X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעיה חדשה איתה נאלץ העולם המערבי להתמודד היא איום הפעלת טרור גרעיני ורדיולוגי כולל שימוש בפצצות מלוכלכות. אחד הגופים שחקרו את פוטנציאל הסכנות הוא "הפדרציה של המדענים האמריקנים" שהכין נייר עמדה המצביע על מס' מוקדי סכנה של טרור גרעיני
▪  ▪  ▪
מתקפה כימית בסוריה [צילום: מן הטלוויזיה]

מתוך ניתוח הסכנות הצפויות לאנושות מידיו של הטרור האסלמי המתפשט בעולם כמגיפה מדבקת, מנסה עולם המדע המערבי לחזות פני עתיד ולמצוא פתרון לבעיה חדשה המהווה איום אסטרטגי חמור והיא: הפעלה של טרור גרעיני ורדיולוגי כולל שימוש בפצצות מלוכלכות. אחד הגופים שחקרו את פוטנציאל הסכנות הוא "הפדרציה של המדענים האמריקנים" שממצאיה והערכותיה מגיעים אל כול גופי המודיעין והביטחון המרכזיים של ארה"ב. נייר העמדה שהכינו מומחי "הפדרציה" מצביע על מספר מוקדי סכנה של טרור גרעיני.
המוקד הראשון נובע מצד ארגוני טרור "לא מדינתיים", כמו דאעש, חמאס, חיזבאללה ואחרים הנתמכים על-ידי אירן, שאמצעיהם הכספיים כמעט לא מוגבלים. ארגונים כאלה מסוגלים לרכוש חומרים גרעיניים בשוק השחור באמצעות גורמים פליליים, שיש להם גישה לידע תפעולי מתאים.
המוקד השני הוא גורם טרור המסוגל לרכוש אורנים מועשר או פלוטוניום ולייצר בעצמו "פצצות מלוכלכות" (Improvised nuclear device - IND). פצצה כזו, המכילה חומרים רדיואקטיביים, מיועדת לפגוע בבני אדם. היא מופעלת כאשר מפוצצים את עטיפתה הממוגנת באמצעות חומר נפץ קונבנציונלי ותוכנה הרדיואקטיבי מתפזר למרחקים משמעותיים. פצצות כאלה מיועדות לשימוש באתרים בהם קיימת תנועה אנושית מרוכזת.
המוקד השלישי והחדש - פיגוע בכורים גרעיניים לייצור חשמל שמאות כמותם מצויים בעולם בתפוצה גאוגרפית רחבה ביותר. מהות האיום: פצצת קונבנציונלית קטנה יחסית המופעלת באזור התפעול של הכור עלולה לגרום נזק רדיואקטיבי גדול ביותר. הסכנה העיקרית מפגיעה בכור נובעת מכך שרוב הכורים בעולם ממוקמים במרחק קצר ממוקדי אוכלוסייה אזרחית-עירונית.
נייר העמדה של "הפדרציה" מסביר את היקף הסכנה בכך שהפקת חשמל תוך שימוש בכורים גרעינים מהווה כחמישית מייצור החשמל בעולם. כ-31 מדינות בארה"ב באירופה ובמזרח הרחוק, מפעילות כ-435 כורים גרעיניים לייצור חשמל.
מדעני הפדרציה ממליצים להפעיל אמצעי מיגון ואמצעים מתקדמים לאיתור קרינה בכול מעברי הגבול הרבים מאוד, בארה"ב ובאירופה, למשל. עם זאת מומלץ לתגבר את מערך הבקרה, הפיקוח והשמירה בכול דרכי הגישה אל התחנות הגרעיניות, כולל בנתיבים שבהם מועברים מטענים בדרך האוויר היבשה, או הים.
אחת ההמלצות המערכתיות המעניינות של "הפדרציה" מציעה לצמצם את המוטיבציה של ארגוני הטרור לפגוע במערב, וזאת באמצעות העברת אזהרות, בדרכים תקשורתיות מתוחכמות, כי בתגובה לפיגוע טרור בתחנות כוח גרעיניות עלול להיגרם נזק קרינתי בלתי הפיך ל"מוקדי אמונה" חשובים של המאמינים האיסלאמיים, כמו אתר העלייה לרגל בעיר מכה או סביב אבן הכעבה - המרכזים סביבם מיליוני עולים לרגל בימי החאג'.
במסגרת הפעילות המדעית הזו שותפה גם ישראל בניסויים שמטרתם הייתה לבחון את ההשפעות והנזק של שימוש בפצצות מלוכלכות, הכוללות חומרים רדיואקטיביים, על אוכלוסייה אזרחית.

תאריך:  20/10/2015   |   עודכן:  20/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איום חדש: טרור גרעיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האיסלאם ניצח
אהרון שחר  |  20/10/15 14:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
כל ילד שלישי רעב, כל קשיש חמישי רעב, ובין לבין יש עוד מגזרים רעבים ועלובים    העוני שולט כי הוא הכי חזק    מי יביס אותו? חוגגים היום את יום העוני
רועי אורן
כמו תוכניות נוספות גם "יומן השבוע" משלם את מחיר הניהול הכושל של רשות השידור במהלך השנים    אך אם תוקם רשות חדשה, רעננה, חדה ובועטת אז נוכל להגיד ש"מעז יצא מתוק"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – גם מהמותן – בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם – דברי אדונו, לזכור את דברי פטון, שודרג, רישום עתיק, שלישייה וידיד לכאורה
שמעון זיו
פירוק המדינות באביב הערבי הביא לסדר חדש - מדינות פשטו צורה ולבשו צורה, המאבק בין הסונים לשיעים, העלייה בשיעור הדתיים הקיצוניים באיסלאם, הביאו לגל חדש של ארגונים הרוצים להשתלט בכוח על כל פיסת קרקע
דוד בדין
בין השנים 2000 - 2006 הכניסה הרש"פ תוכנית לימודים חדשה לשימוש בכל בתיה"ס ביהודה, שומרון ועזה, כמו גם בבתי"ס במזרח ירושלים. הספרים נדפסים מחדש כל העת, אבל עיקרי היסוד ביחס לישראל והיהודים לא שונו: דה-לגיטימציה, דמוניזציה של ישראל והיהודים והעדר כל קריאה לפתרון הסכסוך בדרכי שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il