X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תקופת שלטונו של רבין נצבעה בהרבה צבע אדום. נחלי-דם זרמו ברחובות הערים האם משמרי מורשתו מתכוונים לפיגועים הללו? או אולי לאתנן שניתן לאלכס גולדפרב ולגונן שגב כדי לאשר את הסכמי אוסלו?
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי, פלאש 90]

הנה אני אומר את זה: בכל שנה, בעשרים השנים שחלפו מאז שנת 1995, אני נכנס לחרדה מסוימת כשמתקרב המועד שבו מציינים מוקיריו של יצחק רבין את זכרו. הפסטיבל מתחיל כחודש לפני יום הרצח - והוא נמשך הרבה אחריו - ואני מרגיש שמישהו, עם אג'נדה פוליטית שאינני אוהב או מאמין בה, מנסה להושיב, שוב ושוב, את המחנה שאני משתייך אליו על ספסל הנאשמים, תוך הפניית אצבע מאשימה המבקשת להדגיש שלא רבין האיש נרצח אלא "מורשתו".
והפסטיבל השנתי הזה, שתכליתו איננה לכבד את זכרו של ראש הממשלה המנוח, אלא רק כדי לנגח את כל מי שלא הסכים עימו אז - ובוודאי לא חושב היום שדרכו הייתה נכונה בזמנו - פשוט מחליא אותי. אינני יודע מה היא "מורשת רבין" ואינני מוכן לקוד לה קידה. היא לא הייתה קיימת בעת שהוא נרצח - והיא בוודאי לא קרמה עור וגידים לאחר מותו.
רבין, לכל מי ששכח, בכלל לא היה מיוזמי הסכמי אוסלו. המגעים עם הפלשתינים התקיימו ביערות נורבגיה מאחורי גבו. פתח בהם יוסי ביילין בעזרת "מקורביו" - ולאחר מכן הצטרף לחינגה שמעון פרס. רבין שתיעב את ערפאת הוכנס בסוד הדברים רק בשלב האחרון. מכאן, ש"הסכמי אוסלו" לא היו בוודאי חלק ממורשתו של רבין. הוא נגרר בעל כורחו למדשאות הבית הלבן. קלינטון "דחף" אותו לעבר ערפאת כדי שהשניים ילחצו ידיים.
לאחר מכן, הורשה ערפאת, איש הדמים הנתעב, לחזור מגלותו בתוניס ביחד עם גדודי מרצחיו לרצועת עזה כדי לתפוס שם שליטה ולהפכה לבסיס טרור. אינני יודע אם זאת הייתה מורשתו של רבין - אבל בסמוך מאוד לאחר מכן החלו מחבליו של ערפאת לרצוח אזרחים חפים מפשע ברחובות הערים. עשרות גברים, נשים וטף, שלא עשו רע לאיש נרצחו בפיגועי תופת יום-יומיים של מחבלים מתאבדים - ובכל פעם שזה קרה רבין נראה יותר ויותר אובד עצות.
רבין, בתמימותו, עוד חשב בתחילה שערפאת יילחם בטרור "בלי בג"ץ ובלי בצל"ם" - ואני תוהה אם לכך מתכוונים מקדשי מורשתו.
את "הסכם הביניים" ( המכונה אוסלו ב') עם הפלשתינים העביר רבין בכנסת לאחר שהוא "גנב" שני חברי כנסת מתנועת צומת. לאחד, גונן שגב, הוא הבטיח משרת שר, ולחברו, אלכס גולדפרב, הוא הבטיח משרת סגן שר - ואני שוב תוהה אם למעשה-נוכלות פרלמנטארי זה מתכוונים מקדשי זכרו כשהם מדברים על מורשתו של רבין. ואולי, הם בכלל לא יודעים שאותו גונן שגב נדון, לימים, לחמש שנות מאסר בפועל בגין עבירות סמים.
באחת: אינני יודע מה היא מורשתו של האיש שנרצח בכיכר מלכי ישראל. כלום הוא חשב להקים למרצחי ערפאת "מדינה" ? ואם כן, על אילו "שטחים"? גם על שטחים שהוא סייע בכיבושם ב - 1948 או רק על שטחים שהוא, כרמטכ"ל, הורה על כיבושם ב-1967 ?
וגם לא שמעתי את רבין מדבר על "זכות השיבה" שהפלשתינים טוענים שהיא מצויה באמתחתם - ולכן אני יכול לומר בוודאות מלאה שהוא לא היה מסכים למרכיב זה בהסכם כלשהו, ושהוא לא ידע לאן מוליכים אותו באף שותפיו הפוליטיים.
כך או כך, תקופת שלטונו של רבין נצבעה בהרבה צבע אדום. נחלי-דם זרמו ברחובות הערים. פיגוע רדף פיגוע ולאחר כל פיגוע - ואחד מהם, שבו נטבחו למעלה מעשרים וחמישה אזרחים, התרחש ממש בלב תל אביב, בכניסה לדיזנגוף סנטר, קרוב לבית שבו נולדתי - רבין נראה ממש כפי שהוא נראה ערב מלחמת ששת הימים בעת שהוא סבל מ"הרעלת ניקוטין". אז הצליחו מקורביו להסתיר את הקריסה המביכה של מי שהיה צריך להוביל את צה"ל למלחמה.
לבסוף, מכל מקדשי "מורשתו של רבין" אני מבקש לדעת, אם הם שמעו מפיו, אי-פעם, מה היה חלקו בירי לעבר האונייה "אלטלנה". הוא היה שם, במטה הפלמ"ח, ביום שבו "התותח הקדוש", כהגדרתו של בן-גוריון, הרג, לפחות, שישה- עשר מלוחמי האצ"ל ופצע רבים אחרים- והטביע את אוניית-הנשק שיכולה הייתה להעמיד את צה"ל על גדות נהר הירדן כבר בסיום מלחמת העצמאות.
ואם כל אלה הם חלק ממורשתו של רבין - אז חלקי איננו עם מקדשיה.

תאריך:  22/10/2015   |   עודכן:  22/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורשת רבין
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
ושכחת להזכיר
את חופן  |  22/10/15 06:03
 
- שכחת רצח טוביאנסקי
מקס פאואר  |  22/10/15 15:12
2
ה"מלך" (רבין) עירום . קראו נא
אלימלך  |  22/10/15 09:59
 
- אמן סלה ל"ת
אראל  |  22/10/15 15:17
3
עוד שקר של ה"מורשת"
ד"ר רון בריימן  |  22/10/15 10:46
4
תודה לעו"ד חיים משגב ל"ת
יהוידע  |  22/10/15 10:48
5
בכמה מלים
עמעד  |  22/10/15 11:33
6
דמיון מפתיע לדבריו של נתניהו
אהוד פרלסמן  |  22/10/15 11:57
 
- השוואה הזויה
אראל  |  22/10/15 15:25
7
חשבון הנפש של אוסלו עכשיו
אהרון שחר  |  22/10/15 12:00
8
מורשתו של רבין כללה גם הסתה
"קורבנות השלום"  |  22/10/15 12:06
9
שכחתי את המורשת ?
כבש 44  |  22/10/15 14:26
10
המורשת האמיתית
ארי כספי  |  22/10/15 15:14
11
זכרונות מרובספייר
המורשת הריקה  |  22/10/15 15:48
12
מורשת רבין? וויסקי יוחנן המהלך ל"ת
שיכור כלוט  |  22/10/15 19:03
13
ערפת לוחם חופש דגול ואימתני
חזןיריב  |  15/11/15 03:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
רון בריימן
בחברה פתוחה וחופשית אשר האמת היא נר לרגליה, נתון הקובע שלפחות שליש מהציבור מפקפק בגרסה הרשמית על רצח ראש הממשלה היה מחייב חקירה מחודשת. לא כך בישראל, שבה ככל הנראה יש החוששים מחשיפת האמת סביב הפרשה הכאובה ועל כן נאבקים נגד חשיפתה לאור השמש
מנחם רהט
אחד מכל 5 ישראלים 'יודע' שלא יגאל עמיר הוא הרוצח    רציחות פוליטיות בישראל    ומי המציא את עלילת הוויסקי?
ארווין קליין
רבין הוא מי שלימד את האמריקנים להתעלם מהפיגועים, כאשר אמר: "יש לנהל משא-ומתן כאילו אין פיגועים ולהילחם בטרור כאילו אין משא-ומתן". לי זה מזכיר את האמירה של פרס: כן ולא
איתמר לוין
בתוך חודש תפסתי את יהודה וינשטיין, שי ניצן ודינה זילבר מכזבים בפומבי, במודע ובכוונה. האם לאור זאת אפשר להמשיך להאמין למיתוס שהם ויתר בכירי הפרקליטות מטפחים בנוגע למקצועיותם ויושרתם?
עפר דרורי
הספר מביא תיאור ממקור ראשון של איש שב"כ שעיקר עיסוקו איתור התארגנויות טרור במגזר היהודי, את ההצלחות בסיכול והכישלון הגדול לצידן    קריב חווה סוג של טראומה בעקבות פגישתו עם עמיר מייד לאחר הרצח בעיקר מול תגובותיו של עמיר לרצח, זלזולו בסובבים אותו ותחושת הצלחה במעשיו כפי ששידר לכל רואיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il