X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקריאה לאזרחים לשאת נשק היא הודאה בכשלון הממשלה למלא את חובתה כלפי אזרחי ישראל: שמירת חיי אדם. מעבר לכך, יש בקריאה הזו, במובלע, כדי לנסות ולהרגיע את האזרחים או להסיט את תשומת לבם מן הכישלון המהדהד
▪  ▪  ▪
האזרחים יגנו על האזרחים? [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90]
בשל הטרור: הקלות משמעותיות ברישיונות ירי
איציק וולף
השר ארדן אישר שורת הקלות בהליכי הוצאת רישיונות נשק * בין הזכאים לרישיונות - חיילים וקצינים בסדיר ובמילואים ביחידות מיוחדות * רשויות מקומיות הנחשבות ל'ישוב ראוי' יוכלו לספק אישורי החזקת נשק לתושביהן * מסתמן: בעלי רישיון ירי יחויבו במטווח אחד בשנה
לרשימה המלאה

לכאורה אין צעד מתבקש יותר בימים אלה שגל טרור מטורף מאשר קריאה לאזרחים ולמילואימניקים לשאת נשק אישי. שר הפנים אפילו חתם על מסמך המקל על האזרחים לקבל רישיון לשאת נשק. גם שר הביטחון יצא בקריאה דומה. ח"כים צמאי פרסום מצטרפים אל המקהלה. ואני מבקש לקבוע, גם אם קוראים נזעמים ושלוחי רסן יקללו או יגדפו, הקריאה לאזרחים לשאת נשק היא הודאה בכשלון הממשלה למלא את חובתה כלפי אזרחי ישראל: שמירת חיי אדם. מעבר לכך, יש בקריאה הזו, במובלע, כדי לנסות ולהרגיע את האזרחים או להסיט את תשומת הלב שלהם מן הכישלון המהדהד.
מהותה של מדינה מתוקנת היא שהיא, ורק היא, מגנה על חיי אזרחיה באמצעות הכלים העומדים לרשותה. למוסדות המדינה חובה בלתי חוזרת להבטיח שכל אזרח במדינה מוגן מפני ניסיונות פגיעה בחייו. אין כל משמעות אחרת לעובדה שבמדינה מתוקנת קיימת משטרה אחת, שירות ביטחון אחד, וכדומה. שוו בנפשכם מה היה קורה לו אזרחים היו מחליטים להקים משטרה אלטרנטיבית לזו הקיימת בגלל תחושה של אוזלת יד.
הרי אין להעלות על הדעת שמישהו היה מרשה זאת, כי המדובר בחתירה תחת אושיות החברה. אין במדינה נורמלית ודמוקרטית שירות ביטחון אחר זולת שירות הביטחון של המדינה. ניתן לשער בנקל שכל התארגנות מן הסוג הזה של שירות ביטחון אלטרנטיבי הייתה זוכה, ובצדק, לכינוי מחתרת, ואנשים היו נעצרים ומועמדים למשפט. אם מישהו מכיר דוגמה למה שממשלת ישראל מבקשת מן הציבור, הן עכשווית והן מן העבר, מוזמן להשכיל את כולם. פשוט אין.
המהירים שבפוסלים את טענת המאמר ודאי יזכירו לכולנו את ארה"ב בה ניתן לרכוש נשק בקלות רבה מאוד, אפילו יותר מאשר לקנות עגבניות בישראל. החוקה האמריקנית מאפשרת זאת. אז מה? כל אדם מן היישוב יודע היטב מה קורה בארה"ב בגלל הקלות הבלתי נסבלת של השגת נשק. עשרות רבות של הרוגים לא כתוצאה מפעילות של מחבלים שטופי מוח ופונדמנטליסטים הזויים, אלא על-ידי אזרחים פסיכופתים הרוצחים אזרחים תמימים ללא כל סיבה. גם בעת כתיבת שורות אלה, לפי הסטטיסטיקה האמריקנית, מישהו נרצח על-ידי מחזיק בנשק ברישיון. זהו טירוף. את זאת אנו רוצים גם כאן?
כל מי שצפה בסרטונים המתארים את חיסולם של מחבלים, ודאי הבין שגם המנוסים שבשוטרים או החיילים מהססים, בודקים, חושבים ולאחר מכן יורים, בצדק, אל עבר המחבל או המחבלת. האם אזרח שיש בידו נשק והוא אינו נמנה עם כוחות הביטחון, מסוגל לשקול את כל השיקולים לפני שהוא יורה? האם לא ייתכן מצב שבו אזרחים רבים עלולים להיפגע בעקבות חששות בלתי מוצדקים של אזרחים נושאי נשק? ודאי שכן.
לפי ההיגיון של השרים המוזכרים לעיל, הרי אפשר בכל זמן נתון לבקש מן האזרחים נושאי הנשק לרדוף אחר פושעים רגילים, כי המשטרה מתקשה להגיע אליהם או לרדוף אחריהם. אפשר לבקש מן הציבור הרחב לבצע שמירות מעברי הגבול. כנ"ל גם במוסדות חינוך - יגיעו הורים כשנשק דרוך בידיהם במקום מאבטחים מיומנים. אז יאמרו מביני עניין, שגם כך המאבטחים אינם מוסמכים לירות באקדחיהם, אם בכלל יש להם כאלה. נכון, והיא הנותנת: שלטונות המדינה הבינו שישנם מקרים בהם אפילו אנשים מיומנים כמו המאבטחים, אינם רשאים לשאת נשק או לירות, ודאי לא במקומות הומי אדם.
מוטב ששר הביטחון ושר הפנים ישקלו שוב את הנושא. לא מן הנמנע שיגיעו למסקנה שאזרחים נושאי נשק אינם צריכים, בשום פנים ואופן, ליטול על עצמם תפקידים של כוחות הביטחון של המדינה. ראוי שגם ראש הממשלה יתערב למען לא יקרה כאן אסון.

תאריך:  14/10/2015   |   עודכן:  15/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הודאה בכישלון
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הזוי ברמות
באום  |  14/10/15 20:40
2
פתאום הוא עם כוחות הביטחון
פתאומי  |  14/10/15 20:43
 
- נמצאה נק'התורפה של עוכרי ישראל
ע_הראל  |  15/10/15 21:38
3
כעובדה, אזרחים סיפקו עד כה
מוטי1  |  14/10/15 21:09
 
- מעדיף שנעשה מחווה לפלשתינים
ב.ל  |  17/10/15 16:40
4
טיפש. אתה קורא מה אתה כותב? ל"ת
קורא מפוכח  |  14/10/15 21:14
5
אתה ודומיך גרמתם למצב הזה
אחד שזוכר  |  14/10/15 21:15
6
מה נסגר איתך? ל"ת
אהרון שחר  |  14/10/15 21:17
7
מהותה של מדינה מתוקנת
ד"ר רון בריימן  |  14/10/15 21:26
8
קשקוש
מגיב ותיק  |  14/10/15 21:59
9
צ'לו ?
כבש 44  |  14/10/15 22:52
 
- אל
דאגה  |  15/10/15 16:13
10
השקר כמתכון קבוע
ב.ל  |  15/10/15 21:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
מנכ"ל קל אוטו: "הציבור מרגיש כי הוא חשוף יותר בעת נסיעה בתחבורה ציבורית. עונת השכרת הרכבים אמורה הייתה להסתיים"
אהרון שחר
התקיפות של המוסלמים את ישראל ואת העולם הנאור מזכירות יותר ויותר את סרטו של בראד פיט "מלחמת העולם Z"
מתי דוד
למרות התמיכה של מדינות ומנהיגים בעולם, ולמרות שהדבר נראה כהכרחי, ולמרות תמיכתו ההצהרתית של נתניהו לתמוך בפתרון שתי המדינות, מדינה פלשתינית לא תקום בטווח הנראה לעין, בגלל סיבות שלא ניתנות לפתרון בשלב זה, ובעיקר לאור הזעזועים המתחוללים בכל האזור הגורמים לחוסר יציבות
רפי לאופרט
החמאס "מתרגל" את ישראל מזה זמן לא מבוטל בנוכחות לאורך הגדר, בהפרה חוזרת ונשנית של הבנות הפסקת-האש של צוק איתן ובתמרונים שונים, שבחלקם מהווים "הליכה על הסף"
נסים גבאי
מנהיגי האזור יודעים את האמת. רבים בתוכנו יודעים את האמת. כל צד מתלהם ככל שיהיה – יודע שימים של שלום, עבודה, בילויים וכיף עדיפים אלף מונים על נשיאת נשק, סכין, מטען חבלה או בקבוק תבערה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il