X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך-כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי או עניינו אותי והפעם - שלושה נדבכים רעועים, אבן לנהר, ישמיץ, מוניטין, להחרים והשוואה לא-מוסרית
▪  ▪  ▪
יש להחרים את עריהם ואת עסקיהם [צילום: AP/Mahmoud Illean]

נכתב בשישה באוקטובר

נכתב בשישה באוקטובר השנה, בעקבות פגישה עם חבריי לצוות אלפרדו, שעדיין חוקר את מלחמת יום הכיפורים: קרב הצליחה מוכיח את הטענה, כי הבעיה העיקרית במלחמת יום הכיפורים, לא הייתה אמ"ן (שתפקודו היה לקוי בכל הרמות), אלא אג"ם. תורת ביטחון ישראל עומדת על שלושה נדבכים: הרתעה (נכשלה קשות בכל מלחמות ישראל), התרעה (כנ"ל) ונותרה רק העברת המלחמה לשטח האויב (קרי - במקרה דנן, צליחת תעלת סואץ).
הקרב אל היעד במבצע הצליחה (ההגעה לתעלה) הינו כישלון יסודי, שגבה מחיר כבד ביותר מכמעט סדר-כוחות אוגדתי, שהשתתף בו. בסופו של דבר, לא הבינו מפקדי הזירה (חיים בר-לב, שמואל גונן ועוזריהם) והרמטכ"ל, שכוח צולח צריך לנצל מיד הצלחה. את זה לימדתנו ההיסטוריה הצבאית (דרך אגב, אותה הטעות נעשתה בשל"ג, כשחיכו להצבר-כוח באוואלי במקום להתחיל לרוץ קדימה. מסורת היא עניין חשוב...).
והחמור ביותר - אחרי חציית התעלה, לא היה ברור לרמטכ"ל ולמפקדי הזירה מה לעשות בגדה המערבית של התעלה ואיך. במקום לרכז מאמץ, הם פיצלו אותו לכמה (ארבעה!) מאמצים ממזרח לתעלה וממערב לה (עניין שבלבל מאוד את הפיקוד המצרי), ולבסוף המיטו עלינו את הקרב המיותר בעיר סואץ. ומי שסבורים שאנחנו דנים על משהו מלפני 42 שנה - טועים לחלוטין. אותו חוסר-הבנה ואותו חוסר מחשבה מנחים את צבאנו כל הזמן.

טרף את הקלפים

מבלי שהאמריקנים שמו לב, טרף ולדימיר פוטין את הקלפים במזרח התיכון, והעמיק את חדירת כוחותיו לסוריה. מאז ומתמיד חיפשה רוסיה נמל "חם" לתפעול חיל הים הרוסי, ודי נחסמה בבוספורוס - מוצא הים השחור אל הים התיכון. זו הייתה כוונת ברית-המועצות בחדירתה למצרים, משנות ה-50 למאה הקודמת, שלוותה בחדירה לסוריה. מלחמת יום הכיפורים הפריעה, והרוסים סולקו ממצרים.
בינתיים, הצליח ממשל אובמה להרגיז את כל ידידי האמריקנים במזרח התיכון, ואפשר לצרפת ולרוסיה להיכנס לטריטוריות, שהוחזקו בידיים אמריקניות.
כשארצות-הברית עסקה בענייני אוקראינה (והחמיצה גם שם, כדרכו של אובמה), הצליחה רוסיה להגדיל את אחיזתה בסוריה ולבססה - כשהאמריקנים נרדמו בשמירה. בתסבוכת הנוכחית, תוך הצגה של מלחמה כביכול בדאעש, יש לאמריקנים בעיה לתאם את פעילותם האווירית עם רוסיה, ולנסות להגן על המורדים באסד, שחלקם אומנו על-ידי האמריקנים.
שוטה אחד בבית הלבן זרק אבן לנהר ו-40 חכמים לא ימשוה.

ישנס מתניו

כמה אומלל עמוס עוז. גם השנה לא קיבל את פרס נובל לספרות, ובצדק. סווטלנה אלכסייוויץ', סופרת לכאורה אלמונית מבילארוס, זכתה בכבוד, ולא עוז המתיימר.
עתה יצטרך עוז לשנס את מתניו, ולהמציא עוד דברי כזב והבלים משמיצים על בני עמו ועל מדינתו, כדי למצוא חן בעיני השופטים השוודיים ולרצותם. אולי יתמזל מזלו בשנה הבאה.

שם רע

מכירות הרכב של טויוטה במזרח התיכון בגאות בשנים האחרונות, והרשויות בודקות כעת כיצד הגיעו מאות מכוניות חדשות מתוצרת טויוטה לידי מחבלי דאעש בסוריה ובעירק. בעיקר, אהודים על אנשי דאעש טנדרים חדשים מסוג הילוקס, שהפכו לסימן ההכר שלהם.
אד לואיס, מנהל התקשורת ויחסי הציבור של טויוטה בארצות-הברית, טוען שאין לחברה אפשרות לשלוט בבעלות על הרכב מתוצרתה, לאחר שנמכר ללקוחותיה. עם זאת, הוא סבור, שעל החברה למנוע העברת מכוניות חדשות מתוצרתה לידיים לא-רצויות באמצעות אנשי-ביניים, כדי שלא תיפגע תדמיתה. לואיס מודע לכך, שבמזרח התיכון יצא שם רע להילוקס, ורבים חוששים לרוכשו פן יזוהו בטעות עם דאעש.

גמול

ערביי יפו יידו אבנים באוטובוסים. לפי דברי מנהיגיהם, לא היה עימות ביניהם לבין תושבי ישראל, אלא נגד המשטרה. גם בחיפה הושלכו אבנים במכוניות - כנראה, נוסעיהן נראו כשוטרים. בבקה אלע'רביה, בנחל עירון, באום-אלפחם, ביפו, בטירה ובג'לג'וליה ניסו ערבים להפריע לתנועת רכב.
הגיע העת להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק. היא מסיתה בכל מקום ובכל זמן נגד המדינה ונגד היהודים, ולא מעכשיו. באותה ההזדמנות יש לגמול לערביי ישראל על התפרעותם, ולהחרים את עריהם ואת עסקיהם. אין שום סיבה שנפרנס את הפורעים נגדנו. זה עבד היטב בשנות ה-2,000 כשערביי ישראל החליטו להצטרף למהומות.

אינם מגנים

לא רק אבו מאזן אינו מגנה את גל האלימות נגד יהודים, אלא גם הממשל האנטישמי של אובמה שותק לנוכח גל הסכינאים וזורקי האבנים, שמעודדת הרש"פ - כותבת רחל אהרנפלד.
ממשל אובמה והרש"פ יצאו, לדבריה, בשפה כפולה נגד האלימות. הממשל האמריקני לא גינה, כמובן, את דברי ההסתה נגד ישראל בנאום אבו מאזן בעצרת האו"ם - לא בנאום אובמה בעצרת ולא אחריו. הבית הלבן ומחלקת המדינה הוציאו גינוי כללי לאלימות, וקראו לשני הצדדים להרגיע את המצב ולהימנע מהסלמתו. כלומר, אומרת אהרנפלד, יש כאן השוואה לא-מוסרית בין שני הצדדים - בין הנרצחים לבין הרוצחים ותומכיהם.
קשה להגיד שזה מפתיע. למחלקת המדינה יש מדיניות קבועה נגד ישראל, ולאובמה האיסלאמיסט יש רצון עז לקדם אינטרסים ערביים. הנשיא מעוות בזדון את ההיסטוריה כדי לקדם את האינטרסים הללו. לכן, הוא מתעלם מההסתה של הרש"פ - בין השאר, בכל ערוצי המדיה החברתית של הרש"פ.

תאריך:  14/10/2015   |   עודכן:  14/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין שום סיבה שנפרנס את הפורעים נגדנו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מומלץ לחפש בגוגל את "חוק האבן"
אקטואלי  |  14/10/15 15:48
2
אתה בטוח שהשחור מהבית הלבן
רותיא  |  14/10/15 18:39
3
מדוע שלא נפרנס את האויב?
ד"ר רון בריימן  |  14/10/15 18:50
4
הואיל ואתה
אבנר צפוני  |  15/10/15 06:09
 
- אובמה נקי מכל חטא?
לאבו נימר הצפוני  |  16/10/15 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר שיבר
שבירת כלים אין פירושה התנהגות ילדותית או אמוציונלית תוך התעלמות מנסיבות ואילוצים. להפך, שבירת כלים פירושה נטילת יוזמה וביצוע שינוי מוחלט של דפוסי החשיבה וההתנהלות שלנו תוך כדי הפתעת הגורמים שמסביב, כל זאת במטרה לייצר שיווי משקל חדש ונוח יותר עבורנו
ראובן לייב
גם אם לא ניתן למגר ולחסל אותו טוטלית - אפשר בהחלט למצוא לו מענה הולם שיביא להחלשתו
תרצה הכטר
הטראומה היא אותה טראומה, בעיני כולם. הטרור הוא אותו טרור. אבל מה אמור להיות סגנון השיח בתוך המשפחה על המצב והטרור? איך יתגלגלו הדברים במפגש מתוכנן של פלג שלם במשפחתנו? האם ההתרגשות הראשונית תתגבר על חילוקי הדעות האידיאולוגיים במשפחה המורחבת?
הרב אליהו קאופמן
גם כיום השמאל הציוני - עד מר"צ ממש, מעדיף את טיפוח הלאומנים ה"סרוגים" גם במחיר עלייתם להר-הבית, כשמדובר במלחמה בדת ישראל. כך למשל שיתפו פעולה "אבירי השלום" ציפי לבני ויאיר לפיד עם בנט ומרעיו בין 2013 ל-2015 וטיפחו שוב את הרבנים הלאומנים נגד החרדים
מנחם רהט
מתקפת הסכינים החלה עם כבילת ידיהם של חיילי צה"ל    השבוע – 850 שנה לעליית הרמב"ם להר-הבית    הנסיך הליכודי שהפקיר את הר הבית לשועלי האויב    נתניהו הולך בדרכו של שמגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il