X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גל הטרור הנוכחי מאופין בשורה ארוכה של פיגועים נקודתיים פרימיטיביים, הניזונים מהסתה מוסלמית פרועה. קשה יהיה לנצח אותו, אבל זה בהחלט אפשרי
▪  ▪  ▪
לא ייצאו בחיים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ככל שניתן לראות, הקו המאפיין את הפיגועים בימים האחרונים הוא: הם נקודתיים. לא עומדים מאחוריהם ארגונים מסודרים, הם לא תוצר של תכנון מראש, הם רחוקים מלהיות מתוחכמים. אלו הם הפיגועים הפרימיטיביים ביותר: לוקחים סכין, אוחזים במברג, חוטפים רובה.
אם הגל הזה יימשך, נעמוד בפני תופעת טרור שהיא כנראה ראשונה מסוגה בעולם: מתקפה של מחבלים בודדים, שאין ביניהם שום קשר. אפילו ישראל, עם עשרות שנות הניסיון שלה בלוחמה בטרור, טרם ניצבה מול תופעה כזו. ראינו פה ושם מפגעים בודדים, אבל לא עברנו תקופה בה יש שלושה-ארבעה-חמישה כאלו מדי יום. למדנו לטפל בארגונים, למדנו לבלום מחבלים-מתאבדים, למדנו ליירט רקטות; עכשיו נצטרך ללמוד לעצור מחבלים שקמים בבוקר ומחליטים שהיום הם רוצחים יהודים.
מצד אחד, זו בשורה טובה יחסית. המפגעים הללו עלולים, חס וחלילה, לפצוע ואולי גם להרוג כמה וכמה בני אדם - אבל הם לא יכולים לקטול עשרות בבת אחת כמו המחבלים המתאבדים. מצד שני, נראה לכאורה שיהיה כמעט בלתי אפשרי לגלות אותם ולהגיע אליהם לפני שהם מבצעים את זממם.
אז מה בכל זאת עושים? כמה דברים. ראשית, מחבל כזה צריך לדעת שהסיכוי שלו לצאת בחיים הוא אפסי. ושלא נחשוב שזה לא מזיז לו; אם הוא היה רוצה להתאבד, הוא היה מבצע פיגוע התאבדות. חוץ מזה, אם הידיעה הזו תחלחל לשטח - יש סיכוי שקרוביו ומקורביו ינסו לעצור אותו. מה שמוביל אותי לנקודה הבאה: את הבתים של המחבלים הללו צריך להרוס בתוך יממה. האמצעי הזה הוכיח את עצמו בעבר, משתי זוויות: הרתעה של המחבל עצמו והרתעה כלפי סביבתו.
הדבר החשוב ביותר הוא לטפל בביצה בה מקננים יתושי המוות הללו, וכיום מדובר בהסתה המוסלמית הקיצונית. לכן, צדק בנימין נתניהו כאשר הכריז (יום ה', 8.10.15) שהתנועה האיסלאמית בפרט וההסתה הפנאטית בכלל יהיו על הכוונת. הצעירים הללו, נורמטיביים לכאורה, משתכנעים שהיהודים עומדים לחלל את הר-הבית ויוצאים לרצוח יהודים.
עצירת ההסתה רחוקה מלהיות משימה פשוטה. קודם כל, צריך לקבוע היכן מסתיימים חופש הדת והביטוי ומתחילה ההסתה הפלילית. המסיתים המתוחכמים יודעים מה לומר ובעיקר מה לא לומר. קשה גם לדעת מה אומר כל אימאם בכל דרשת יום שישי בכל מסגד, וכמעט בלתי אפשרי לדעת מה אומרים המורים לתלמידיהם מדי יום. שנית, במאה ה-21 ההסתה מצויה בקצות האצבעות של כל מישהו שיש לו מחשב או סמארטפון: באינטרנט, בפייסבוק, בווטסאפ, באינסטגרם. את זה אין שום אפשרות למנוע.
עם זאת, מובן שהקשיים הללו אינם פותרים את כוחות הביטחון מלבלום את מה שכן ניתן לבלום. בנושא הזה לא צריכות להיות פשרות ולא צריכים להיות היסוסים. כל מי שדבריו מהווים, במפורש או במרומז, קריאה לפגוע בחפים מפשע - צריך להיעצר. כל אתר אינטרנט שמפרסם הסתה כזו - צריך להיחסם. ואם חברי כנסת עושים זאת - החסינות לא צריכה ולא יכולה לעמוד להם.
אם הגל הזה יימשך בצורתו הנוכחית, המאבק נגדו יהיה מתיש וממושך. אבל הוא לא יהיה יותר מתיש ויותר ממושך ממאבקים שכבר ניצחנו בהם בעבר, ועם נחישות ושכל - יש סיכוי שהוא יהיה פחות מתיש ופחות ממושך. את הטרור מנצחים כאשר מביטים לו בעיניים ואומרים לו: לא תפחיד אותנו.

תאריך:  08/10/2015   |   עודכן:  08/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוג חדש של טרור
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מספיק עם ההיסטריה !
מגיב ותיק  |  9/10/15 00:09
 
- בחיית ראבק מי נראה לך שיעשה את
כל זה?  |  9/10/15 01:09
2
המסקנה להרוג כל רוצח מוסלמי
צדק אנושי  |  9/10/15 05:53
3
איתמר-
אבנר צפוני  |  9/10/15 06:14
 
- לצפוני
דניאל143   |  9/10/15 08:22
 
- אופק,הוא דבר יפה,אבל
נתין מדמנת ישראל  |  9/10/15 11:22
4
עיתונאי משפחה
ד.ה  |  9/10/15 08:14
5
הנה מה שצריך לעשות ל...תקשורת
רולי  |  9/10/15 08:43
6
עיק הטרור הפלג הצפוני האיסלמי
שדקר  |  9/10/15 10:43
7
ענישה קולקטיבית
צ'למר  |  9/10/15 10:45
8
דקטטורה תקשורתית פושעת מלבה
ישע  |  9/10/15 11:57
9
מה ההסתה היומית במסגד יודעים
כשסוגרים אוזניים  |  9/10/15 14:08
10
בזכות ביבי מצבנו נהיה טוב יותר
פועה  |  9/10/15 20:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
נתניהו: "פועלים בקור רוח ולא מוסתים ע"י קריאות של הרגע"    יעלון: "לא יהיה מבצע חומת מגן 2"    הרמטכ"ל והמפכ"ל: "קיבלנו חופש פעולה מלא מהדרג המדיני"
עידן יוסף
המחבל נוטרל בידי קבוצת ישראלים שהפליאו בו את מכותיהם    חייל בן 20 נדקר ומצבו מוגדר בינוני    מסוק מבצע סריקות
עופר וולפסון
סמוך לשער המערבי ביישוב נדקר בגבו צעיר בן 25    המחבל נמלט מהמקום לכיוון חברון וכוחות הביטחון עורכים מרדף אחריו    יום של פיגועים ברחבי הארץ
יוני בן-מנחם
הרש"פ מנסה לתעל את גל הפרות הסדר בגדה למאבק עממי בישראל במאפייניה של האינתיפאדה הראשונה ולשמור על שלטונה. הרש"פ מתנגדת לחידוש פיגועי ההתאבדות וירי רקטות מהרצועה לישראל אשר לדעתה יפגעו במאבק הפלשתיני וישרתו את ישראל
עופר וולפסון
מחבל דקר החיילת על גשר נח מוזס    לפני כן דקר ארבעה נוספים    מצבם של כל הפצועים קל    נורה במצחו יריה אחת על-ידי סג"ם דניאל וחוסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il