X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מרקיע שחקים, מלחמה, נזיד ואור כתיבה וחתימה טובה
▪  ▪  ▪
ממשיכים לעלות לארץ [צילום: שחר עזרן]

א. תוחלתם נכזבה
אוכלוסיית ישראל הייתה בתום תשע"ה כ-8,421,000 מיליון בני-אדם, שכשלושה-רבעים מהם יהודים.
כלומר, תוחלתם של מתנגדי הציונות, שהמדינה היהודית לא תחזיק מעמד עקב הפער הדמוגרפי, נכזבה. לא רק שהעלייה ארצה נמשכת - לצערנו, בעיקר, עקב בריחת יהודים מארצות מצוקתם באירופה - אלא שהילודה בקרב היהודים בארץ מרקיעה שחקים.
מיכאל מירו דיווח בקול ישראל, כי בשנה האחרונה באו לישראל 28,000 עולים חדשים, גידול של 35 אחוזים לעומת תשע"ד. רבע מהם עלו מאוקראינה, רבע מצרפת, חמישית מרוסיה וכעשירית מארצות-הברית.
ב. כצפוי
עיריית ר̤מיקיאוויק, בירת איסלנד, הלכה צעד צפוי קדימה, והחליטה על החרמת כל מוצרי ישראל לבל ייראו בתחומה. כלומר, סימון מוצרים, שמייצרים יהודים ביהודה ובשומרון, הנו רק תירוץ - מסכה, או מקדמה, תלוי בנקודת הראות - לחרם כללי על ישראל.
וכאן עליי לתמוה - האם זה יכלול תוכנה וחומרה, שפותחו בארץ?
לכאורה, החרם על דיכוי זכויות האדם בישראל ועל "הכיבוש" - אותו שד, שהמציאו האירופים ואחרים כדי לכסות את ערוותם. האם יחרימו בריקיאוויק מוצרים של מדינות אחרות, הנודעות בדיכוי זכויות האדם - כמו רוסיה, סין, אירן, סעודיה וכמה משכנותינו הנחמדות?! הרשו לי להניח, כי זו אמירה סתמית, שנועדה לכסות על טבעה האנטישמי הבוטה של ההחלטה האיסלנדית.
ובנוסף - מתי תתחיל ממשלתנו להתייחס לחרם על מוצרים ישראלים כמלחמה עלינו לכל דבר ולתומכיו מבינינו כמשתפי-פעולה עם האויב במלחמה?!
וראו זה פלא - התגובה הבינלאומית להחלטה הדוחה הביאה את ראש עיריית ריקיאוויק לחזור בו, ולהסתפק בהחלטה חצי-אנטישמית: יוחרמו רק מוצרים מיהודה ומהשומרון.
בתגובה, אני מציע להחרים את מוצרי איסלנד (כנראה, רק דגי קוד), ולהרחיב את החרם אל חברי מועצת ריקיאוויק.
ג. דאל
מאכלי קטניות הנם תענוג, המאחד את כל העולם. כששמרתי על תפריט טבעוני, הם היו הבסיס לתזונתי, חוץ מסלטי ירקות.
הנה מתכון לדאל - נזיד עדשים בנוסח הודי - שקיבלתי מידידותיי, הדיאטניות של תוכנית "דרך המלך" בבית-החולים "מאיר בכפר-סבא, ויש בו רק 956 קלוריות:
קחו ספל (250 סמ"ק) עדשים אדומות, והשרו אותן במים למשך הליילה. לפני הבישול, היפטרו מהמים, וסננו את העדשים. דרך אגב, אפשר לחסוך מאמץ, ולהשתמש בעדשים מוקפאות, שהופשרו היטב לפני הבישול.
טגנו שני בצלים קצוצים דק; והוסיפו שלוש שיני שום כתושות, מעט זנגוויל (ג'ינג'ר) כתוש ומעט פלפל חריף צ'ילי קצוץ; טגנו עוד מעט. הוסיפו שתי עגבניות קלופות וחתוכות לקוביות; ותבלו במעט קארי, כורכום ופלפל שחור גרוס.
טגנו כמה דקות, וערבבו את העיסה מדי פעם. הוסיפו עדשים לעיסה, וערבבו מעט. כסו במים, ובשלו כחצי שעה על אש קטנה.
איני משתמש במלח כלל. מי שרוצים - ממליחים תבשילי קטניות רק בסוף הבישול.
ד. בת בעקבות אמה
סרן אור בן-יהודה, שהייתה מ"פית בגדוד קרקל, ונהג המג"ד יצוינו לשבח בגין תפקודם בתקרית באוקטובר 2014 בגבול מצרים, ליד אילת, שבה נפצעה בן-יהודה.
בן-יהודה יוצרת תקדים מעניין. לא רק שאין הרבה נשים ישראליות, שקיבלו צל"ש על לחימתן (אור, כנראה, השלישית מאז מלחמת הקוממיות), אלא שאמה - סגן דינה זלץ בן-יהודה (כיום פרופ' לרפואה באוניברסיטה העברית) - עוטרה בצל"ש רמטכ"ל אחרי מלחמת יום הכיפורים על תפקודה כקצינת הנפגעים של חטיבה 14.

תאריך:  22/09/2015   |   עודכן:  22/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
זולתנו אין כאן למערב על מי להישען באמת, ועל כן אין לנו להתיירא יותר מדי מתמרונים באו"ם, מאיומי חרם ואפילו מלחצים אמריקניים. זיכרו תמיד: הם זקוקים לנו! מפני שלא כמו הרוסים בסוריה, האירופים והאמריקנים אינם צריכים להקים בסיס מבוצר - סביב חיפה למשל, מפני שכל ישראל היא בסיס מבוצר אחד גדול של העולם המערבי
אברהם שלום
מערכת הענישה הישראלית נגד המחבלים בכבישים התמוטטה כליל ואינה מרתיעה עוד, ומלחמת המחבלים מתפשטת כאש בכבישי ישראל. נוסעים בכבישים הפכו להיות מאוימים ודומים לחיילים בחזית הקרב. יש לשקול אם להתיר לבעלי רשיון נשק לירות על מיידי האבנים
אסתר שניאורסון-גרי
כל יהודי שואל עצמו "מי יעלה בהר ה' ומי יקום בהר קדשו", והתשובה היא נקי כפיים ובר לבב אשר לא נשא לשווא שמי
אברהם בן-עזרא
יש שופטים הסומכים ידיהם על המומחה שמינו בכל תנאי ובצורה עיוורת ללא דיון ביקורתי בחוות דעתו, וגישה כזו ראויה לביקורת. במספר החלטות מותח בית המשפט ביקורת על התנהלות המומחה המכונה "זרועו הארוכה של בית המשפט"
יהונתן קלינגר
הישראלים עדיין לא מאמצים את טכנולוגיות הטורנט, אבל אם מסתכלים על הסקר של דה-מרקר - ממנו עולה כי שני שלישים מהישראלים צורכים תוכן אינטרנטי בצורה שאינה מורשית - אז יש כ-17% משתמשים בתוכנת Popcorn Time וכ-15% משתמשים בטורנטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il