X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחרונה שונה החוק שבא להגן על חושפי שחיתויות ומאשר מימון משפטי להגנת אותם צדיקים אולם החוק אינו נותן דעתו למצבים כמו פניות סרק למשטרה, לרשויות השלטוניות, למבקר המדינה ועוד
▪  ▪  ▪
תלונה במשטרה צריך שתבדק עד תום [צילום: AP/David Goldman]

לאחרונה הוקמה ועדה בראשות השופטת בדימוס הגברת עדנה ארבל, ומטרתה לגבש אמצעים להגנה על הציבור ונושאי המשרה בשירות הציבורי, מפני פעילות ופרסומים פוגעניים. הדבר חשוב ביותר, ובהמשך אפרט מהן דרכי הפגיעה וכיצד להתגבר עליהן.
בין דרכי הפגיעה ניתן למנות פניה למשטרה בתלונת סרק, פניה למבקר המדינה בתלונה, תלונה לרשויות הממשלתיות, וכמובן פניה לטלוויזיה ולעיתונות, לרשתות החברתיות ולבתי המשפט. יש כתבי טלוויזיה שעשו קריירה מכך, כמו חבר הכנסת הטרי מיקי רוזנטל, באמצעות תוכניות טלוויזיה כמו בולדוג, צדק צדק תרדוף ועוד.
לאחרונה גם שונה החוק שבא להגן על חושפי שחיתויות ומאשר מימון משפטי להגנת אותם צדיקים. אולם החוק אינו נותן דעתו למצבים אותם ציינתי לעיל - כמו פניות סרק למשטרה, לרשויות השלטוניות, למבקר המדינה ועוד.
אותם צדיקים פונים למשטרה, ומשלא באו על סיפוקם והתיקים נסגרים, הם מערערים לפרקליטות, ומשזו סוגרת את הערעור, אין היא נוקטת בשום סנקציה כנגדם. יתר על כן, אותם פונים משתמשים בעצם הגשת התלונה למרות שנסגרה כתנא דמסייע כאשר הם פונים לרשויות שונות.
למעשה, הגשת תלונת כזב מסוג זה, הינה הוצאת לשון הרע כלפי נושא המשרה, והשימוש בה לאחר שנסגרה, מוסיפה חטא על פשע, ולכן צריך להתייחס אליה בכל חומר הדין. מאידך-גיסא, המתלונן לעיתים סובר שהוא עשה זאת בתום לב ולכן אל לנו להענישו.
לדעתי, הצעדים שיש לנקוט הם כלהלן:
1. תלונה במשטרה צריך שתבדק עד תום. עם זאת, אם תמצא שזו תביעת סרק, יש לפתוח תיק פלילי כנגד המתלונן. בנוסף, צריך להודיע לנילון כי הוגשה תלונה נגדו והיא נסגרה ומה הסיבה שנסגרה. בנוסף, אם הנילון מוזמן בעקבות התלונה לחקירה, יש לשלם לו הוצאות על חשבון המתלונן. בערעור לפרליטות צריכה הפרקליטות להודיע לנילון על הערעור וכן להודיע לו אם וכאשר נסגר התיק.
2. תלונה למבקר המדינה: התלונה צריכה להיבדק ולהודיע לשני הצדדים עם סיומה את מסקנות המבקר.
3. תלונה לרשויות המדינה כמו רשות המיסים, משרד הפנים ועוד. ראשית, ליצור טופס תלונה אחיד שאותו יש למלא, הפניה צריכה להיות נקיה מהשמצות ומילות גנאי. כל פניה שתעשה תוך שימוש בביטויים מעליבים או לא נכונים - לא תענה. פניה שתעשה שלא באמצעות הטופס, לא תענה.
4. כתבת תחקיר בטלוויזיה או בעיתונות. כתבה שאינה מתבססת על נתוני אמת מלווה בניירת, אלא על סמך תלונה של מישהו שפוטר לצורך הדוגמה והוא רוצה לסגור חשבון עם מעסיקו, לא תשודר אלא לאחר שהנושא נבדק עם המשטרה ו/או במערכת המשפט. מיקי רוזנטל דנן עשה כתבה על מהנדס שפוטר בתוכניתו צדק צדק תרדוף, לא מבוססת, בו בזמן שהתלונה נבדקה בבית הדין לעבודה, וזה לא הפריע לו לשדר זאת כתורה משה מסיני, וגם כאשר בית המשפט אישר את הפיטורין והודיע כי לא נעשו על סמך גילוי שחיתות, הוא לא חזר בו ולא התנצל. יתר על כן, זכה לאות אביר איכות השלטון מהתנועה לאיכות השלטון.
לסיכום
רבים מהמתלוננים הם מתלונני סרק ומגישים תלונות על-מנת לפגוע בחבריהם או מעסיקיהם או ששמעו בדל ידיעה ופיתחו זאת לממדי תלונה. מתלוננים אלו צריכים לדעת כי יש מקל חובלים לכאלה אנשים ומי שיגיש תלונת סרק, ישלם בגין זה קנס. על אחת כמה וכמה שמי שיגיש תלונה הכתובה בלשון בוטה ומעליבה, יכול להיות שיתבעו אותו לדין על הוצאת לשון הרע, כי כיום זה לא כך וזה מאפשר את הלשון המכוערת בה נוקטים חלק מהמתלוננים (במידה ותרצו אוכל לשלוח דוגמאות). נילון צריך לקבל מידע על תלונה שהוגשה נגדו ומה גורלה - הן במשטרה והן - בערעור במידה והוגש. אנשי ציבור חשופים לדברי בלע (גם הם נוקטים בלשון כזאת) ויש לבער נגע זה מהשיח הציבורי.

תאריך:  22/10/2015   |   עודכן:  22/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכפשת אנשי ציבור והדרכים למנוע אותה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין עם מי לדבר
חי בלילה  |  22/10/15 15:49
2
מי שקשה לו לשרת ציבור
אהרון שחר  |  23/10/15 01:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
קיימת התמודדות ערכית בספר הלימוד שבידי התלמידים עם הנושא של פקודה בלתי חוקית בעליל כלקח מהאירוע הכואב בכפר קאסם, שתוצאתו טבח 49 אזרחי מדינת ישראל החפים מפשע ב-29.10.1956
אביתר בן-צדף
מאמר שלישי בסדרה על הלוחמה בטרור הסכינאים    ניתוח ההרתעה הישראלית מול ארגוני טרור מלמד על קשיינו הניכרים בהרתעתם    גם לנוכח מכות קשות שהונחתו על פתח, חמאס וחיזבאללה, הם לא הורתעו    זה קרה, בין השאר, כיוון שמערכת הביטחון לא מיצתה את יכולתה, ולא הראתה נחישות לפעול
רפאל בוכניק
ההיסטוריה רחוקה מלהחשב בבחינת מדע מדויק, ורבים המקרים שבהם קיימות אסמכתאות קלושות שיש בהן כדי לעגן תיזות מחקריות של היסטוריונים. דא עקא, פגישת הפיסגה בין הפיהרר לבין המופתי של ירושלים חאג' אמין אל חוסייני, היא עובדה מוצקה וממוסמכת. פרדוקסאלית, להתבטאותו של רה"מ עשויה להיות תרומה מדרבנת בפן החינוכי, מעצם העצמת משקלו של הממד ההיסטורי המפנה זרקור אל תולדות המאבק הציוני על כינון בית לאומי ליהודים
יוני בן-מנחם
רוסיה התחילה לאבד חיילים בקרבות בסוריה והזהירה את סעודיה שלא לספק למורדים נשק נ"מ שיסכן את הטייסים הרוסים. ההפצצות האוויריות של רוסיה אינן מכניעות את המורדים וצפויים קרבות קרקעיים קשים
אביב גבע
במשך השנים ניסו הפלשתינים הכבושים ואחיהם מן האומה הערבית לפנות שוב ושוב, ובכל לשון של בקשה, לצוררים מציון, ולפיכך נאלצו להעלות על נס מעלי מנחות אשר צלחו לקדם את הדו-קיום. מפגעי סבנה, מלון סבוי, ליל הגילשונים וליל הקלשונים, מרצחי משפחת חנקין והתינוקת שלהבת פס, רצח משפחת פוגל באיתמר. כולם, שאפו לדו-קיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il