X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוסיה היא זאת הנמצאת עכשיו בעמדת כוח באזור, ולצידה אירן בעלת בריתה היא זאת שכנראה תנסה להכתיב תנאים לארה"ב במה שנוגע ל"הסדר מדיני" בסוריה אבל, ההכרעה בסוריה תיפול בשדה הקרב ולא בפשרה מדינית. המעורבות הרוסית רק תאריך להרבה זמן את המשבר הסורי על כל צרותיו, הרוגיו ופליטיו
▪  ▪  ▪
פוטין. רוצה להשפיע [צילום: פלאש 90]

בספטמבר 2013 הציל פוטין את בשאר אסד מפני תקיפה אמריקנית שהייתה עשויה להביא לידי נפילת משטרו. אלו היו הימים טרם עלית דאעש בשמי המזרח התיכון ובזירה העולמית. הפיתיון שפוטין זרק לאובמה היה זה: בשאר אסד יוותר על הנשק הכימי שברשותו, ובתמורה אתם לא תתקפו ותניחו לאסד להמשיך ולטבוח בבני עמו כטוב בעיניו. לא בנשק כימי, אבל בחביות נפץ המושלכות מהאוויר. אובמה שש לקבל את העסקה. ההרג בסוריה נמשך, המשבר הסורי רק התעצם.
בספטמבר 2015 מציב פוטין דגל רוסי צבאי בלטקיה, הטריטוריה העלאווית של אסד ומכריז: אנחנו כאן על-מנת לסייע לאסד וכדי להילחם בדאעש. פוטין מציג את עצמו כיורש של ברה"מ, מעצמת העל שעד לפני כ-25 שנים עמדה בראש גוש עולמי שנאבק בגוש העולמי השני, המערבי, בהנהגת ארה"ב. ובכן, רוסיה של היום אינה בשום אופן מנהיגת גוש עולמי, רחוק מזה. יש לה אומנם חימוש גרעיני המסוגל להשמיד את כל העולם, וחימוש צבאי מתקדם ביותר, אך היד שלה, המחזיקה בחרב הצבאית היא חלשה וקטנה, כשכלכלתה בשפל.
אבל, במה שנוגע למזרח התיכון, שבזמנו הוגדר על-ידי הרוסים "כגובל בגבולות הדרומיים שלנו", כנראה שהאינטרס ההיסטורי הרוסי לא השתנה: להיות בעלי ההשפעה המעצמתיים באזור. במקרה הסורי. בעל הברית האזורי של הרוסים היא אירן, והחיילים שלה הם לוחמי חיזבאללה ונאמני משטר אסד.
לוחמת אמיצה בטרור
מה דחף את פוטין דווקא עכשיו לנקוט במהלך שלו בסוריה? מצבו הרע של אסד, אך דומני שהמניע האסטרטגי המרכזי הוא הסכם הגרעין עם אירן. כי מה שמתרחש עכשיו בסוריה הוא אחת התוצאות ארוכות הטווח של ההסכם הגרוע הזה. זה הסכם שנתן לאירן מעמד עולמי מוכר של מעצמה אזורית מכובדת וראויה, "לוחמת אמיצה בטרור" מצד אחד, ומצד שני הנחיל לעולם ולאזור את הדימוי (הנכון או השגוי) של ממשל אמריקני חלש, הססן, המפחד מהצל של עצמו. נוצרה כאן הזדמנות אסטרטגית שפוטין מיהר לנצלה, ושכנראה תואמה עם אירן בשני ביקוריו במוסקבה של מפקד משמרות המהפכה האירני מיד בעקבות חתימת ההסכם.
כפי שהדברים נראים עכשיו המטרה המדינית הרוסית אינה רק להציל את אסד, אלא יותר מכך: מתוך עמדת כוח וקביעת כללי משחק, להביא לכך שמה שנקרא הגוש המערבי, יכיר בלגיטימיות של המשטר הרצחני של אסד. ארה"ב נגררת לכך. אין לה שום קלף בזירה הסורית. אם מישהו באירופה ובארה"ב משלה את עצמו שניתן יהיה להגיע להסכם ולפיו אסד ימשיך בתפקידו בתקופת ביניים מוסכמת שלאחריה יסתלק, הרי שהוא חי בעולם המתוק של חלומות ילדים. פוטין ומשמרות המהפכה של אירן יתנו לאסד אינפוזיה עד לרגע האחרון אם יגיע. הם שם לא כדי שהוא יסתלק!!
אבל, לדעתי, שום הסכם מדיני אינו אפשרי בסוריה בטווח הנראה לעין. ההכרעה שם תיפול בשטח, בשדות הקרב. לפחות כאן הרוסים רוצים להשפיע במשהו. רק כוח יבשתי גדול, ואת זה יוכלו לספק רק האירנים, יוכל אולי להביא לידי הכרעה צבאית. לכן, במבט קדימה אני מעריך שסך הכל המעורבות הרוסית הצבאית רק תגרום להמשך המשבר הסורי, על צרותיו והרוגיו ופליטיו. מורסה אזורית רב שנתית, מלווה בפעלתנות סרק מדינית!
ומה לגבי ההשלכות ביחס לישראל? להמשך החג!

תאריך:  27/09/2015   |   עודכן:  27/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינפוזיה עד לרגע האחרון
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אמת
שמ  |  27/09/15 12:23
2
התחלה של ידידות מופלאה?
באום  |  27/09/15 19:41
 
- אובמה סלל את הדרך
urixo  |  28/09/15 13:21
 
- הרוסים
באום  |  28/09/15 14:57
 
- הרוסים
באום  |  28/09/15 14:57
 
- אובמה לא העתיק
אהוד פרלסמן  |  28/09/15 23:52
 
- מעתיק סצנות
באום  |  29/09/15 10:03
 
- מצווה=נעתיק מדמות מופת>לינקולן
ע_הראל  |  10/11/15 13:22
3
אובמה מלא סמארק ובטוח שהוא
סניל  |  28/09/15 22:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מנשה שאול
לראשונה מאשימים אחראים בצמרת השלטון באירן את הרוסים במעשה חבלה במתקני הגרעין
עידן יוסף
צלחו המאמצים הדיפלומטיים לסכל הצעת המצרים לפיקוח בינלאומי על הגרעין    61 מדינות בכינוס הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית התנגדו להצעה    לשכת ראש הממשלה: "ניצחון גדול בזירה הבינלאומית"
יוסף אליעז
על מה תוקפים את ביבי שוב ושוב? על כך שקרא למצביעי הליכוד למהר לקלפיות, כי המצביעים הערביים, שמשום-מה אינם מצביעים לליכוד, נוהרים בהמוניהם לקלפיות    הדברים עוקמו כך בתקשורת שהנקודה המרכזית בדבריו הועלמה
אריאל י. לוין
מאירן הרחוקה, דרך סוריה השכנה ועד לפיגועים בירושלים - בפני ישראל ניצבים בפרוס השנה החדשה שורה של אתגרים ביטחוניים, המחייבים חשיבה מחוץ לקופסה
איציק וולף
הבית הלבן הודיע על הפגישה וציין בהודעה כי הנשיא האמריקני מצפה לדון עם ראש הממשלה בנושאי הביטחון האזוריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il