X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש השנה, ראש וראשון למועדים, אנו מקבלים בו את המלכות, ומשם לשאר ימות השנה ראש השנה - גילוי מידת הדין, יום כיפור, יום התבוננות אישית, ויום עמידה לפני המלכות
▪  ▪  ▪
שנה הולכת ושנה באה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

שנת תשע"ה הגיעה לסיומה ועל-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חיים היום במדינת ישראל 6.7 מיליון יהודים. מעולם לא חיו כאן יהודים כה רבים. לפני 67 שנים עם קום המדינה, חיו בברוקלין פי ארבעה יהודים מאשר במדינת ישראל, והינה היום חיים כאן כמיליון יותר מבכל ארה"ב. בשנה החולפת עלו 30,000 יהודים כמניין כל הילודה הערבית ומדי שנה עולה ועולה מספרם של העולים ארצה.
כאשר היה אירוע הטרור בפריס וראש הממשלה קרא ליהדות צרפת לעלות לישראל, כי היא ביתם, התנפל עליו האויב האדום מבפנים ובוג'י הרצוג הצהיר: "יהודים לא צריכים להגיע לישראל כתוצאה מאסונות, אלא מבחירה", אפשר שעדיין לא גילו את אוזנו שכ-90% מהיהודים שהגיעו בכל העליות, ובכל הזמנים עלו כתוצאה ממצוקה.
זה היה היעד של הציונות להבטיח בית לאומי לכל יהודי באשר הוא, שנמצא במצוקה. את יהודי צרפת הם לא רצו, אבל רחמיהם נכמרים על הסורים המסכנים, להם צריך מייד לפתוח את השערים. הינה עוד עולים חדשים. וכל-כך למה? כי חלחלה בהם ההבנה לאחר הבחירות האחרונות שאין להם עוד סיכוי להגיע לשלטון. והינה כאן יש הזדמנות להביא אנשים ממדינה ערבית, דבר שיקטין באחוזים את מספר היהודים ויכרסם ביהדותה של המדינה. אלה החישובים ואין בלתם.
הנביא עמוס שואל "אם יתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו"? תקיעת השופר מעוררת חרדה, כי היא הכרזה סתומה. היא מבשרת שמשהו גדול עומד להתרחש, ואין לדעת אם טוב או רע. אולי ניתן לכנות זאת 'משבר'. כפחד התוקף את היולדת בשעת המשבר, משהו עומד להיוולד, ולא ידוע אם חי או מת, שלם או פגום, תקין או מעוות, אם תעבור הלידה בשלום. דבר אחד ידוע, שיהיו כאבים גדולים.
שנה הולכת ושנה באה. ואיש לא יודע איך תעבור עליו השנה החדשה. ראש השנה, ראש וראשון למועדים, אנו מקבלים בו את המלכות, ומשם לשאר ימות השנה. ראש השנה - גילוי מידת הדין, יום כיפור, יום התבוננות אישית, ויום עמידה לפני המלכות. כביכול אוסף ומכנס את כל העבודה האישית של השנה, ומביאו אל גילוי המלכות. ביום זה אנו עומדים כאישים פרטיים ומוכנים לבדוק, להודות ולהתוודות מה מכל ניסיונותינו וטעויותינו היה בו יסוד של חטא או של עוון, ולהביא אותם לפני מידת החסד והרחמים המכפרת. לא בכל עווינו ופשענו, הרבה מהתנהגותנו היו גישושים בכיוונים שונים, חלקם הסתיימו בטעויות וחטאים וחלקם עוונות ופשעים.
"אל תהא רשע בפני עצמך", מי שיכול להבחין במעשיו יסוד של חטא, ואפילו של פשע, סימן שעלה בדרגה - הוא רואה מן הטוב הרבה יותר ולכן יותר מודע לפגימתו.
יום הכיפורים - גילוי מידת הרחמים, רק לפני מידת החסד, יש לאדם רשות למצוא בעצמו את כתמי העוון והפשע, והיא הנותנת לו יכולת לעמוד בפני תחושת האשמה הנוראה והצורבת.
רבי עקיבא שנכנס לפרדס בשלום, יצא בשלום, ואמר "בטוב העולם נידון", הוא שאמר, "אשריכם ישראל, לפני מי אתם מטהרים, מי מטהר אתכם? אבינו שבשמים מטהר אתכם, שנאמר "מקווה ישראל ה'". שנה חדשה עומדת להיוולד. יהי רצון שלחיים ולא למוות, לברכה ולא לקללה, לשובע ולא לרזון.
שנה טובה ומתוקה.

תאריך:  16/09/2015   |   עודכן:  16/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איש לא יודע איך תעבור עליו השנה החדשה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
איך הוא מעז
יהודי שלא נודד  |  16/09/15 13:12
2
כמה שאלות -
אבנר צפוני  |  16/09/15 14:40
 
- אפנר הצפוני...
נתן העזתי  |  19/09/15 17:15
 
- לשמה,
מתוך שלא  |  20/09/15 15:14
 
- אפנר הצפוני...
נתן העזתי  |  20/09/15 17:47
3
שנה מתוקה
מודאגת  |  16/09/15 17:54
4
הלוואי ובעז"ה נזכה לשנה טובה
ציון מציון  |  17/09/15 09:03
5
מאמר נהדר
שמואל אפלבוים  |  17/09/15 09:15
6
גאולה בזכות יישוב ובניין א"י!!
יוחאי דנן  |  17/09/15 15:47
7
אדון בוג'י מתוסכל,כיתר הסמולני
עוד אבינו חי  |  17/09/15 21:54
8
בוזי לקח גוינט והפך לגרבוזי
סניל  |  18/09/15 08:53
9
תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכ
רינה מנתניה  |  18/09/15 16:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
שירה נחושתן
יש לאכול לאורך היום ארוחות מסודרות קטנות, תכופות ומזינות    בארוחה המפסקת מומלץ להרבות באכילת מזון עשיר בפחמימות מורכבות    במהלך הצום יש להימנע מפעילות מאומצת
יפעת גדות
קולות לבנים של חג עולים מהבית הסמוך, וריחות משפחה נישאים אליה מרחוק
ראובן לייב
השנה החדשה רחוקה מלבשר טובות וטומנת בחובה צרות על ימין ועל שמאל, שצריך להיערך לקראתן מבעוד מועד, פן יהיה מאוחר מדי. אם זה לא יעזור - לפחות לא יזיק!
יצחק מאיר
אולי, ראש השנה שהוא חוק לישראל בכל דור וירד כרוך עם הספר לעולם, הוא שישמור על דימויו של הספר כדימוי נצחי שלא יימחק גם בימים בהם הרבים לא יהיו כאן לחוות ספר מה הוא
איציק וולף
כשבועיים וחצי לפני שנפל בשבי ארגון אמל הלבנוני שממנו לא שב, בערב ראש השנה, שתל הנווט רון ארד שלושה עצי דקל ביישוב בית אריה    שכנו לשעבר נזכר בהיכרות החטופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il