X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פירוק המדינות באביב הערבי הביא לסדר חדש - מדינות פשטו צורה ולבשו צורה, המאבק בין הסונים לשיעים, העלייה בשיעור הדתיים הקיצוניים באיסלאם, הביאו לגל חדש של ארגונים הרוצים להשתלט בכוח על כל פיסת קרקע
▪  ▪  ▪
סוריה [צילום: AP/Bilal Hussein]

מידי פעם כאשר קורות פעולות מלחמתיות כמו אינתיפאדה, כמו גלי טרור, או כמו ירי מסיבי על ערינו, ולאחר מזאת יש רגיעה לתקופת זמן, אנו מטפחים אשליות כי ניתן לחיות איש תחת גפנו ותחת תאנתו כעם נורמלי בארצו.
אולם מי ששכח, אנחנו נמצאים במצב זה של עליות ומורדות כבר כ-100 שנה. זה התחיל עם העלייה לארץ לאחר 2,000 שנות גלות, בהתחלה כבודדים, ובהמשך בגלי עליה. עם הקמת המדינה המושכות ניתנו למדינות סביבנו והם ניסו להשמידנו בכוח הנשק ולא הצליחו.
בתורת הכלכה מדברים על מחזורי העסקים, שיש שנים בהם יש עליות, ואילו לאחר מזאת יש ירידות או שפל, וחוזר חלילה. אבל רוצים להבטיח שאחרי העליות הנפילות לא תיהנה כואבות, ולהכין האמצעים לתקופות הקשות, כך שהבסיס לצמיחה הבאה יהיה גבוה יותר.
המצב באזורנו לא נעשה טוב יותר מנקודת ראות ישראלית. האמריקנים שהיו שנים רבות השוטר של העולם, החליטו לשנות כיוון להסתגר בביתם ולדאוג לכלכלה שלהם. אם קודם היה להם אינטרס במזרח התיכון שהיה משופע בדלק וגז, הרי שעכשיו הם הגיעו לעצמאות אנרגטית, ושוב המזרח התיכון על בעיותיו רק דוחה אותם ממנו.
המילה האחרונה
פירוק המדינות באביב הערבי הביא לסדר חדש - מדינות פשטו צורה ולבשו צורה, המאבק בין הסונים לשיעים, העלייה בשיעור הדתיים הקיצוניים באיסלאם, הביאו לגל חדש של ארגונים הרוצים להשתלט בכוח על כל פיסת קרקע, וההמחשה הטובה ביותר היא סוריה שכנתנו שלמעשה איננה קיימת.
רוסיה חוזרת לקדמת הבמה ומשתלטת מחדש על טריטוריות שהיו שייכות לברית המועצות. נכנסת ברגל גסה למזרח התיכון, ומבססת את מעמדה כמעצמה שניה אחרי ארה"ב, כאשר סין טרם אמרה את המילה האחרונה.
אירופה יורדת מגדולתה, בעקבות הירידה בילודה וכניסה מסיבית של מהגרים איסלמיים, הרואים הכל דרך המשקפת הדתית. כניסת אירן למזרח התיכון ורצונה להשליט את מרותה בכוח הזרוע או בכוח הממון.
אבו מאזן יסתלק מהזירה במוקדם או מאוחר והחמאס יכנס במקומו ואז אין בכלל עם מי לדבר. החמאס ידרבן את הטרוריסטים.
היה מצופה כי במצב זה נעוט על כל הזדמנות לשיפור מצבנו הכלכלי והגאופוליטי, כמו שקרה עם גילוי מקורות הגז האחרונים. אולם יש בתוכנו צרי עין ומחשבה, שאינם מבינים את גודל השעה, אינם מבינים את הצורך המיידי לקדוח ולהוציא את הגז ממעמקי הים, כי כל יום יש הפתעה חדשה ומה שהיה נכון לאתמול לא נכון למחר.
ומכאן שהמצב באזורנו לא ישתנה לטובה, הפלשתינים ימשיכו להזכיר לנו את הנכבה ב-48 ואת רצונם לחזור לכל שטחי ארץ ישראל, תוך שהם משמידים את הכופרים היהודים וזורקים אותם (את מי שישאר) לים, ולכן על חרבנו נחייה, וככל שנפנים זאת מהר יותר כן ייטב.
עלינו להתרגל למצב זה ולבנות את עתידנו כך שמחד נמשיך ונתעצם כלכלית, חברתית, וצבאית, כפי שקרה ב 67 שנות עצמאות, ומאידך נשמור על עינים פקוחות לרווחה ולא נשקוט על שמרינו, תוך ניצול הידע שלנו והיכולת של בנינו למען מדינה חזקה ובטוחה יותר.

תאריך:  20/10/2015   |   עודכן:  20/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המצב לא ישתנה לטובה -יהיה יותר רע
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח מבריק
חי בלילה  |  20/10/15 11:56
2
אל תהיה כל כך אופטימי
אהרון שחר  |  20/10/15 15:26
3
כמה נכון
אקמול פורטה  |  20/10/15 16:08
4
ניתוח מדוייק
נובל  |  23/10/15 18:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד בדין
בין השנים 2000 - 2006 הכניסה הרש"פ תוכנית לימודים חדשה לשימוש בכל בתיה"ס ביהודה, שומרון ועזה, כמו גם בבתי"ס במזרח ירושלים. הספרים נדפסים מחדש כל העת, אבל עיקרי היסוד ביחס לישראל והיהודים לא שונו: דה-לגיטימציה, דמוניזציה של ישראל והיהודים והעדר כל קריאה לפתרון הסכסוך בדרכי שלום
יוני בן-מנחם
השקר החדש כי לישראל יש מדיניות של "הוצאות להורג" נועד ליצור הגנה מדינית ומשפטית למחבלים הדוקרים ולהרתיע את ישראל מלהשתמש בזכותה להגנה עצמית
אליקים העצני
כולם צריכים להחליט, הלנו הם או לצרינו. ולכן יש חשיבות מכרעת להחלטת הקבינט להפעיל סוף-סוף את מכשיר שלילת האזרחות ו\או התושבות. מי שמניף כאן את דגל אש"ף לא יוכל להישאר אזרח, כי נאמנותו נתונה לפלשץין. ומי שמשתתף במהומות אל-אקצה או מגלה בפומבי אהדה לטרור - מפר אמונים למדינה, ופוסל בכך את עצמו לאזרחות
ירון זכאי
המשטר שלנו עסוק בעושק הציבור ובהגנה על מנגנוניו. לכן פרש את שומריו בשכר סביב מבני ציבור, ונטל את ההגנה מהציבור. ההיקף המלא והמגוון של הנשק שיופעל נגד הציבור כולל האמצעים שבידי אירן, אינו מותירים מקום לספק. המלחמה הזאת תגיע לכול בית ועיר
אסתר שניאורסון גרי
מי הם אלה שמלאם ליבם לשנות חלק מחוקי התנ"ך, להחליט את זה נעשה, ולזה אפילו לא נשמע. לאלוקים הפתרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il