X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מבין שצריך לבקש סליחה מהחברים, או מהאנשים שגרמנו להם עוול או רע שלא בכוונה, או שמא בכוונה אבל אנחנו מצטערים על כך, אבל מזה שהכל נעשה בדברו? למה? אולי הוא צריך למחול לנו כי עשינו כדברו?
▪  ▪  ▪
שנה טובה [צילום: באדיבות ד"ר חיים גרוסמן]

בראש השנה אנו מברכים איש את רעהו "תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה". אני חי מזה מספר עשורים ועדיין חוזר על אותו נוסח ברכה. באופן תמוה אנחנו מקדשים את מה שלמדנו וחוזרים על זה מדי שנה, מה שאומר שמה שאמר קוהלת שאין חדש תחת השמש, בתוקף.
עם השמעת הברכה הרי ברור לנו כי השנה שחלפה הייתה רעה כקודמותיה, לא הייתה בה ברכה מרובה, העשירים נשארו עשירים, הענייים נשארו עניים ושום דבר חדש לא קרה. אז מדוע, מדוע חוזרים כמו תוכי על הברכה, או חצי קללה, כאשר אנו יודעים ששום דבר לא ישתנה.
למה לא יקום גדול הדור וימצא ברכה חדשה שגם תתן תקווה, אולם תביא בחשבון את מה שקורה בפועל. מכאן אנחנו ממשיכים ליום הכיפורים כשמו כן הוא היום שבו אנו מוחלים ונמחלים לנו חטאינו.
מי ימחל למי?
לא ברור לי כיצד מוחלים לרוצח שרצח את אישתו, או את אימו, או את ילדיו. לא ברור לי כיצד מוחלים למי שהתעלל בילדים חסרי ישע, באלמנות, בזקנים, בניצולי שואה ועוד, לא חסרים בעלי צרות במדינה.
ומכאן הדבר החשוב ביותר בברכותינו, לדוגמה, על הפרי או על הירק או על האוכל אנו אומרים "שהכל נעשה בדברו". אז אם הכל נעשה בדברו אז גם חטאינו נעשו בדברו, כל מה שאנחנו עושים טוב ורע נעשה בדברו, אז למה צריך לבקש סליחה ומחילה מהקדוש ברוך הוא, שהוא עושה הכל בעולמנו.
אני מבין שצריך לבקש סליחה מהחברים, או מהאנשים שגרמנו להם עוול או רע שלא בכוונה, או שמא בכוונה אבל אנחנו מצטערים על כך, אבל מזה שהכל נעשה בדברו? למה? אולי הוא צריך למחול לנו כי עשינו כדברו?
ולנושא הצום - כלל ידוע הוא כי אדם רעב חושב על אוכל ואינו חושב על דברים אחרים, כי זה סוד קיום האדם האוכל. והנה ביום הקדוש הזה אנחנו צמים 24 שעות, לא אוכלים ולא שותים, אנשים פוגעים בבריאותם כי זה בניגוד לדרישות הגוף, לא לוקחים תרופות אלא אם קיבלו התר מיוחד, בעבר גם האמבולנסים שפינו חולים ביום הזה זכו לאבנים שיודו אליהם.
ביום הכיפורים האחרון למעלה מ-2,000 מקרים טופלו על-ידי מגן דוד אדום, כ-300 קיבלו טיפול בבתי חולים, ועשרה נזקקו גם להחייאה. אז למה חוזרים על זה מדי שנה בשנה? האם לא הגיע הזמן לחשוב קצת שונה - כך שגם נקיים את מצוות החג וגם נקיים את הפסוק "ונשמרתם לנפשותיכם"?
אלה כמה מחשבות שעלו בראשי בין כסה לעשור ואולי מישהו יקח את המנהיגות הדרושה לשינוי הכרחי.

תאריך:  01/10/2015   |   עודכן:  01/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברכות לשנה החדשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה נכון
אקמול פורטה  |  1/10/15 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יצחק מאיר
בַּסֻּכֹּ֥ת תֵּשְׁב֖וּ שִׁבְעַ֣ת יָמִ֑ים כָּל-הָֽאֶזְרָח֙ בְּיִשְׂרָאֵ֔ל יֵשְׁב֖וּ בַּסֻּכֹּֽת. לְמַעַן֘ יֵדְע֣וּ דֹרֹֽתֵיכֶם֒ כִּ֣י בַסֻּכּ֗וֹת הוֹשַׁ֙בְתִּי֙ אֶת-בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל בְּהוֹצִיאִ֥י אוֹתָ֖ם מֵאֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם אֲנִ֖י ה' אֱלֹהֵיכֶֽם (ויקרא כ"ג,מ"ב-מ"ג)
יפעת גדות
כ-300 תלמידות מדרשיית הרטמן לבנות מכיתות ז-י"ב החליטו כי הן יעשו כמיטב יכולתן על-מנת לוודא כי כמה שיותר אנשים יזכו לסוכה מושקעת גם אם ידם אינה משגת    התוצאה: עשרות משפחות נזקקות יזכו לחגוג השבוע את חג הסוכות כמיטב המסורת בזכות הפרויקט המיוחד של הבנות
מירב ארד
המשרד לשירותי דת בשיתוף קק"ל ורשות הטבע והגנים מקימים סוכות כשרות באתרים מתויירים ברחבי הארץ
איתן קלינסקי
אמירות אמיצות נגד תחושת ה"אַתָּה בְּחַרְתָּנוּ" נאמרו לכתובתה של החברה למרות גילויי נלעגות רבים מצידה כלפי הנביא עמוס, המשולבים בביטויי התרסה בוטה ואי אמונה גלויה כלפי דבריו
ציפורה בראבי
מצוות חג הסוכות היא גם מצווה של שמחה    יש לדאוג שכל המשפחה תשמח ואיך אפשר שלא לשמוח כשמתנתקים מן השגרה והטרדות היומיומיות ויושבים בסוכה מקושטת ונוצצת?
רשימות נוספות
צניחה דרמטית בזיהום האוויר  /  איציק וולף
חשבון-נפש יהודי: שניכתב לשנה טובה  /  מחלקה ראשונה
התחבורה תסתיים מוקדם; תגבור לבתי עלמין  /  עידן יוסף
מעשה בנסיך  /  ציפי לידר
לתולדותיה של הכיפה הסרוגה   /  חיים שטנגר
לקראת סוכות - אתחול  /  ציפורה בראבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il