X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ברשות הפלשתינית, עברו למצב בו כביכול הם אינם שולטים על מצב ההסלמה מול ישראל? ומה הקשר של העניין לסימפטומים של 'האביב הערבי'?
▪  ▪  ▪
נאום אבו-מאזן באו"ם. זלזול מהצד הישראלי [צילום: אנדרו דרו/AP]

"ישראל לא מותירה לנו ברירה, ולא נישאר היחידים שמחויבים להסכמים. אנחנו לא מחויבים מצדנו, כל עוד ישראל לא מחויבת מצדה" - מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלשתינית, בחלק מנאומו לפני עצרת האו"ם.
את ההשלכות שיתכנו מהאיום המרכזי של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו-מאזן), כנראה שבלשכתו של ראש הממשלה נתניהו, לא לקחו ברצינות יתרה, או שמא אף בזלזול.
האם באמת אפשר לקרוא "צירוף מקרים", לכך שעוד באותו ערב הנאום של נתניהו באו"ם, התרחש רצח פיזי נפשי חורץ גורלות, מתועב ואכזרי, של הורי בני משפחת הנקין ז"ל?
האם גל הטרור של פיגועי הדקירה, בתקופה שבה אמירה מפורשת בסגנון, 'אנחנו מרימים ידיים מדיפלומטיה, במילא היא כבר לא רלוונטית לנוכח המצב', היא משהו שעם כל הצער והכאב שבדבר, אמור להפתיע? - ובכן, כנראה שלא.
ברשות הפלשתינית, יכולים למנוע ביתר שאת וקצת מאמץ את ההסתה נגד ישראל. ישנה אפשרות בכוחות משולבים של מנגנוני הביטחון הפלשתינים יחד עם צה"ל, לגרום להרגעת ההסלמה באזור.
השאלה הנשאלת, היא מצידם של מנהיגי הרשות ובראשם מחמוד עבאס, היא האם הסטטוס-קוו הקיים ושקט ביטחוני-יחסי, יכולים לתרום לאינטרס הפלשתיני?
יתכן שאולי באמת ישנם 'יחודי סגולה' בהנהגת הרשות, שמעוניינים כבר להגיע לפתרון על בסיס שתי המדינות!? העניין הוא, שכפי הנראה הם אינם משפיעים על הלך הרוח הפלשתיני, אם בכלל.
בהתאם לנאמנות הכללית שבעקרונות 'האמנה הלאומית הפלשתינית', נראה שהמטרה המרכזית של הנהגת הפלשתינים הכוללת הן את הרשות והן את תנועת חמאס והן ארגון הג'יהאד האיסלאמי, היא פשוטו וכמשמעו למשוך את הזמן ככל שניתן, להקצין את השלילה הנוגעת לאמונה בישראל בפתרון שתי המדינות, ובכלל ליצור יאוש הקשור לפתרון מדיני כלשהו מצד האוכלוסייה הישראלית.
בהתאם לזאת, עושה רושם שהעולם בכלל, ובפרט מדינות המערב והמעצמות, עייפות ואדישות לסכסוך הישראלי-פלשתיני. כל הניסיונות החוזרים ונשנים לפתור את הסכסוך הארוך, מייגע ומתמשך הזה, נכשלו עד כה ומלבד ניהול אוטונומי-פלשתיני שהושג דרך הסכמי אוסלו, לא חלה שום התקדמות לפתרון המשחרר את מדינת ישראל מאחריותה על הפלשתינים, ומנפץ את חלומם של הפלשתינים עצמם למדינה פלשתינית אחת מהים לירדן.
מעצמות העולם המערבי, וכמו-כן מדינות חצי האי ערב, נושאות בתקופה זו עניין ודאגה לנושאים המצריכים את הטיפול הדחוף במלחמה מול דאעש, ובפתרון למלחמת האזרחים הארוכה בסוריה.
גורמים אלו יוצרים השפעה, בעיקר אצל הנוער הפלשתיני.
זריעת היאוש מצדם של כל הגורמים, גרמו לכך שלדור הצעירים ובעיקר לנוער הפלשתיני המושפע מכך, הקציר הוא חלק מהסימפטומים של 'האביב הערבי', ועקב כך מכאן הדרך קצרה ליטול חלק ממסע המוביל לפיגועי דקירה ורצח יהודים בשטחי יו"ש, ובתחומי 'הקו הירוק'.
עיקרי "מנפיסט הנוער הפלשתיני בעזה", שכפי הנראה נכתב כבר בשנת 2010, על-ידי ארגון נוער פלשתיני בשם "שארק" ושנמצא בכלל באיו"ש, כולל בתוכו תוכן המביע סלידה עצומה להתנהלותם של תנועת חמאס, ישראל, תנועת פתח, האו"ם, ארגון אונרא, וארה"ב.
לטענתם, נמאס להם מכל וכל אלו.
נמאס להם מהכיבוש המתמשך, נמאס להם מהפרות זכויות אדם, נמאס להם להיות כלואים על-ידי ישראל, מוכים ונרצחים על-ידי חמאס, נגזלים על-ידי הפתח, ומתוסכלים מאדישות הקהילה הבינלאומית.
נכתב כי הנוער הפלשתיני נמצא במצב מתסכל מאוד, מצב היוצר יאוש גדול מדי. יאוש הגורם להם להרגיש כלואים בין גורמים, המנהלים את חייהם בצורה שאינה נותנת להם תקווה לחיים.
עוד מצוין במניפיסט, כי בשנים האחרונות תנועת חמאס עשתה ככל שביכולתה, לשלוט במחשבות, בהתנהגות ובשאיפות של הנוער הפלשתיני, וישראל עשתה ככל שביכולתה ל"מחוק" את הנוער הפלשתיני מעל פני האדמה. מבחינתם, נראה שלאיש לא איכפת ממה שקורה עם חייהם.
מבחינתם לאור כל מה שקורה לנוער הפלשתיני, ישנה תחושה כללית של פחד מהחיים עצמם.
על-פי המניפיסט, רצונם מסתכם בשלושה דברים עיקרים:
  • להיות חופשיים.
  • לחיות חיים נורמליים.
  • שלום.
נרמז במניפיסט, כי מבחינתם של חברי התנועה, כל פעולה עצמתית שלא תאפשר הסכמה בשתיקה, או הפגנת אדישות תתקבל כחלק לגיטימי מהמאבק לשחרור.
עוד נכתב, כי למרות כל התנגדות שבהם יתקלו, הנוער הפלשתיני יעבוד יומם וליל בכדי לשנות את תנאי חייהם הבלתי נסבלים עד לשחרור המיוחל.
אם בוחנים את הנקודות העולות מעיקרי המניפיסט, אין הוכחה כלשהי לעידוד הטרור אצל הנוער הפלשתיני. אך ישנם רמזים עבים, להצדקה לגיטימית בכל פעולה שהיא.
למרות ששום פעולת טרור כלשהי אינה מוצדקת, ואף כל פעולה שכזו גורמת יותר נזק לעם הפלשתיני בכלל, ולנוער הפלשתיני בפרט ומתנגש חזיתית ברצונם, המניפיסט מציג מציאות מורכבת וקשה מאוד. מציאות זו בנוסף להסתה אינטנסיבית, ככל הנראה היא תולדה של פיגועי הדקירה.
אם לוקחים בחשבון את ממוצע הגיל פחות או יותר של המחבלים הדוקרים, מגיעים לכך שאכן מדובר בגיל נוער. אפשר לקרוא לזה טרור, ואכן אלו הן פעולות טרור מכוונות כנגד ישראל.
בנוסף, אי-אפשר להתעלם מכך שמכלול התופעות הכואבות הללו, הן ככל הנראה סימפטומים של התקוממות בסגנון 'האביב הערבי'. כאשר אין בנמצא יציבות אזורית, שמאפשרת לממשלת ישראל להיפטר מאחריות מדינית למכלול הבעיות הפלשתיניות, ולהתמקד בטיפול בבעיות החברה הישראלית, הכלכלה הישראלית והחינוך הישראלי, הביטחון הישראלי גם הוא נפגע.
והיאוש? היאוש הציבורי, גובר משני הצדדים והמנטליות שונה.

תאריך:  11/10/2015   |   עודכן:  11/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יאוש זה שם המשחק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני חייב המלצה
אהרון שחר  |  11/10/15 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ארווין קליין
המהפכה היחידה שהם מסוגלים לעשות, אביב עמי ערב, היא עוד מעשי רצח, עוד התאבדויות ועוד קיצוניות. הם הוכיחו שהם לא מסוגלים להשתנות לעולם. ועדיין הם בטוחים שהם יביסו את עם הנצח, שנצח ישראל ישקר, שאנו נסמוך עליהם וניפול למלכודת הזאת
חיים שטנגר
ברחבת שער שכם, מקום בו התרחשו ארבעה פיגועים שונים, במהלך יממה אחת יש להציב צלפים, כשרוביהם מכוונים, באופן קבוע, לכיכר, עם הוראה לבצע סיכול פיגוע מיידי ונקודתי. מי שישלוף סכין וגם/או אקדח וכל כלי נשק אחר יירה מיידית, בלי הרהור ובלי הנד כל עפעף שהוא
עליס בליטנטל
ישראל אינה משתוקקת למלחמה. הערבים לעומת זאת, אלה שבשום פנים ואופן אינם מוכנים לכרות עמנו שלום ולקבל מדינה - הם המחממים את בני עמם בהצהרות כזב של סכנה למסגד על הר-הבית מצידה של ישראל. הדם הערבי תוסס ורותח, קל מאוד להצית אותו. כי הוא מובנה על שנאת היהודים מרגע היוולדם
איציק וולף
שוטר אחד נפצע קל בפיצוץ    המחבלת, בת 31 מיריחו, נפצעה קשה ופונתה לבית החולים הדסה עין כרם    חבלני המשטרה מצאו ברכב מטען חבלה שלא התפוצץ ופוצצו אותו באופן מבוקר
איתמר לוין
גל הטרור הנוכחי אינו קשור לסכסוך הישראלי-פלשתיני, אלא לעלילה כאילו ישראל פוגעת בהר-הבית. המאבק בו מחייב פגיעה קשה ותמידית במסיתים, חיסול של המחבלים ומסע הסברה בינלאומי מקיף
רשימות נוספות
רקטות גראד יורטו מעל אשקלון  /  מחלקה ראשונה
קרית ארבע: קצין נפצע בינוני בפיגוע  /  עידן יוסף
ניצב סאו: הירי על המחבלת - מוצדק  /  עידן יוסף
מלחמת השחרור-2  /  מרק בריל
הבדידות של נתניהו  /  יוני בן-מנחם
הסכנות במלחמת דת  /  עמי דור-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il