X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הניסיון שערכו פעילי שמאל קיצוני, בהם שלושה שגרירים לשעבר, לשכנע את ברזיל שתתנגד למינויו של דני דיין כשגריר ישראל, עורר כצפוי זעם רב כדאי לזכור: מדובר בתפישה לא במשהו חד-פעמי, שאלון ליאל - אחד השגרירים הסביר: "האידיאולוגיה שלי לא יכולה להגיע לשלטון בעתיד. אם נסמוך על הציבור הישראלי לא יקומו שתי מדינות"
▪  ▪  ▪
להתעורר מחיבוק האשליות [צילום: AP]

לעיתים קורה שציבור השרוי בסיאסטה, זקוק לצלצול אזעקה צורמני במיוחד, כדי שיתנער מחיבוק האשליות ויעכל את המציאות. זו הייתה תרומתו הייחודית של מעשה הנבלה שעשו מי שהוגדרו "שגרירים בכירים לשעבר", שביקשו להשפיע על ממשלת ברזיל, שלא תסכים למינויו של דני דיין לשגריר ישראל בברזיליה.
דווקא בימים בהם מתגברים מאמצי תנועת ה-BDS להרחיב את החרם על ישראל, ותעלוליו החוזרים ונשנים של האיחוד האירופי להקל את עבודתם של המחרימים, דווקא עכשיו היינו זקוקים לתזכורת, כי תנועת ה-BDS אינה לבד. היא אינה מורכבת רק מפלשתינים קיצונים הדוגלים בהשמדת ישראל, מאנטישמים מסורתיים שתפשו טרמפ נוח, משמאלנים רדיקלים שעצם אזכור השם "ישראל" גורם אצלם לתגובה פבלובית ומבורים אירופיים העטופים בצדקנות פוסט-קולוניאלית. לחבורה הזו יש משת"פים מקרב השמאל הקיצוני בישראל.
תקציר סיפור המעשה, כפי שפורסם לראשונה "בביטאון הפלשתיני בשפה העברית", הארץ: קבוצה של פעילי שמאל, ובהם שלושה דיפלומטים בכירים לשעבר: ד"ר אלון ליאל (שגם היה מנכ"ל משרד החוץ), פרופ' אלי בר-נביא (השגריר בפריז לשעבר) ואילן ברוך (השגריר בדרא"פ לשעבר), יחד עם מוסי רז (לשעבר ח"כ מטעם מרצ) נפגשו עם שגריר ברזיל בישראל, וביקשו לשכנע באמצעותו את ממשלת ברזיל שתתנגד לקבל את דני דיין, כשגריר ישראל בבירה ברזיליה.
הרביעייה הזו טענה, כי הסכמה למינויו של דיין תעניק (רחמנא לצלן) לגיטימציה בינלאומית למפעל ההתנחלויות. שכן, דיין מתנגד לרעיון שתי מדינות, שלא לדבר על כך שחטאו (בעיני המתלוננים) הוא כבד מנשוא: הוא גם מתנחל וגם היה יו"ר מועצת יש"ע לשעבר.
העובדה שעל הקבוצה גם נמנה ח"כ מרצ לשעבר, מוסי רז, שלא היה דיפלומט, מקורה בכך שרז עומד בראש גוף הקרוי "פורום ארגוני השלום", הפועל למען פתרון שתי מדינות. היא גם מסבירה מדוע חברי קבוצת שמאל הקיצוני הזו, ערכה גם פגישה בנושא עם נציגי הרשות הפלשתינית, כדי שגם הרשות תפעל לסיכול המינוי.
בנקודה זו חובה לשאול, האם הפורום הזה דן גם בסקר טרי שערך הסוקר הפלשתיני הבכיר ביותר, ד"ר חליל שקאקי, ואת תוצאותיו פירסם אהוד יערי בערוץ השני. הסקר הזה גילה כי 51% מהפלשתינים מתנגדים לפתרון שתי המדינות. על-פי ניסיון העבר, מותר לשער שהתשובה תהיה שלילית.
פרסום דבר הפגישה, עורר כצפוי גל של תגובות נזעמות ברחוב הפוליטי. התגובה הקטלנית ביותר הגיעה דווקא מכיוונה של ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני). בפוסט שפרסמה בפייסבוק, תקפה יחימוביץ' את השגרירים לשעבר: "זה כל-כך מרגיז ומקומם אותי כשבמחנה הפוליטי שלי מתנהגים באופן נפסד ומגונה, וגם, תסלחו לי, אידיוטי".
היא הוסיפה ושאלה: "מה אתם רצים מייד לממשלת ברזיל? יש לכם בעיה עם זה שהוא איש ימין? שהוא מתגורר בהתנחלות? תרעישו עולמות ותעשו קמפיין כאן בישראל. נתווכח, נעלה טיעונים. מה אתם רצים לממשלה זרה שתסכל החלטה שלטונית של ממשלת ישראל? בהמשך שיבחה חברת הכנסת את המינוי ("ראוי מאין כמותו מאיזה צד שלא תהפכו את זה").
ח"כ יחימוביץ' הראויה למחמאות על-כנותה ואומץ ליבה (היא עוד תשלם על-כך ביוקר, כשתוקע אל עמוד הקלון בעיתון הארץ, על-ידי החבורה המתרכזת בו, והסבורה שהשמאל הישראלי הממוסד רכרוכי מדי ו"בגד" בעניין הפלשתיני), אבל היא נגעה בשאלה המדויקת ביותר: היכן על השמאל הישראלי לנהל את מאבקיו, בארץ או בחו"ל?
הוגה הרעיון של הוצאת המאבק לחו"ל, שם יש לו סיכויי הצלחה מרובים יותר מאשר בארץ, היה ככל הנראה האדמו"ר יוסי שריד. זאת, אחרי שהגיע למסקנה כי לשמאל הישראלי אין סיכוי להגיע לשלטון בדרך דמוקרטית (יען כי העם מטומטם וכדומה). לכן החליט כי מותר לנסות ולהשפיע מבחוץ. כלומר, לשכנע את ארה"ב, אירופה, כל אחת לחוד ושתיהן גם יחד, לכפות על ישראל פתרון מדיני "שיציל אותה מעצמה".
ארגון "שוברים שתיקה" למשל, אימץ מזמן את הרעיון, כמוהו ארגוני שמאל קיצוני נוספים, המופיעים תחת שם הקוד "ארגוני זכויות אדם". "שוברים שתיקה" טוען שמטרתו להשפיע על דעת הקהל בישראל, אבל זה לא מנע ממנו לפתוח תערוכה של מרכולתו דווקא ב...ציריך. ניסיון של הארגון לפתוח תערוכה דומה בקלן, סוכל בהתערבות שגרירות ישראל בגרמניה.
לאחרונה שיפץ שריד את התיאוריה הבסיסית שלו, כשהוסיף לה ממד שהזכיר מייד את התבטאותו האנטישמית של הגנרל אוולין בארקר, מי שהיה מפקד הכוחות הבריטיים בארץ ישראל המנדטורית, וטען שאת היהודים יש להכות בכיסם. יוסי סבור שסנקציות כלכליות על מדינת ישראל, הן שיביאו את הישועה (לשמאל ולמדינה).
בראיון עימו בגלי צה"ל, ביום שני, אישר אלון ליאל שזה בדיוק הכיוון. הוא נשאל מדוע הוא וחבריו פנו לממשלת ברזיל ולא ניסו לפעול נגד המינוי בארץ. דבריו מדברים בעד עצמם: "אם הייתי חושב שהמחנה שלי יכול להגיע לשלטון, אז הייתי עובד בישראל", אמר הדמוקרט הידוע ליאל.
"האידיאולוגיה שלי לא יכולה להגיע לשלטון בעתיד הנראה לעין. את רעיון שתי המדינות אפשר להציל רק דרך פניה לדעת הקהל העולמית, כי אם נסמוך על הציבור הישראלי, לא יהיה אפשר להקים שתי מדינות".
אבל זו הייתה רק ההקדמה לפאנץ-'ליין. מי שעדיין תוהה לאיזה שפל מוסרי מסוגל השמאל הקיצוני שלנו להגיע, חייב היה לשמוע מה השיב אלון ליאל לשאלה שהצליח להשחיל לו עמית סגל, בקשר לעמדתו של ליאל כמי שצידד בנסיגה מרמת הגולן תמורת הסכם שלום.
במקום להידרש לפעילותו בנושא זה עד זמן קצר לפני שפרצה בסוריה מלחמת האזרחים הבלתי נגמרת, שכבר גבתה את חייהם של יותר מ-300 אלף קורבנות, העדיף ליאל להתייחס למגעים שהיו בין ישראל לסוריה לפני 12 שנה, והשמיע את האמירה הבאה, שאפילו ההגדרה "הזויה", קטנה עליה.
"מי יודע, אמר ד"ר אלון ליאל, אם היה אז ב-2004 וב-2006 הסכם בין ישראל לסוריה כמו שיש הסכם בין ישראל למצרים, אולי לא היינו רואים היום מיליוני פליטים בורחים מסוריה"!!
שמעתם?
קחו רגע להתאוששות וללגימת מים. ועכשיו רבותיי, תשכחו משלטון הדמים העלאווי של אסד שהתיר לעצמו את השימוש בנשק כימי נגד אזרחיו; תשכחו מדאעש; תשכחו מג'בהת אל נוסרא; תשכחו מכל מה שסוכנויות הידיעות מספרות לכם בארבע השנים וחצי האחרונות.
ישראל, ולא מישהו אחר, היא היא האשמה בגל הפליטים ההמוני שנמלט מסוריה המתפוררת ומתדפק על שערי אירופה המבוהלת.
עכשיו, בפרוס השנה החדשה לא נותר לנו אלא רק לקוות, שבפעם הבאה לא תנסה קבוצת שגרירים לשעבר שלנו, לשכנע את האיחוד האירופי, כי ישראל אחראית בלעדית לצונאמי הפליטים המסתער על אירופה.

תאריך:  24/09/2015   |   עודכן:  24/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה-BDS מתחיל מבית
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
פגישה עם שגריר ברזיל
הצדקנית  |  24/09/15 11:55
 
- פנסיה תקציבית
גיו  |  24/09/15 12:41
 
- באמת??? מסכנים... נתרום להם.. ל"ת
שמעון אמסלם  |  24/09/15 15:29
2
אלון ליאל
דוד סוכרי מודיעין  |  24/09/15 13:01
3
אלי בר נביא שייך לקבוצה הזאת ל"ת
כנראה נפלה שגגה  |  24/09/15 13:12
4
תוך 4 שנים 1.000.000 יהודים
ל-הצדקנית  |  24/09/15 13:20
5
לו היו מעמידים את ביילין
ב_שמואל  |  24/09/15 13:44
6
מה עוד צריך לקרות במדינתנו ?!
זאת אנרכיה מסוכנת  |  24/09/15 14:14
 
- התשוה: 1000000 יהודים
ל-זאת אנרכיה מסו  |  24/09/15 14:31
7
לא יוסי שריד אלא אורי אבנרי.
אהוד פרלסמן  |  24/09/15 15:03
8
האם באמת לא מבינים שרעיון שתי
שאול אבידור  |  24/09/15 15:39
9
במילה אחת: בוגדים. בשתיים:
שוחר-שלום  |  24/09/15 15:46
10
תיקון טעות-הם לא עבדו במשרד הח
נבלות?  |  24/09/15 15:59
 
- וזה באמת מזעזע!יש לבדוק מי היו
שרי בטחון בתקופתם  |  24/09/15 18:03
11
דברי שטות של ליאל
ל-הצדקנית  |  24/09/15 16:40
12
הנבלות
ריו  |  24/09/15 18:25
 
- כל מילה בסלע
נובל  |  28/09/15 12:33
13
התשובה הישראלית לגרטרוד שטיין
jdt  |  24/09/15 18:43
14
לא
שמ  |  24/09/15 21:22
15
זה היה מעשה מטופש מאין כמוהו
אלטע קאקער  |  26/09/15 23:37
16
Bibi is the failure
Gilead  |  29/09/15 05:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
בואו ונחזיק טובה לגדולי ומאורי הדור: יהודה וינשטיין, בנימין נתניהו ומשה גפני, על עזרתם בהבנת העקמימות שבמציאות
הראלה ישי
עת ניצבים בפנינו אתגרים במערכת הזוגית, עלינו לדעת ולהאמין שהכל עובר ולזכור את כל הטוב והחסד אשר קיבלנו מבן או מבת הזוג שלנו
יעקב שטרכר
בעתיד הלא רחוק יחל גם בנק ישראל להעלות ריבית. רצוי שהוא יעלה אותה בהדרגה ובקצב של עשיריות האחוז ואף פחות מכך. צריך לתת לכלכלה להתרגל לשינוי. הוא ייווכח שההרים גבוהים יותר בדרך חזרה
עמוס גלבוע
היא החלה ב-1970 במצרים, אחר כך ב-1983 בסוריה (אחרי מלחמת לבנון הראשונה) והפעם שוב בסוריה. אלא שהפעם היא שונה לחלוטין מקודמותיה. אז היא הייתה הגנתית והאויב היה חיל-האוויר הישראלי, ועכשיו היא התקפית וחיל-האוויר הישראלי אינו האויב. דאעש הוא האויב ועמו כל ארגוני הטרור האיסלאמי הקיצוניים
אברהם בן-עזרא
הדירה אמורה להימסר כשהיא נטולת ליקויים וממילא אין לקבלן שום סיבה ואמתלה להגיע אליה, אך אם הוא מעד ומסר דירה הטעונה בעבודות תיקונים, תיקוניו יהיו אך ורק ברשות הדיירים, ותוך הימנעות מניסויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il