X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביהמ"ש העליון קובע: אין חובה להשלים את כל הליכי ההפקעה, כדי לקבל את ההטבה במס שבח הניתנת בגין פיצוי בגין הפקעת מקרקעין
▪  ▪  ▪
העירייה לא התנדבה לשלם

בעניין ויז'ניץ נקבע תקדימית, כי אין חובה להשלים את כל הליכי ההפקעה, כדי לקבל את ההטבה במס שבח הניתנת בגין פיצוי בגין הפקעת מקרקעין. כך עולה מפסק דינו של בית המשפט העליון (8.10.2015).
מדובר על פיצוי שניתן לפי הסכם בין עיריית ירושלים, בשמה ובשם הוועדה המקומית, לבין ישיבת ויז'ניץ, במסגרתו הסכימו הצדדים, כי העירייה תשלם לויז'ניץ פיצויים כדין בגין ההפקעה של זכויותיה בחלקות והפגיעה בשווי נכסיה.
הסכם הפיצויים מנה במפורש את רכיבי הפיצוי השונים: פיצוי בגין הפגיעה בשווי נכסי ויז'ניץ על-פי סעיף 197 לחוק, פיצוי בעקבות ההפקעה של זכויות ויז'ניץ בחלקות על-פי התוכניות הרלוונטיות, פיצוי בגין הפקעת זכויות ויז'ניץ ביתרת החלקות שלא נכללו בהפקעה שבתוכנית וכן הוצאות משפטיות והוצאות נלוות אחרות כדין. עם זאת, בהסכם לא נקבעו הסכומים בגין כל אחד ממרכיבי פיצוי אלה.
בהלכה הפסוקה נקבע, כי פיצוי בגין הפקעת מקרקעין יינתן, במקרים המתאימים, כפיצוי דו-שלבי: תחילה בגין הפגיעה שנגרמה לקרקע בגין שינוי ייעודה לפי סעיף 197 לחוק, ובהמשך פיצוי בגין עצם ההפקעה. הפיצוי בגין פגיעה במקרקעין לפי סעיף 197 לחוק משולם על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בעוד שהפיצוי בגין ההפקעה משולם על-ידי הרשות המקומית.
ביהמ"ש קיבל את טענת ויז'ניץ, לפיה על ההסכם חלה חזקת הכשרות והחוקיות מבחינת העירייה והוועדה המקומית, וחזקה עליהן, כי הסכמתן לפצות את ויז'ניץ בהתאם לארבעת ראשי הפיצוי שבהסכם - שאינו כולל ראש פיצוי בגין מכירה מרצון - ניתנה כדין, תוך התייחסות לשיקולים ענייניים בלבד. החלוקה לארבעה ראשי פיצוי מעוגנת היטב בחוות הדעת שניתנה לעירייה על-פי הזמנתה על-ידי השמאי. ראשי הפיצוי הופיעו בחוות הדעת של השמאי, והם עולים בקנה אחד עם לשון ההסכם.
חזקה על העירייה ועל הוועדה המקומית, כי לא פעלו כמתנדבות.
לפיכך, ההסכם מהווה מעין הודאה של העירייה והוועדה המקומית, כי הקרקע נפגעה ויש לראותה כאילו הופקעה, מה עוד שיתרת הקרקע מיועדת ממילא למטרה ציבורית.
אין סמכות למנהל מיסוי מקרקעין להתערב ולקבוע כי לא בפיצויי הפקעה עסקינן, אלא במכר מרצון. אכן, הצדדים הגיעו להסכמה ללא צורך בהליכים משפטיים ממושכים, אך תופעה זו יש לעודד, והיא אינה צריכה להיות בעוכריה של ויז'ניץ.
סוף דבר, קיבל בית המשפט את עמדתה של ויז'ניץ לפיה הסכם הפיצויים בינה לבין העירייה והוועדה המקומית משקף את ארבעת רכיבי הפיצוי עליהם הוסכם בהסכם, וכי לא היה מקום להתערבות מנהל מיסוי מקרקעין ברכיבי הפיצוי תוך הוספת רכיב של מכירה מרצון.
תאריך:  25/10/2015   |   עודכן:  25/10/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עדי חן
בית המשפט המחוזי מנע המשך בירור אבהותו של קטין, לאחר שבית המשפט למשפחה התעלם מחוות דעתו של נשיא בית הדין הרבני הגדול שהדבר עלול להוביל לממזרות
עמי דור-און
דבריו של נתניהו הם רק תחילת הדרך שבה ישמשו התיאוריות הרחוקות שאותן מציג ראש ממשלת ישראל, נשק חם ויעיל לשימושם החופשי של כל שונאי ישראל ברחבי העולם, ויתרמו תרומה משמעותית ומזיקה ביותר לכל הלהקות המתרבות של מכחישי השואה
הרב אליהו קאופמן
אילו נתניהו היה באמת חושב רגע לפני שדיבר, הרי שהיה גם מבין שהערבים אינם ולא היו מקשה אחת בעניין הנאציזם, שהרי מרוקו הייתה המדינה היחידה בימי השואה שמלכה, מוחמד החמישי, הציל את כל נתיניו היהודיים. אבל כנראה שהעובדות אינן תמיד מעניינות את נתניהו והוא לא תמיד מבין כיצד יתבזה לאחר ששוב ושוב הוא שולף שטויות מהמותן
צ'לו רוזנברג
אין לדעת מה יקרה בעוד 20 שנה. ניתן לשער ולהעריך. רוצח רבין יהיה מחוץ לכלא כי יימצאו מספיק פוליטיקאים שידעו איך לשווק את השחרור. הציבור ברובו הגדול יקבל את ההסברים, ואמות הסיפין של הארץ לא תרעדנה
איתן קלינסקי
מצער, שמניפולטור מכהן כיום בתפקיד ראש ממשלת ישראל. בנימין נתניהו אחראי היום להתרת דמם של ערבים ושל חברי כנסת ערבים. באותו יום, שנתניהו שיחזר את ההיסטוריה, האלוף ניצן אלון, ראש אגף המבצעים, נאלץ להודות בעדותו במשפט ההסתה באתר "הקול היהודי", שמוטיבציה לפיגועים היא בגלל אלימות פעילי הימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il