X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון הפרקליטים מצרף חובבנות תהומית לשקריו הבוטים סביב המלצות גולדברג, וכעת מספר שהוא שוקל לעתור לבג"ץ. חוץ מזה, אם ההמלצות הן כזה ניצחון כמו שהארגון טוען - נגד מה בדיוק הוא מתכוון לעתור?
▪  ▪  ▪
בג"ץ לא יתערב

ארגון הפרקליטים בשירות המדינה - מדווח (יום ב', 12.10.15) משה גורלי בכלכליסט - שוקל לעתור לבג"ץ נגד המלצתו של אליעזר גולדברג ולפיה יש לעגן בחקיקה את נציבות הביקורת על הפרקליטות. מאחר שגורלי הוא מטובי הכתבים המשפטיים בארצנו, אני יוצא מתוך הנחה שהידיעה נכונה - ומסיק שהארגון, בראשותה של לימור פלד, הוא שקרן מקצועי אבל משפטן חובב.
נזכיר שמאז פרסום ההמלצות בשבוע שעבר, מספר הארגון בכל הזדמנות שהן מהוות ניצחון עבורו. וזה שקר. כפי שחשפנו כאן, הארגון ביקש מגולדברג לסגור לחלוטין את הנציבות - וגולדברג קבע שהיא תמשיך לפעול. הארגון ביקש שלפחות לא יהיו ביקורות פרטניות - וגולדברג החליט שיהיו. הארגון התנגד בתוקף לעיגון הנציבות בחקיקה - וגולדברג המליץ שתהיה חקיקה.
יש שקר אחד שעליו חוזר ארגון הפרקליטים שוב ושוב, כאילו הוא מאמין שהחזרה עליו תהפוך אותו לאמת: הטענה שלפיה גולדברג קבע שהמתכונת הנוכחית של הנציבות איננה חוקית. לא היה ולא נברא, ואפילו משל לא היה. זהו השקר החמור ביותר של הארגון, כי הוא מכניס מילים לפיו של גולדברג. האחרון הצביע על בעייתיות במבנה הקיים והציע דרכים לפתור אותה, אבל לא אמר ולא רמז שהמצב הנוכחי איננו חוקי. ממילא, האיומים של הארגון להמשיך ולא לשתף פעולה עם הנציבות, הם איומים ריקים במקרה הטוב וחוצפה תהומית במקרה הגרוע.
היה עוד שקר, עליו חתומה פלד באופן אישי. היא טענה שהנציבה הילה גרסטל, בהופעתה בפני גולדברג, השתלחה בפרקליטות ובארגון והעבירה את הדיון לפסים אישיים. פרסמנו כאן את הפרוטוקולים המלאים של שתי הופעותיה של גרסטל; מי שימצא בהם ולו צל-צילו של רמז ל"השתלחויות" ו"פסים אישיים" - יזכה בפרס.
עכשיו הארגון מצרף לשקריו הבוטים גם חובבנות מאין-כמותה. בג"ץ בחיים לא יתערב בהמלצה, בג"ץ בחיים לא יתערב בהחלטת חקיקה של הממשלה, בג"ץ בחיים לא יתערב בהצעת חוק, בג"ץ בחיים לא יתערב בהליכי חקיקה. בכל המקרים הללו בג"ץ יגיד לעותרים: העתירה מוקדמת מדי. כאשר יהיה חוק - אז נדבר. אולי בכלל לא יהיה חוק? אולי יהיה חוק אבל דווקא תהיו מרוצים ממנו?
גם כאשר יש חוק, הוא צריך לסתור בצורה חזיתית ובלתי מידתית את אחד מחוקי היסוד כדי שבג"ץ ישקול לפסול אותו. מה בדיוק יטענו הפרקליטים נגד חוק כזה? שהוא פוגע בחופש העיסוק שלהם? התשובה פשוטה: איש לא מונע מכם לעבוד; רוצים רק שתעבדו יותר טוב. ואולי יטענו לפגיעה בשוויון מול עובדי מדינה אחרים? התשובה ברורה: לפרקליטות יש יותר כוח מאשר לגופים אחרים ולכן ראוי שיהיה עליה יותר פיקוח.
בקיצור: לארגון הפרקליטים אין כיום אפילו משהו שמתקרב להזכיר קצה של תחילתה של עילה לעתור לבג"ץ, וכאשר יהיה חוק - הסיכוי שלהם להצליח בעתירה נגדו שואף לאפס. אם עבדכם הנאמן, שאיננו עורך דין אלא רק קורא פסקי דין של בית המשפט העליון, מבין זאת - גם פרקליטים בשירות המדינה אמורים להבין זאת. ואז אחת משתיים: או שבארגון יש חובבנות איומה, ואוי לנו ואבוי לנו שאלו מייצגינו; או שהארגון ממשיך בתרבות השקר שלו ומפזר ספינים חסרי כל יסוד עובדתי.
חוץ מזה, יש לי שאלת תם: ממתי שמעתם על מישהו שעותר לבג"ץ לאחר שניצח? אם ההמלצות של גולדברג הן כזה ניצחון לפרקליטים, כפי שפלד וחבורתה מספרים לנו כבר ארבעה ימים, נגד מה בדיוק הם יעתרו?

תאריך:  12/10/2015   |   עודכן:  12/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקרן מקצועי, משפטן חובב
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אולי העתירה תהיה נגד
ה.א  |  12/10/15 10:40
2
הכתב כל כך חובבן שזה מטריד
גילה הרסטל  |  12/10/15 16:16
 
- מי מכיר עוד מסמכים?הצג נא אותם
ע_הראל  |  14/10/15 15:54
3
הוי, איתמר, איתמר
משה אנסבכר  |  12/10/15 19:10
 
- אין אפילו דוגמה אחת בכל הברברת
בני בנקר  |  14/10/15 00:39
4
צריך ביקורת חיצונית על השופטים
החמור שעושה מו  |  13/10/15 20:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
פרקליט המדינה התנגד בתוקף לביקורת פרטנית, אלא במקרים נדירים עליהם יחליט היועץ המשפטי    הזהיר: התהליך יכול חלילה להרוג את הפרקליטים
איתמר לוין
בהופעתם בפני גולדברג לא הסתפקו נציגי הפרקליטים בדרישה להימנע מביקורת פרטנית    הזהירו: קיומה של הנציבות יחליש את המערכת, יהפוך אותה לגוף הססני וביורוקרטי ויפגע באמון הציבור
איתמר לוין
גרסטל הציגה נתונים שהפריכו את חששות הפרקליטים מפני שימוש בנציבות ככלי להלך עליהם אימים    טוענה: הפרקליטים חוששים מגוף אפקטיבי עם נוכחות ולא רוצים שיגעו בהם
יואב יצחק
השופט חגי ברנר: שופטת המשפחה התעלמה מראיות חד-משמעיות של התובע ולא נתנה משקל הולם לקשיים ניכרים שעלו מגירסתה של הנתבעת
איתמר לוין
הפרקליטות שכחה את החובה להקריא כתב אישום בתוך 30 יום נגד פלשתיני המואשם בשוד    ביהמ"ש: תקלה חמורה המצדיקה לבחון את האפשרות לשחררו לחלופת מעצר
רשימות נוספות
וינשטיין ושקד: נבחן את חוות הדעת  /  איתמר לוין
ביקורת פרטנית על פרקליטים  /  איתמר לוין
פגם חמור בניהול הליך בידי לארי-בבלי  /  איתמר לוין
ניצחון מוחלט לגרסטל  /  איתמר לוין
כן, ביקורת פרטנית  /  איתמר לוין
"לא בבעיות אלא בפתרונות"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il