X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נטיות אימפריאליסטיות. פוטין [צילום: Alexei Nikolsky/RIA Novosti, Kremlin Pool Photo via AP]
מלחמה ושלום
דריסת הרגל הרוסית בסוריה, תרתי משמע, עלולה להוביל להיווצרות מצב גיאופוליטי חדש במזרח התיכון ולדימיר פוטין הוא איש בעל אידיאולוגיה אימפריאליסטית מובהקת המבקש לראות במו-עיניו את התחדשות האימפריה הרוסית
זיהוי חולשות
פוטין אינו פועל בסוריה בגלל חשש שמא המערב יסיג אותו מאוקראינה והים השחור. פוטין אינו מוכן לוותר על ההגמוניה הרוסית בסוריה, ובאמצעותה על ההשפעה במזרח התיכון. פוטין זיהה מזמן את חולשת המערב, לכן נכנס אל תוך סוריה בביטחון מלא

עופר וולפסון
רוסיה החלה בהפצצה כבדה של המורדים באסד

האירועים בסוריה הפתיעו, ועוד יפתיעו את כולם. ההערכות המושכלות של מומחים למזרח התיכון, פוליטולוגים ידועי שם, מעריכים לאומיים וסתם מנהיגים, איש לא תיאר לעצמו שהמלחמה בסוריה תימשך יותר מארבע שנים, וסיומה רחוק מאוד. לא תהיה זו אמירה מופרכת אם נקבע שכניסתה של רוסיה למערכה הפנימית היא לא פחות ממהלך הטורף את הקלפים של כולם. יש במעורבות הזו פוטנציאל הרסני למדי בהתחשב בנטיותיו האימפריאליסטיות של פוטין. דריסת הרגל הרוסית בסוריה, תרתי משמע, עלולה להוביל להיווצרות מצב גיאופוליטי חדש במזרח התיכון. יש הנוטים או המתפתים לטעון שהמדובר בחזרתה של המלחמה הקרה במתכונתה הידועה לפני 89'-90'. לעניות דעתי, מלבד העובדה שהמדובר כאן במלחמה קרה, לעת עתה, כל המאפיינים האחרים של מה שקורה כיום שונים במהותם מאלה שהיו אז.
פוטין לא נכנס לסוריה כדי לצאת ממנה מהר. פוטין הוא רץ למרחקים, איש בעל אידיאולוגיה אימפריאליסטית מובהקת המבקש לראות במו-עיניו את התחדשותה של האימפריה הרוסית. אין זו אמירה סתמית. לטובת הקוראים נביא כאן את עיקרי נאומו של מי שנחשב לאידיאולוג הראשי של רוסיה ואיש סודו של פוטין, אלכסנדר דוגין, בכנס רב-משתתפים בקישינב לפני כשנה. ראוי גם ראוי לשים לב לאמירותיו. בפרספקטיבה של שנה בלבד, ניתן לקבוע שפוטין ממלא אחר ציפיותיו של האידיאולוג שלו.
מי שיגאל את אירופה
"אירופה חלשה מאוד מבחינה צבאית אך לא לנו להתעמת צבאית עמה. הבה נציע להם להגן את אירופה מן ההומואים, מה-Pussy Riot, ולהציל אותה מעצמה. אירופה נמצאת בתהליך התפוררות בגלל ההגירה ההמונית של מיני אנשים נחותים, והיא אינה יודעת כלל איך לטפל בהם. אנו מציעים לאירופה פרוטקטורט, קרי הגנה מפני תופעות נלוזות וכפי ששלחנו לפח האשפה את Pussy Riot כך נעשה לדגנרטים אלה".
נא לשים לב שדוגין זיהה את מגמת ההגירה ההמונית, של "נחותים" לפני שהיא החלה בפועל. זאת ועוד; מומחים טוענים כיום שהפלישה הרוסית לסוריה היא פועל יוצא, בין היתר, של ההגירה המאסיבית לאירופה, תופעה המונעת מאירופה לעסוק בצעדיה של רוסיה בסוריה. פוטין עצמו טען שהוא בא להציל את אירופה מן ההגירה. הוא רואה את עצמו כגואלה של אירופה. הנה מסקנתו של דוגין לגבי המצב של אירופה: "כיום מורגש מאוד ברוסיה היעדרו של הרעיון הלאומי. שנים רבות הקדשתי מחשבה לבעיה הלאומית באירופה, חקרתי את ההתפתחויות ותהיתי מהי הדרך הטובה ביותר, לנו הרוסים, כדי לפתור בעיה זו. התשובה היא: לכבוש את אירופה ולספח אותה אלינו".
פוטין לא מתכוון להתקפל
קוראים ירימו גבה או שתיים, יאמרו שדוגין הוא מטורף והזוי. אז יאמרו. רוסיה של פוטין הביסה את גאורגיה ובעצם הטילה עליה את מרותה. גם חבלי ארץ שונים באזור הגובלים בגאורגיה כמו דרום אוסטיה, הפכו להיות מובלעות רוסיות. המלחמה באוקראינה היא אחד השיאים של כוחנות פוטין. המערב, כולל ארה"ב, בלתי יעילים בעליל בכל הקשור לאוקראינה. פוטין לא יברח משם גם אם המחיר הכלכלי יהיה קשה מנשוא. פוטין, כממשיכיו של האימפרטורים הרוסיים, כולל אלה שבתקופת ברית המועצות, לא יתקפל. וזו בדיוק הנקודה המחברת בין מה שקרה באוקראינה לבין פעילותה של רוסיה בסוריה.
שוב המומחים טוענים שהמהלך הרוסי בסוריה נועד להקל את הלחץ של המערב וארה"ב מעל רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה. ייתכן. אני סבור שפוטין אינו פועל בסוריה בגלל חשש שמא המערב יסיג אותו מאוקראינה והים השחור. פוטין אינו מוכן לוותר על ההגמוניה הרוסית בסוריה, ובאמצעותה על ההשפעה במזרח התיכון. פוטין זיהה מזמן את חולשת המערב, לכן נכנס אל תוך סוריה בביטחון מלא. תהיה זו טעות איומה אם המערב יחשוב שרוסיה פועלת למען יציבות האזור, השכנת שלום, ומלחמה בטרור של המדינה האיסלאמית. פוטין פועל למתן רהביליטציה לאסד. רצח העם שביצע אסד אינו ממש מרגש את פוטין.
פעילות ישראלית - בשום שכל
הצלחתה של רוסיה תלויה במדיניותה של ארה"ב. מה בדיוק זו תעשה, קשה לצפות. מנקודת מבט ישראלית, ראוי מאוד שממשלת ישראל תהיה מתואמת היטב עם ארה"ב. לעניות דעתי, ניסיונות ההידברות בין ירושלים למוסקבה לא יובילו את פוטין לשינוי המגמה, היינו לסייע לאינטרסים הישראלים. המשענת היחידה של ישראל היא ארה"ב. אסור לשכוח זאת.
רוסיה תמשיך לפעול צבאית בתוך סוריה. ההפצצות האוויריות תימשכנה, ולא מן הנמנע שגם כוחות קרקעיים יצטרפו. יש לרוסיה מספיק כוחות על הקרקע מצוידים בנשק חדיש. הנוכחות הרוסית אינה לפרק זמן קצר. הסכנות לתקריות כאלה ואחרות בין כוחות רוסיים לכוחות מערביים, כולל של ישראל, ממשיות. אין לדעת מה עלולות להיות התוצאות אם וכאשר תקריות מסוג זה יתרחשו. ישראל חייבת לשמור על האינטרסים שלה, ובעת הצורך, לפעול צבאית בתוך סוריה. עם זאת, אסור להתעלם מתוצאות הרות אסון. על מנהיגי ישראל להפסיק להתלהם, ובמקום זאת לפעול בשום שכל, בתיאום עם ארה"ב, למען לא נהיה עדים, חלילה, להתרחשויות העלולות לפגוע בנו קשות.

תאריך:  01/10/2015   |   עודכן:  01/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמה ושלום
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
אוסף ניחושים ושטויות
א.כ  |  1/10/15 15:03
 
- אין
להתווכח  |  2/10/15 10:03
2
מי מתלהם בדיוק?
באום  |  1/10/15 15:11
3
קשקושים הנובעים
הגוי..  |  1/10/15 15:24
4
שוטה שכמותך אם לא פוטין אין
מדינת ישראל  |  1/10/15 17:19
 
- למה להתאמץ ולהסביר
הגוי..  |  1/10/15 19:36
 
- נחמד לקרוא שטויות של אחר
ביביגיסט  |  8/10/15 11:35
5
פוטין פועל לשמר ולשפר שלטונו
פועה  |  1/10/15 17:37
6
זה לא פוטין טמבל, זה אובאמה
פרשנדתא  |  1/10/15 21:24
 
- ובענין אובמה
אוונגארד  |  2/10/15 00:44
7
עדיף לשתוק
ב.ל  |  1/10/15 21:24
 
- מי
שמדבר.  |  1/10/15 22:11
 
- טולסטוי דל שמטה
ב.ל  |  2/10/15 13:03
 
- אל תגיד
שכל-כך  |  2/10/15 15:34
 
- נהפוך הוא אני נהנה
ב.ל  |  2/10/15 20:57
 
- גם במאמרים
של אחרים  |  2/10/15 21:34
8
הבדיחה של צ'לו מצחיקה עד מאוד=
יוד יוד  |  1/10/15 22:30
9
היחיד שמתלהם - זה אתה!!!!
akdib  |  2/10/15 07:02
 
- בטח
מאחורי   |  2/10/15 10:09
10
מעליליו של פוטין ברחבי העולם,
ייחודי  |  2/10/15 11:38
11
התרנגול העיוור והגרגר...
נתן העזתי  |  2/10/15 12:55
 
- אתה
מדבר על  |  2/10/15 18:32
 
- התרגול
העיוור הוא  |  2/10/15 18:44
12
פוטין בסה"כ פותח את הדלת האחור
קורןנאוה טבריה  |  5/10/15 18:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עופר וולפסון
דיפלומט סעודי בכיר: "אלה הטוענים כי הם נלחמים בטרור דאעש, לא יכולים לטעון זאת בשעה שהם תומכים במקביל בטרור של המשטר הסורי"
יוני בן-מנחם
רוסיה וארצות הברית מנהלות מגעים כדי לכפות הסדר מדיני מהיר בסוריה שישאיר באופן זמני את בשאר אסד בשלטון עד לקיום בחירות. יישום כל הסדר מדיני בשטח ייתקל בהתנגדות עזה של האיסלאם הקיצוני, לכן רוסיה נערכת לפתיחה במתקפה אווירית
יהודה דרורי
הרוסים מספרים לעולם שהם לוחמים בדאעש אבל הם מפציצים יחידות של הצבא הסורי המורד. הטורקים מספרים לעולם שהם מפציצים את דאעש אבל הם מפציצים כוחות כורדים. כל העולם, כולל אובמה בארה"ב, יודע שהכול פה שקר והונאה. אז למה הם שותקים? ועד מתי?
אריאל י. לוין
לא בטוח שההתערבות הרוסית במלחמת האזרחים בסוריה יכולה לשנות את התוצאה המסתמנת: תבוסה למשטר אסד
עופר וולפסון
גורם רשמי אמריקני מסר כי ארה"ב לא תיענה לדרישות הרוסיות ותמשיך לבצע גיחות בשמי סוריה    מוקדם יותר אישר הפרלמנט הרוסי לפוטין להשתמש בכוח צבאי במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il