X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פורסמה לה תמונה קטנה של ילד קטן מוטל עם פניו כלפי חול הים, גלי הים שוטפים אותו מת, לא נושם, כזה אומלל. פתאום "הזדעזע" העולם. כולם "נזעקו" לעזרה. כל ראשי המדינות "הבינו" שמשהו נורא קורה כאן אבל בשטח מאומה. הנה לכם עוד תמונה שמוציאה את החשק לכתוב דברי חוכמה
▪  ▪  ▪
פעוט סורי שנפלט לחוף. התמונה שזעזעה את העולם [צילום: AP]

רציתי לכתוב דברי חוכמה:
קמתי – והנה בוקר. השמש זורחת לאיטה. הציפורים החלו מחפשות גרגירי אוכל. החתולים בורחים מהכלבים. העכברים בכלל לא בתמונה. פה ושם חוזרים בליינים מלגימות הצ'ייסרים, ומנגד מהלכים להם הראשונים עטופי טליתות לבתי הכנסת. לא, זו לא פתיחה של ספר חדש שכתבתי.זו המציאות הפסטורלית המלווה אותנו ואת מנהיגי העולם המערבי...מה הקשר? כנראה שלא בירה נשר.
כבר שנים שבמדינות העולם השלישי, הרביעי והחמישי מתנהלות מלחמות פנימיות, וכמו כל מלחמה – הן מתחילות מניצוץ ולעולם אינן מסתיימות. המנהיגים הדיקטטורים של המדינות הללו מעולם לא היו חלק מפסיפס האומות בעולם, ובתווך הנורא הזה חיים בלית ברירה מיליוני אזרחים שכל יום בו המנהיג מרשה להם לנשום – יבורך על ידם.
העולם עומד מנגד. תמיד עמד מנגד, ולעולם יעמוד מנגד. כך היה בשואה כאשר 6 מיליון מאחינו נשרפו למוות ע"י מגלגלי העיניים מגרמניה בדיוק כמו שדאעש שורף כיום את העומדים בתור לשואה המודרנית, וכמו שאז העולם "לא ידע" כך גם היום הוא (וגרמניה) "אינו יודע".
אף אחד "לא יודע" שבכל רגע נשחטים תינוקות, נהרגים ילדים, נתלים מבוגרים, נאנסות נערות, נחנקים זקנים ונשרפים אנשים חיים רק כי מישהו ניחן במעט יותר כוח מהם. בארה"ב, בדיוק באותם רגעים נוראיים, יוצא הנשיא לפגרה עם משפחתו, המסוק הפרטי, והכלב.
בגרמניה שמתחת לאף שלה מתנהלות רכבות עמוסות נוסעים מבוהלים שחלקם נחנק בהן למוות בדיוק כמו בימי אושוויץ "העליזים" – גב' מרקל נמצאת באיזשהו כנס ליברלי מאוד "חשוב לה". כך כל העולם "הנאור" רואה ואינו רוצה לראות. שומע ואינו רוצה לשמוע. מבין ואינו רוצה להבין.
פתאום פורסמה לה תמונה קטנה של ילד קטן מוטל עם פניו כלפי חול הים, גלי הים שוטפים אותו מת, לא נושם, כזה אומלל. ומשפחתו? - מה שנותר ממנה... האב באבל נורא. פתאום "הזדעזע" העולם. כולם "נזעקו" לעזרה. כל ראשי המדינות "הבינו" שמשהו נורא קורה כאן. כל הגבולות "נפתחו"... על הנייר... ובשטח מאומה. הנה לכם עוד תמונה שמוציאה את החשק לכתוב דברי חוכמה.
לכתוב למי? - למנהיגים? הם שמים קצוץ אחד גדול עלינו ועל כל דבר שזזז או מת בעולם. לעמים? הם שבויים בתוך מדינתם ומיד יעוטו איש על רעהו ויאשימו זה את זה ב"שמאלניות" ו/או "ימניות". לדיקטטורים? הם ימשיכו לאנוס את נשות בני עמם ואח"כ ירצחו את בעליהן, ובין לבין יהרסו עוד כפר ועוד אתר עתיקות – ואם חי בהם או ביניהן מישהו תינוק, ילד, מבוגר – החרב תמצא דרכה אל צוואריהם.
מישהו עדיין מבקש שאכתוב דברי חכמה? - אולי אמצא את החוכמה אצל עם הספר, זה שהוא אור לגויים?
אבוי לנו ולעמנו. נתניהו, לפיד, הרצוג, רגב, דנון, וילנאי,(שכחתם את האלוף הזה? הוא עכשיו סיני גאה...), כחלון, דרעי, אקוניס (איך הדבר הזה הצליח להיכנס גם הוא לכותרות?...), שרון גל, שי פירון. אתם עדיין דבקים ברעיון לנסות לכתוב משהו חכם?

תאריך:  06/09/2015   |   עודכן:  06/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רציתי לכתוב דברי חוכמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה יצא?
אהרון שחר  |  6/09/15 12:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עמירן
קיים פתרון שימנע את הצורך בכניסת הפליטים לאירופה    ברגע שלא יהיה לאחרונים צורך כזה - להגר - יהיה טוב לאירופים ויהיה טוב לאותם אלו המבקשים להגר
ישראל רוזנבלט
הנשיא אובמה אומנם השיג את מספר הסנאטורים הדמוקרטים הדרוש לו כדי שהסכם הגרעין עם אירן לא יטורפד בסנאט. אבל החוגגים (גם בישראל) את הישגו מתעלמים מהעובדה שבעצם המיעוט יכפה את דעתו על הרוב, שלא לדבר על כך שהרוב בציבור האמריקני מתנגד לו, אולי בעקבות הגילויים המדהימים על תוכנו הנחשפים כל העת    דוגמה מאלפת (ומפחידה) על מבוכת בכירי הממשל מצ"ב
נחמה הכט
אכן, העולם משתנה, והמזרח בוער וממשיך לבעור ביתר שאת. הגרעין – כבר הושתל. מה שאנחנו רואים היום זה את ניצני הפרי המורעל, שעתידים מחר להתפתח ולהתפשט לכל עבר
צ'לו רוזנברג
זו הקונוטציה הראשונה שעלתה בראשי לאחר שהתברר שכשלו כל ניסיונותיו של ראש הממשלה לסכל את אישור ההסכם עם אירן בקונגרס    אם נתניהו באמת חרד לעתידה של ישראל, הדרך היחידה למנוע הרעה נוספת היא שינוי היחס לאובמה
רון בריימן
היכן היו עובדי השידור הציבורי לפני 10 שנים, כאשר 10,000 איש גורשו מבתיהם לקול מצהלותיהם של הכתבים והמגישים בשידור הציבורי? מדוע הביקורת של השידור הציבורי על הממשלה, על כל ממשלה, היא תמיד משמאל בלבד? מדוע אין בשידור הציבורי תחקירים על קשרי הון-תקשורת-שלטון הכרוכים ב"תהליך השלום"? מדוע יש לעז כה רב בשיח של הכתבים והמגישים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il