X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להימנע מספקות לגבי ברכתן של החלות לחגים בפרט ולסעודות השבת ולא לברך "המוציא" על חלה מתוקה שברכתה בעצם "מזונות" או נברך "מזונות" על לחמניה שחייבים ליטול ידיים ולברך עליה "המוציא"
▪  ▪  ▪
להכיר את ההבדל בין אשכנזים לספרדים [צילום: פלאש 90]

לפני כחודש הופץ כרוז של גדולי הרבנים הספרדים וביניהם הרה"ג הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א. בכרוז נכתב שאין לסמוך על מדבקות ה-"ברכתו: בורא מיני מזונות" המודבקות על הלחמניות המתוקות, מאחר שגוף הכשרות האחראי לכך הוא גוף כשרות אשכנזי, ויתכן שלפי הפוסקים הספרדים צריך לברך על הלחמניות הללו "המוציא לחם מן הארץ".
כדי להכין את מתכון "חלות הדבש", נבאר בקצרה את הנושא. כך נימנע מספקות לגבי ברכתן של החלות לחגים בפרט ולסעודות השבת בכל השנה בכלל, ולא נברך "המוציא" על חלה מתוקה שברכתה בעצם "מזונות" או נברך "מזונות" על לחמנייה שחייבים ליטול ידים ולברך עליה "המוציא".
ההבדל בין האשכנזים לספרדים
האשכנזים צריכים למדוד את כמות המים ביחס לשאר חומרי הגלם שמוסיפים לקמח (כמות הקמח היא מחוץ לחשבון הזה). אם יש יותר מים מכל שאר התוספות ביחד (ביצים, שמן, מלח, יין, מיץ פירות וכדומה) - מברכים "המוציא". אם כמות המים קטנה מכמות כל התוספות יחד - מברכים על המאפה "מזונות".
לעומת זאת, לפי הספרדים, הברכה נקבעת אך ורק לפי טעמו של הבצק (החלק הפנימי, ולא לפי החלק החיצוני המרוח בדבש או בסוכר). אם הטעם הוא מתוק מברכים "מזונות", אם הטעם "תפל", לא מתוק ולא מלוח, מברכים "המוציא".
זהו ההבדל בשיטות השונות (לפי יחס המים לשאר התוספות או לפי טעם המאפה).
יש לשים לב למקרה שכיח, כשמארחים מישהו הנוהג אחרת מאיתנו, שבחלות בהן יש טעם מתוק מורגש אך עדיין כמות המים גדולה משאר התוספות, האשכנזים יוכלו לברך עליהן "המוציא" והספרדים יברכו על אותן חלות "מזונות". כדי להימנע ממצבים אלו יש להכין בצק שיש בו רוב של מים לעומת התוספות הנוספות, וגם המתיקות בטעם הבצק אינה מורגשת (אלא נוצרת, למשל, מהוספת סוכר מבחוץ).
נוסיף זכויות לקראת היום הקדוש והגדול, יום שמתכפר בו הכל.

הכותב הוא מנהל תפעול כושרות - יעוץ והכוונה בכשרות.
תאריך:  13/09/2015   |   עודכן:  13/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הארץ / Haaretz  יצחק  יוסף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנתם חלות מתוקות? כך תדעו מה לברך עליהן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
הרצל ובלפור חקק
האִם האדם המודרני ניתק ממשברי "עונת המעבר"? המסורת מְפנה את מקומה למודרניות, אך האדם נשאר אותו אדם, על מורכבותו, לבטיו וחששותיו
דודו כהן
אני לא איש של פיוטים, אבל "עת שערי רצון" מזכיר לי את סבא שלי, שלמה שמואל ז"ל, שאליו אני מתגעגע במיוחד
ד"ר יואל רפל
המקורות היהודיים מציעים מועדים שונים ותכנים שונים למהותו של ראש השנה. בתפילות היום איחדו חז"ל את כל המרכיבים
דרור אידר
לא מוכרחים לצבוע ברע את ליל התקדש החג    היו גם רגעי התרוממות רוח וניצחונות אישיים ולאומיים    ומה ראה רש"י במאה ה-11, שפיספס משרד החוץ?
חיים שטנגר
רשימות נוספות
שטחי אימון של צה"ל ייפתחו למטיילים  /  איציק וולף
אובמה מפויס: בואו נכתוב דף חדש  /  איציק וולף
סדרת תרכיזי רימונים לכבוד החג  /  גלית יצחק-אוגנוב
ראש השנה - טעם של הבטחה  /  ציפורה בראבי
לחיים טובים ולשלום  /  אביתר בן-צדף
בדידות קשישים בתקופת החגים  /  ד"ר רון בן-יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il