X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האיסור על כניסת שרים וח"כים יהודים להר-הבית חשוב כדי להרגיע את השטח, אבל עלול להפוך לפרס לטרור אם יימשך יותר מאשר כמה ימים
▪  ▪  ▪
מי באמת מסית [צילום: גארט מילס, פלאש 90]

בתוך גל הטרור העובר עלינו, ניתנה מטבע הדברים פחות תשומת לב לפיגוע ספורט שהתרחש בסוף השבוע שעבר, כאשר אוהד של הפועל תל אביב הוכה בגרזן בראשו בידי חברים בארגון הפשיעה (המכונה משום מה "ארגון אוהדים") לה-פמיליה. העבריינים הללו שוברים את השיאים של עצמם בבריונות ובאלימות, אבל יש לי רעיון כיצד לפתור את הבעיה: אוהדים של קבוצות יריבות לא יורשו להיכנס למשחקיה של בית"ר ירושלים, וכך יימנעו פרובוקציות המובילות לאלימות.
רעיון טוב, לא כן? אה, אתם אומרים שלא? אבל קיבלתי אותו הישר מראש הממשלה. זו בדיוק משמעות החלטתו של בנימין נתניהו לאסור על חברי כנסת ושרים לעלות על הר-הבית, בנימוק שביקורים של הפוליטיקאים היהודים מתסיסים את השטח ומלבים את מעשי הטרור.
בואו נעשה רגע סדר. הר-הבית מצוי בירושלים שתחת ריבונות ישראל. ההחלטה מי ייכנס אליו מצויה כל כולה בידי ממשלת ישראל ואכיפתה מופקדת בידי משטרת ישראל. הר-הבית קדוש ליהודים אלפי שנים יותר מאשר למוסלמים. כל מה שרוצים לעשות היהודים העולים להר, הוא לבקר בו ואולי אולי - אם במקרה המשטרה לא תראה - להגיד "שמע ישראל". איש לא מדבר על הרס המבנים הקדושים למוסלמים, איש לא מדבר על-כניסת יהודים אל מעבר לשטח המוגבל המותר לפי ההלכה, איש לא מדבר על מניעת כניסתם של בני דתות אחרות.
מי שמתסיס ומעליל ומשקר במשך עשרות שנים בנוגע להר-הבית - אלו הפלשתינים. זה התחיל עם חאג' אמין אל-חוסייני בפרעות תרפ"ט ומגיע עד דברי הנאצה האנטישמיים של ג'מאל זחאלקה בשבוע שעבר. אבל כאשר יהודים אומרים שגם הם רוצים להתפלל כמה דקות באחת מפינות ההר - אומרים שזו פרובוקציה. כאשר מוסלמים זורקים אבנים ודוקרים ומשתוללים - מסבירים שזו תגובה לפרובוקציה.
למרות כל זה, אם הצעד של נתניהו מיועד להרגיע את השטח בטווח הקצר - אפשר לבלוע אותו. כמו תרופה מרה ואפילו מגעילה, שהחלופה גרועה ממנה. אם נתניהו רוצה למנוע מעשים שעלולים להחריף את המצב הקשה ממילא, ולא משנה אם המעשים הללו כשלעצמם מוצדקים - הוא צודק.
הבעיה היא, שהניסיון מלמד שוויתורים ישראלים בהר-הבית הופכים במהירות לסטטוס-קוו החדש. נתניהו לא הגביל בזמן את מניעת הכניסה, וזו החולשה הגדולה ביותר של ההחלטה. היה עליו לומר - והוא עדיין יכול לעשות זאת - שההגבלה תחול עד יום ראשון הבא או בשבוע הקרוב. אחרי זה, עליו להבהיר, היא תסתיים ולא משנה מה יקרה בשטח. מה שכמובן אסור לעשות הוא לקשור בין ההגבלה לבין רמת הטרור, שהרי יהיו אלו פרס ועידוד מאין כמותם לרוצחים ולמסיתיהם.
בהעדר תיחום זמן למגבלת העלייה להר, היא עלולה להפוך לקבועה. אם היא תימשך יותר מאשר כמה ימים, יהיה קשה מאוד להחזיר את הגלגל לאחור, כי ברגע בו חבר כנסת אחד יעלה להר - תתחיל שוב מהומה רבתי. להרגיע את השטח - בהחלט כן; רפיסות בליבם של ישראל, ירושלים והעם היהודי - ממש לא.

תאריך:  08/10/2015   |   עודכן:  08/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרגעה או רפיסות?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
טעות הסטורית
חרד  |  8/10/15 09:45
2
איתמר!לא שמעתה עידכון חדשות
דיווח מדויק,  |  8/10/15 11:48
3
אובמה מסדר לביבי אינטיבומבה
הגוי..  |  8/10/15 13:23
4
fכעיתונאי ישר והגון הריני.....
עטרה שגב קלימי   |  8/10/15 13:27
5
אסור להיכנע לטרור !!!
דן ה  |  8/10/15 17:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
חיים שטנגר
אם חפצי חיים אנחנו לא רק חפצי חיים פיזיים שקטים וחפים מפיגועים, אלא גם חפצי חיים, כמי שעתידים ליהנות, בעתיד, מרווחה ומשגשוג, פרי עמלנו, מוטב שנדכא כל ניסיון להביא לפרוץ האינתיפאדה השלישית. אם חפצי חיים אנחנו, מוטב גם כי נפעל ובכוח לדיכוי המהומות הקיימות
אריאל י. לוין
כמה היבטים של גל הטרור המשתולל בימים האחרונים ברחבי הארץ: התגובה הראויה, השת"פ החיוני עם הרשות הפלשתינית, העמדה של התקשורת, השתיקה של חמאס והגדרתם של האירועים
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה מבהירה כי הנחיית ראש הממשלה למנוע מחברי כנסת לעלות להר-הבית נוגעת גם לחברי כנסת יהודים וגם לחברי כנסת ערבים    השר אריאל: קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת בלבד, אדרוש בתקיפות הבהרות מראש הממשלה
איציק וולף
ממלא-מקום המפכ"ל הגיע לזירת הפיגוע בפתח תקוה והסביר שקשה מאוד למערך המודיעין לזהות מראש פיגועי דקירה מסוג זה    "אזרחים מגלים אומץ לב ושוטרים מגלים תושיה"
איציק וולף
תיעוד וידאו של התפרעות פלשתינים סמוך לגדרות היישוב בית אל מאפשר הצצה נדירה לפעולת המסתערבים    גורם במשטרה מרוצה: מתקיפים במקום להתגונן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il