X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתחילת שנת הלימודים הופיע ראש הממשלה בפני תלמידי כיתה א' בעוטף עזה ברצונו להטיף תורה, לנוכח המצלמות, הסביר לילדים הרכים שאנו אומרים שלום כיתה א' ופנינו לשלום, אך מעבר לגבול החמאס, שוחר מלחמה ולא שלום
▪  ▪  ▪
נתניהו. מנכס לעצמו מעשי הצלה של המדינה [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]

לאט-לאט אך לא במחשכים מתבססת חבורת חובבנים בהנהגת המדינה. שאפתנותם העולה על חובבנותם מובילה את המדינה למקומות לא טובים. בתוך החבורה אפשר למנות את השרים שטייניץ, כחלון ודרעי. את מירי רגב צריך לסווג לקבוצה שאולי עדיין לא הוגדרה. אך מעל כולם אפשר להעמיד את בנימין נתניהו.
במאמר זה אתמקד בנתניהו. המאמר הבא ייוחד לחבריו להגה השלטון. בתחילת שנת הלימודים הופיע ראש הממשלה בפני תלמידי כיתה א' בעוטף עזה. ברצונו להטיף תורה, לנוכח המצלמות, הסביר לילדים הרכים שאנו אומרים שלום כיתה א' ופנינו לשלום, אך מעבר לגבול החמאס, שוחר מלחמה ולא שלום. קשה לקבוע אם המנהג בסינגפור, שהיא אלופת העולם בהוצאה להורג יחסית לגודל אוכלוסייתה, לקחת את ילדי כיתות א' לסיור בתי סוהר למען ידעו ויראו הוא מזעזע יותר. אם הייתה מתלווה אליו לסיור אישתו, אפילו שהביקור אינו קורה בגן ילדים בלונדון, הפסיכולוגית ודאי הייתה מסבירה לו שכך לא מדברים לילדים רכים. תן להם ליהנות מתום הינקות.
בכלל הוא מנכס לעצמו מעשי הצלה של המדינה. הוא בנה את הגדר בגבול מצרים. מדוע לא עשה זאת שנתיים קודם-לכן? או אז היינו מטופלים בפחות עשרות אלפי מסתננים. הוא הביא לכיבוי השריפה על הכרמל, אך שוכח לציין שרק לאחר אסון זה נמצאו התקציבים וסידוד המערכות של שירותי הכבאות.
לדידו הוא הציל, לא פחות, את כלכלת ישראל, בעוד מחקר של בנק ישראל ברשות מנהלת המחלקה קרנית פלוג מצאה שלמעלה מ-60% מהתאוששות הכלכלה נבעה משיפור המצב הכלכלי בעולם. האם בגלל מחקר זה התנגד למינויה של פלוג לנגידה?
כמו האיחור במינוי הנגיד, כך אנו עדים עתה לפיאסקו מתמשך הקשור למינוי מפכ"ל. בקיצור, דברים נעשים בדקה ה-91. הוא מינה את יאיר לפיד כשר אוצר וידע שהוא חף מכישורים לתפקיד. אין פלא שלפיד נחשף במלוא חדלונו. לא צריך להיות מילטון פרידמן כדי לדעת שמע"מ אפס יגרום לתוצאה הפוכה. נתניהו ידע זאת, אך נתן לרטוריקה לחלחל ולהוליך שולל לא מעט זוגות שהמתינו לירידת המחירים וניזוקו. מעניין עבור מי הם הצביעו.
בעת מחאת 2011 הוא הצהיר על בניית 10,000 מעונות סטודנטים. עד-עתה נבנו כמה מאות מעונות. אביר השוק החופשי מגן על מונופול הגז, תוך הפרחת אמרות פופוליסטיות. החובבנות מתבטאת בטיפול בבעיות רק כאשר מגיעים מים עד נפש או בהפרחת הבטחות שידוע שהן חסרות בסיס כבר בעת אמירתן.
לו היו חיים חפר ודן בן אמוץ בין החיים או אז יכלו להוציא את כרך ב' של ילקוט הכזבים בו היה מככב "האמריקני" כפי שכונה בסיירת מטכ"ל. הצרה היא שההתנהלות הזו מחלחלת כלפי מטה ומהווה קריטריון להצלחה. התבשרנו שדנינו המפכ"ל לשעבר עומד להתמנות כיו"ר מגדל, אם כך מדוע לא ימונה שלמה אליהו כמפכ"ל?

תאריך:  16/09/2015   |   עודכן:  16/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חובבנות בצמרת (א')
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בגלל מבנה הקואליציה-יש אילוצים
ונבחרים קיקיוניים  |  16/09/15 14:47
2
הוכח=שטרחרה הוא קוףבבון סמולן!
ע_הראל  |  16/09/15 22:26
3
ממשלת נתניהו
יעקב שטרכר  |  17/09/15 10:04
 
- אז למה לא נבנתה גדר בתקציב2008
ע_הראל  |  17/09/15 15:57
 
- ועדת גינוסר1998*דוח גינוסר1999
ע_הראל  |  17/09/15 22:05
4
"מנהיגי חובבנות" חוצי המפלגות
א. וינשטיין  |  18/09/15 11:58
 
- מחדלים&חובבנות=רק בסמול הארור!
ע_הראל  |  18/09/15 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
בין 1920 ל-1939 נרצחו 800 יהודים ונפצעו 1,679 במאורעות (פוגרומים). נתונים אלה אינם כוללים מקרי רצח שאירעו בין המאורעות. השלום יבוא כאשר הפלשתינים יקחו אחריות על חלקם במה שקרה בין 1920 ל-1949
אילנה אדם
למרות תחושת החמלה לחבריי השמאלנים, שמחפשים שוב ושוב בכל השדות האפשריים מישהו שינהיג אותם בבטחה, ובין אם על תושבי עוטף עזה שלא ראו בעת הגירוש את הסכנה מתקרבת אליהם, עדיין אני מאמינה שאנחנו עם נהדר
רון בריימן
בימים אלה מתלהט הוויכוח לגבי יחסי הכוחות בין הרשויות השופטת, המחוקקת והמבצעת. רבים מהנוטלים חלק בדיון נזעקים להגן על בית המשפט העליון, שאמור להגן על הזכויות של מיעוט הנפגעות על-ידי שרירות השלטון. בפרשת ה"הינתקות" - לא קיים בית המשפט העליון את תפקידו כמגן מפני שרירות וכוחניות, והתוצאה: הידרדרות ערכית ומוסרית שהתבטאה בגירוש, ושחיקה באמון הציבור במערכות המשפט
זאב בן-יוסף
רק לאחר שנשכיל לעשות שלום בתוך עם ישראל, בין שבטיו ועדותיו - רק אז נוכל לנסות לכרות שלום גם עם עמים אחרים
מרק בריל
גם השנה אנחנו עדים להרג של פעם בשבוע. ההבדל הינו - שמו של ראש הממשלה, לא קוראים לו יצחק רבין. שנים טענו שנתניהו הוא מתכון פלא לשקט יחסי, ושאין אינתיפאדה. האמנם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il