X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההסתכלות השונה על הסטטוס-קוו וחוסר הערנות של הציבור לשוני בהסתכלות עלולים להביא לוותרנות של ראש הממשלה ולהשלמה עם חזרה לסטטוס-קוו נוסח עבאס/חמאס, שבו תישלל דווקא מהיהודים אפילו זכות הביקור במקום הקדוש להם ביותר
▪  ▪  ▪
העיקר שמירה על סטטוס-קוו בהר הבית [צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90]

ישראל יוצאת מכליה כדי להוכיח לעולם כולו שהיא שומרת על הסטטוס-קוו בהר-הבית, במקום הקדוש ביותר ליהודים. אבל, מרוב דיבורים על הסטטוס-קוו שהפך לחזות הכל, איש לא טרח לתהות על משמעותו של המושג. מהו אותו סטטוס-קוו?
כאשר יו"ר רשות הטרור הפלשתינית ("נשיא" אפילו בפיו של ראש הממשלה נתניהו, ולא רק בפיהם של אנשי שמאל שעולים אליו לרגל לעתים תכופות) מדבר על הסטטוס-קוו הוא מתכוון למצב שהתקיים בהר-הבית לפני שנת אלפיים, מצב שבו כלל לא הותר ליהודים לעלות להר, ללא קשר לתפילה.
כאשר ראש הממשלה נתניהו מדבר על הסטטוס-קוו הוא מתכוון ככל הנראה - ואם לא חלה התקפלות בהתייחסותו לנושא לנוכח הלחצים של קרי, "העולם הנאור", המלך עבדאללה, וכל מי שנרתם לעגלתו של עבאס/חמאס - למצב שהתקיים בהר-הבית בשנים האחרונות, שבו יהודים הורשו לבקר בהר, במגבלות רבות, אך לא להתפלל בו.
הסטטוס-קוו הוא לפיכך מצב שבו יהודים מופלים לרעה בארצם ובלב בירתם. מציאות זו, שראש הממשלה יוצא מגדרו כדי להותירה בעינה, משקפת הסכמה/כניעה ישראלית למציאות שבה יהודים מופלים לרעה בהר-הבית, ובניגוד למוסלמים אין הם מורשים להתפלל באתר הקדוש להם. ישראל הרשמית משקרת באומרה כי בישראל קיים חופש תפילה לכל, בשעה שליהודים אין חופש תפילה, ודווקא במקום הקדוש ביותר להם.
שותפים למציאות זו הם גם רבנים שעשו יד אחת וברית בלתי קדושה עם הוואקף המוסלמי באיסור הגורף על יהודים לעלות להר, שמא תדרוך כף רגלם הטמאה (כדברי המסית האנטישמי עבאס/חמאס) במקום קודש הקודשים. התוצאה: מכל הכיוונים מתקיימים לחצים, שהמכנה המשותף להם הוא מגבלות על יהודים בלבד בהר-הבית. מציאות מפלה זו לא עוררה את מערכות המשפט ואכיפת החוק בישראל לפעולה. איפה היועץ המשפטי לממשלה כשצריך אותו?
ההסתכלות השונה על הסטטוס-קוו וחוסר הערנות של הציבור לשוני בהסתכלות עלולים להביא לוותרנות של ראש הממשלה ולהשלמה עם חזרה לסטטוס-קוו נוסח עבאס/חמאס, שבו תישלל דווקא מהיהודים אפילו זכות הביקור במקום הקדוש להם ביותר.
למסכת השקרים תורמת גם ההסתה המוסלמית בנוסח "אל-אקצה בסכנה", בשעה שיהודים כלל אינם מתכוונים לבקר ו/או להתפלל במסגד זה. הערבים יצרו בכוונה בלבול בין המסגד לבין הר-הבית בכלל. המסגד אומנם נמצא בהר-הבית, אבל איננו הר-הבית. רוב שטח ההר חייב להיות פתוח לביקורים של כל אדם, אפילו אם הוא יהודי, ואל יאמרו לנו שמדובר בקומץ בלבד. המגבלות והאפליה הן שגורמות למיעוט המבקרים.
רוב שטח ההר חייב להיות פתוח לביקורים של כל אדם ואפילו אם הוא חבר-כנסת יהודי ואפילו אם הוא שר יהודי. השר אורי אריאל איננו פרובוקטור. ח"כים ערבים, שספק אם ראש הממשלה ימנע את עלייתם להר, הם הפרובוקטורים.

תאריך:  25/10/2015   |   עודכן:  25/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרבות השקר: הסטטוס-קוו ושקרים אחרים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חלקית תמים,
אבנר צפוני  |  25/10/15 10:18
 
- אם כך, שגם המוסלמים
יהודי מפוכח  |  25/10/15 23:11
2
רון תקשיב
אהרון שחר  |  25/10/15 10:55
 
- כולם גם מדברים על ההסתה של אבו
וינטר הניה  |  25/10/15 15:58
 
- ירדן היא המדינה הפלשתינאית. ל"ת
יהודי מפוכח  |  26/10/15 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
כך טוען שר החוץ ג'ון קרי שאומר כי ישראל וירדן ינקטו צעדים להפחתת המתיחות בירושלים    הודיע על סיכום להצבת מצלמות שיתעדו את הנעשה בהר-הבית
עידן יוסף
הרב חיים יחיאל רוטמן, שהיה ממתפללי בית הכנסת אליו פרץ המחבל, מת מפצעיו לאחר מאבק על חייו שנמשך 11 חודשים
איתן קלינסקי
מצער, שמניפולטור מכהן כיום בתפקיד ראש ממשלת ישראל. בנימין נתניהו אחראי היום להתרת דמם של ערבים ושל חברי כנסת ערבים. באותו יום, שנתניהו שיחזר את ההיסטוריה, האלוף ניצן אלון, ראש אגף המבצעים, נאלץ להודות בעדותו במשפט ההסתה באתר "הקול היהודי", שמוטיבציה לפיגועים היא בגלל אלימות פעילי הימין
יהודה דרורי
רצוי שממשלת ישראל תבהיר שכל החלטה הקשורה בהר-הבית שתתקבל ללא נוכחותנו תפסל לאלתר. עלינו גם להבהיר כי אנחנו הריבון בשטח, ולפיכך רק על פינו ישק דבר
יוני בן-מנחם
הארגונים הפלשתינים נכשלו עד כה בהפיכתו של גל הטרור הנוכחי לאינתיפאדה כוללת ברחבי השטחים. התיאום הביטחוני של הרש"פ עם ישראל נמשך דבר שתורם לצמצום היקף האלימות בגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il