצון טוב ואיחוד של כל גורמי הדת, המחמירים, כמקלים, בית הלל ובית שמאי ובא לציון גואל.

תאריך:  01/09/2015   |   עודכן:  01/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא תבשל גדי בחלב אימו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
טוב, זה היה במאה ה-20...
חי ב לילה  |  1/09/15 14:19
2
בהחלט מרגש שהאל
אהרון שחר  |  2/09/15 10:27
3
לשמעון זיו - אתה טועה ומטעה.
מוקה ה.  |  2/09/15 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן קלינגר
כשאתם רואים פרסומת ברשת החברתית, או באינטרנט בכלל, שאלו טוב מאוד מדוע המידע הזה מופיע עבורכם
אפרים הלפרין
זוהי הקדנציה השנייה של השר בנט בממשלה, לא הצבעתי עבורו, על ברית האחים עם לפיד לא ‏אסלח לו, אני לא רואה כוכבים מיוחדים במפלגתו, גם על התבטאויות קיצוניות שלו אני חולק, אבל ‏הוא שר בומבון, מהבודדים היודעים לברור את התבן מן הקש, ולהוציא מן הכוח אל הפועל את ‏הבלתי אפשרי לכאורה‏
עפר זלצברג
הגברת השיטור לא תספיק בכדי להתמודד עם ההסלמה המסוכנת בהר    יש להשתמש גם בכלים מדיניים ובראשם שילוב תושבי מזרח ירושלים בניהול האתר והעצמת הווקף הירדני
אבינועם שושן, מני גבאי
במדינת ישראל של שנות האלפיים מצאו את הגורם המרכזי שאחראי לכישלונות ממשלתיים ועסקיים מהדהדים – העובדים. אלא שעובד לא צריך להתבייש על כך שהוא מקבל שכר ראוי לעבודתו ומתוגמל כהלכה. ועדי נמל אשדוד עומדים לצד עובדי רשות השידור
דרור אידר
כלל היסטורי: לחורבן הארץ קדם חורבן השפה העברית והשתלטות שפות האזור. ולהפך: תחיית העברית קדמה לתחייתנו הלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il