X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה נקודות לתשומת לב אחרי ימים נוספים של פיגועים: האם הרש"פ וחמאס יפגינו אחדות, מדוע ביצע בדואי את הפיגוע בבאר שבע, מה חלקם של דאעש ואירן באירועים, וכיצד התקשורת העולמית מסקרת אותם
▪  ▪  ▪
"אינתיפאדת ירושלים" [צילום: צפריר אביוב, AP]

הזדמנות לפיוס

גל המהומות האחרון, שראיתי שזכה לשם "אינתיפאדת ירושלים", מביא גורמים פלשתינים לדבר על פיוס אפשרי בין הרשות לחמאס. דובר הפתח, פאיז אבו עטיה, אמר שהמצב הנוכחי דורש אחדות לאומית בין הפלשתינים, והעדר להשיג אחדות זו יועיל לישראל ויפגע בפלשתינים. עוד אמר אבו עטיה, שאבו מאזן הרכיב משלחת שתיפגש עם נציגי החמאס, במטרה להגיע לפיוס ולאחדות לאומית.
דבר ראשון, יש לשים לב לכך שגורמים פלשתינים קוראים לאירועים "אינתיפאדת ירושלים". לאור זאת, ניתן לצפות שהם יפעלו כמו באינתיפאדות הקודמות. לאור זאת, גם על ישראל להתחיל לקרוא לאירועים בשם "אינתיפאדה" ובעיקר להתייחס אליהם בהתאם.
דבר שני, אחדות בין הרשות לחמאס אכן תחזק את הפלשתינים, אך לא סביר שהדבר יקרה. אחדות בין הרשות לחמאס אינה דבר חדש, והיא מתפרקת כל פעם. למעשה, נראה כי לחמאס יש אינטרס לחבור לרשות כדי ליהנות מהלגיטימיות העולמית שלה, בעוד שחיבור ביניהם יפגע ברשות לאור פעילות הטרור של החמאס. מסיבה זו, לא נראה כי אחדות בין הגורמים תתרחש בקרוב. מעבר לכך, נסיון העבר הראה שהאחדות הזאת לא ממש פגעה בישראל, ולכן לא בטוח שגם במקרה הנוכחי תהיה לדבר השפעה.

יורה בדרום

המחבל שביצע את פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע היה בדואי בשם מוהנד אל-עוקבי. נכון לעכשיו, עדיין לא יודעים מה היו מניעיו של אל-עוקבי. הדבר המתמיה הוא שבחור בדואי ביצע את הפיגוע, כאשר לבדואים אין קשר לסכסוך הישראלי-פלשתיני. כעת בודקים במערכת הביטחון האם המחבל פעל על דעת עצמו או קיבל הנחיות מגורם אחר. אם אכן קיבל הנחיות, תעלה אפשרות שקיימים בקרב הבדואים בדרום תאי טרור נוספים, כמו גם על הסתה וגורמים קיצוניים שונים שמתסיסים את אותה קבוצה.

הסתה מרחוק

דאעש החל לקחת חלק באירועים האחרונים, כאשר הארגון פרסם סרטונים בהם הוא קורא לפלשתינים לפגוע בכמה שיותר ישראלים. נכון לעכשיו, נראה שזוהי המעורבות היחידה של דאעש באירועי הטרור האחרונים. אולם לקטעי וידאו אלו יכולה להיות השפעה רבה. לאור ההצלחה של דאעש בעירק ובסוריה, גורמים שונים יכולים לשאוב מהם השראה ולבצע פיגועים, כפי שאכן קרה במספר מקומות בעולם. כאשר דאעש פונה ישירות לפלשתינים ואומר להם לאחוז בנשק, הדבר מהווה זרז משמעותי יותר מאשר קריאה כללית לבצע פיגועים.

תמיכה פעילה

נראה שמי שלוקחת חלק פעיל יותר באירועים האחרונים היא אירן. כוח של צה"ל והימ"ם פגע השבוע בחוליית טרור ברצועת עזה, שביצעה ירי צלפים לעבר ישראל בשבוע האחרון. גורמים ברצועה אמרו שבתקיפת כוחות הביטחון נהרג מפקד בארגון "אל-סאברין" השיעי שנתמך על-ידי אירן. לא ידוע האם אירן הנחתה את גורמי הארגון לפעול כעת מול ישראל, או שמדובר בהחלטה עצמאית של הארגון. בכל מקרה, זוהי עדות נוספת למעורבות המתמשכת של אירן בטרור בישראל. אם אירועי הטרור יסלימו ויבוצעו בצורה מאורגנת יותר, יהיה צורך לבדוק האם אירן החלה לכוון את האירועים.

בראיית העולם

לאחר אחד מאירועי הטרור בירושלים, דיווח ה-BBC שפלשתיני נורה למוות לאחר ששני יהודים נהרגו בעיר. משמע: הפלשתיני נהרג בתור נקמה על הרג יהודים. לאחר מכן האתר שינה את הדיווח, וציין שהיהודים נהרגו על-ידי פלשתיני. למעט האירוע זה, הסיקור העולמי של אירועי התקופה האחרונה בישראל נראה מאוזן למדי. בדיקה שנעשתה באתרים CNN, ניו-יורק טיימס, וושינגטון פוסט ורויטרס העלתה, כי הדיווחים על-אודות אירועי הטרור בישראל נראו הוגנים למדי.
מעבר לכך, מספר הדיווחים היה נמוך מאשר מספרם בתקשורת הישראלית. הבדל מספרי זה מובן מאליו, כאשר העדיפות היא לסקר ולדווח על אירועים כלל-עולמיים משמעותיים. עם זאת, יכול להיות שלעולם נמאס להתעסק בסכסוך כאן. נכון שמזכ"ל האו"ם הגיע וגם מזכיר המדינה האמריקני, אבל עדיין הדבר לא תופס את הכותרות הראשיות בעולם. אולם, ניתן להעריך כי לפי אופיה של התקשורת העולמית ויחסה לישראל, התקשורת תחזור לשים לב, כאשר תתרחש פגיעה משמעותית בפלשתינים.

תאריך:  22/10/2015   |   עודכן:  22/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד שבוע של טרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תביעת נזיקין מהמחבלים
דניאל143   |  23/10/15 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
שני מחבלים ניסו לרצוח יהודים ברחוב חבקוק בעיר    שוטר שהבחין בהם דוקרים יהודי ירה בהם ונטרל אותם    מצבם קשה-אנוש
איציק וולף
חיילים שעלו לבצע בדיקה באוטובוס בירושלים ביקשו מאחד מהנוסעים להציג תעודת זהות    הוא סרב והחל לתקוף אותם ואף ניסה לחטוף נשק מאחד מהם    בתגובה ירו בו החיילים למוות
איציק וולף
פלשתינים מבית אומר יידו אבנים רבות על רכב שבו נסעו חיילים    לאחר שיצאו החיילים מן הרכב לצורך מרדף נדרסו בידי נהג פלשתיני    מצבו של אחד הפצועים - קשה    המחבל חוסל
עידן יוסף
מחבל תקף בכיכר אדם שבבנימין חיילת בת 19 בסכין, פצע אותה בצווארה, נורה ונהרג    האזור נחסם למעבר פלשתינים
חיים שטנגר
הגיע הזמן שהפלשתינים "ילמדו לעמוד לבד על הרגליים" ותבוטל, התלות הכלכלית וקשרי העבודה והמסחר הכפויים, שיש לנו עם הפלשתינים. יקימו הפלשתינים לעצמם תשתיות כלכליות ואחרות, דוגמת הספקת חשמל, מים ומזון, ללא כל קשר למדינת ישראל, כפי שעושים זאת אנשי החמאס בעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il