X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם מסיבות ביטחוניות וגם מסיבות כלכליות, אין כל אפשרות לאבטח בצורה מושלמת מקומות הומי אדם. עדיף לפזר בתוכם יותר מאבטחים, שיחסלו מיידית את מי שיעבור את יתר מעגלי האבטחה
▪  ▪  ▪
לא להגיב בהיסטריה

הייתי בתחנה המרכזית בבאר שבע מספר שעות לפני הפיגוע שם (יום א', 18.10.15) וגם אני התרשמתי שהאבטחה בכניסה איננה קפדנית מדי. אבל - וזהו אבל ענק - אין אפשרות מעשית אחרת.
אין ולא יכולה להיות אבטחה הרמטית - גם מסיבות ביטחוניות וגם מסיבות כלכליות. גם במקומות בהם יש אבטחה, היא לא יכולה להיות יותר מאשר אמצעי מרתיע ומשהו שיסנן חלק מהסיכונים. יצא לי להיות בשבוע שעבר במוסד ציבורי גדול; המאבטח ביקש מנהג המונית לפתוח את תא המטען, בעוד כל מי שבמונית יכול להכניס בלי שום בעיה תיק גדול שיחזיק בין רגליו. למחרת הייתי בקניון ובמרכז תחבורה גדול; בשניהם המאבטחים בדקו תיקים קטנים, אבל הסתפקו בהצצה בתעודות הזהות של מי שהיו להם תיקים גדולים.
יש מקומות בהם המאבטח מסתכל לתוך המכונית ולכל היותר מבקש לשמוע מהנהג והנוסעים כמה מילים, כדי לזהות את המבטא; אבל רק אתמול שמעתי כמה וכמה ערבים מדברים עברית נהדרת בלי שיישמע שום רמז למוצאם. שלא לדבר על המאבטחים השואלים "יש לך נשק?"; הם מן הסתם יוצאים מהנחה שהמחבל יתוודה ויספר על האקדח החבוי תחת חולצתו.
בזמנו הייתה בדיקה פרטנית של כל מי שנכנס לאחת התחנות המרכזיות הגדולות בארץ - ואני חייב לומר שהיא הפחידה אותי הרבה יותר מאשר הסכנה שמחבל ייכנס לתחנה, כי היא יצרה דבוקה צפופה של עשרות בני אדם שהיוו מטרה נפלאה למחבלים בכלל ולמחבלים מתאבדים בפרט. ולבסוף: נניח שתימצא דרך לאטום לחלוטין את כל המקומות הסגורים בהם יש ריכוזי קהל; הרי ראינו בשבוע האחרון שהמחבלים יודעים יפה מאוד לפעול גם ברחובות.
כאמור, אבטחה הרמטית אינה אפשרית גם מבחינה כלכלית. ראשית, העלויות. לשים מכונות שיקוף וגלאי מתכות בכל מקום אליו נכנס קהל - זה עלות של מאות מיליונים או לא של מיליארדים (וכבר ציינתי שהבדיקות הללו עצמן יוצרות סיכון רב). שנית, המשמעות הנלווית תהיה אובדן של מאות אלפי שעות עבודה, אם לא יותר. אפילו אם כל אחד יצטרך להקדים רק בחמש דקות לכל מקום כזה, התוצאה המצטברת לאורך שנה היא אדירה.
קחו את שדות התעופה. נכון, הטרור האווירי למעשה חוסל - אך במחיר אדיר שאי-אפשר לכמת ובוודאי מסתכם בעשרות מיליארדי דולרים בשנה. עשרות ומאות מאבטחים בכל שדה, בדיקה של כל מזוודה, ובעיקר הצורך להגיע שעה לפני הטיסה רק בגלל הבדיקות הללו. במובן זה, הטרור ניצח רק על-ידי האיום שהוא מציב: שגרת החיים השתנתה לחלוטין, במחיר כלכלי ההולך ועולה בשל הגידול המתמיד במספר הנוסעים.
שלא תבינו אותי לא נכון: ודאי שהאבטחה חיונית ובוודאי שיש לסגור פרצות - אך בצורה הגיונית. כשם שברור שאי-אפשר לשים מאבטח בכל אוטובוס במשך 24 שעות ביממה, כך צריך להיות ברור שאי-אפשר לאבטח לגמרי כל מקום ציבורי. אם כבר, אז צריך לשים יותר מאבטחים בתוך המקומות הללו, כך שאם מחבל יעבור את שכבת ההגנה הראשונה (המודיעין והסיכול), את שכבת ההגנה השנייה (השוטרים ברחובות) ואת שכבת ההגנה השלישית (המאבטח בכניסה) - ניתן יהיה לחסלו במהירות בטרם יגרום לתוצאות עקובות מדם. דרישות היסטריות לאבטחה הדוקה לא יניבו שום תועלת ורק יעודדו את המחבלים לנסות ולהגביר את הבהלה.

תאריך:  19/10/2015   |   עודכן:  19/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין אבטחה הרמטית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
להציב שוטר סמוי על כל 50 איש ל"ת
בלונד  |  19/10/15 10:13
2
המחבל בדואי מהפזורה בנגב,
איתמר אתה איטי  |  19/10/15 10:55
3
תתעןררו
עם לבדד ישכון  |  19/10/15 11:56
4
והבונוס: להרוג שווארצע בסביבה
אלטע קאקער  |  19/10/15 12:07
5
אבטחה הרמטית אין דבר כזה
הגוי..  |  19/10/15 13:24
6
הח"כים הערבים "הצליחו" ! אבוי
לכולנו !!  |  19/10/15 14:03
 
- ארהב בישלה דייסה. נתנה לדאעש,
הגוי..  |  19/10/15 15:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מיכאל מנקין
למה יעקב עמידרור מתעקש לא לעיין במפה    בין מה למה מפרידה גדר ההפרדה    ולמי אכפת מהבחירות למזכ"לות מרצ?
נסים גבאי
לא האמנתי למשמע אוזניי. ציפי לבני החלה מפזרת חלקיקי דעה שהבשילו (כנראה) אצלה עם הזמן והנסיבות - ממש חלקי מישנה סדורה שהצעתי לה בזמנו. כן האמנתי שפניה הנפולים, יגיעו למצב כזה. כן, אני מאמין גדול שבסופו של דבר יקום מנהיג ישראלי ויקטוף הצעתי - הלכה למעשה
עידן יוסף
תושבי השכונה הנמצאת על קו התפר סובלים שנים ארוכות מיידויי אבנים ומהשלכת בקבוקי תבערה מצד תושבי שכונת ג'בל מוכבר    משטרת ירושלים הציבה מחסומים חוצצים בין השכונות
ישראל רוזנבלט
בעקבות מלחמת ששת הימים פרסמו אפרים קישון ודוש את ספרם "סליחה שניצחנו". זו הייתה כותרת נבואית, כי היא תקפה גם היום. צבועי העולם, מהבית הלבן ועד ארמון האליזה, לא השלימו עם העובדה שהיהודי כבר לא מתפקד כקורבן הקבוע. והוא גם חצוף דיו לגבות מחיר מתוקפיו. לכן מותר להאשים אותו תמיד בהפעלת כוח מופרז. עובדה: "יש לכם מעט מדי הרוגים"
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע על דחיית היוזמה הצרפתית להצבת משקיפים בינלאומיים בהר-הבית    "אין בהצעה איזכור להסתה ולטרור הפלשתיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il