X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטרור הפלשתיני הוא שלוחה של הטרור האיסלאמי הפועל במזרח התיכון מאז הופעת האיסלאם במאה השביעית. החמרת הטרור האיסלאמי ברחבי העולם מעניקה רוח גבית לטרור הפלשתיני
▪  ▪  ▪
טרור פלשתיני. אלים ובלתי צפוי [צילום: עבד ראחים כטיב/פלאש 90]

בניגוד לתנועות שחרור לאומיות, הטרור הפלשתיני פוגע במכוון ובשיטתיות באזרחים ערבים ויהודים, ולעתים אף באנשי ביטחון.
הטרור הפלשתיני פגע במדינות ערב כמו ירדן (במיוחד ב-1970-1968) לבנון (בעיקר ב-1971-1982), כווית (סיוע לפלישת סדאם חוסיין ב-1990), עירק וסוריה (סיוע לשלטון הדיכוי של סדאם חוסיין ואסד) ומצרים (שתוף פעולה עם טרור "האחים המוסלמים").
משטרים ערבים רואים בטרור הפלשתיני איום ברור ומיידי לביטחון פנים ולכן מכים בו מעת לעת ("ספטמבר השחור" בירדן ב-1970) ומגרשים תושבים פלשתינים (300,000 מכווית ב-1991). הם מרעיפים על הפלשתינים מלל אך לא משאבים.
הרשות הפלשתינית מפעילה טרור-פנים ושוללת מערביי יו"ש ועזה זכויות אזרח. לכן בריחת נוצרים מרמאללה, בית לחם ובית ג'אלה, זינוק בממדי מאזן ההגירה-השלילי של מוסלמים מיו"ש (25,000 ב-2014, 20,000 ב-2013), נהירה לירושלים ובריחה מעזה דרך הים.
הטרור הפלשתיני פועל נגד משטרים ערביים פרו-אמריקנים, ומשתף פעולה עם האייתולות באירן, טאליבן, אל-קאעידה ודאעש. לדוגמה, המורה הרוחני של בן-לאדן היה עבדאללה עזאם מהשומרון.
הטרור הפלשתיני הוא שלוחה של הטרור האיסלאמי הפועל במזרח התיכון מאז הופעת האיסלאם במאה השביעית. החמרת הטרור האיסלאמי ברחבי העולם מעניקה רוח גבית לטרור הפלשתיני.
הטרור הפלשתיני האנטי-יהודי פעיל, לפחות, משנות ה-20', הרבה לפני הקמת המדינה והשיבה ליו"ש. שתוף הפעולה המתועד עם הנאצים נועד למנוע את הקמת - ולא לצמצם את ממדי-המדינה היהודית. מפת הדרכים של הטרור הפלשתיני מפורטת ב"אמנה הפלשתינית" שיצאה לאור ב-1964, שלוש שנים לפני איחוד ירושלים.
קו היצור של טרוריסטים פלשתינים היא מערכת החינוך לשנאה בגני הילדים, בתי הספר, מסגדים ותקשורת שהוקמה על-ידי מחמוד עבאס ב-1993, ומדגישה את החובה להקריב חיים במלחמה נגד "כופרים" שהשתלטו על אדמת וואקף שנועדה, לכאורה, לריבונות מוסלמית. הרשות הפלשתינית אף מעודדת את הטרור על-ידי סיוע למשפחות טרוריסטים והנצחת שמותיהם על-ידי שמות רחובות, כיכרות ואירועי ספורט.
הטרור הפלשתיני המערכתי מספק את "הכתובת על הקיר" המזהירה מהאופי האלים, הבלתי-צפוי והאנטי-מערבי של מדינה פלשתינית. נסיגה ישראלית מרמת הגולן תביא לאיום קטלני על הגליל, אך נסיגה מרכסי יו"ש תביא לאיום קטלני על תל אביב, ירושלים, נתב"ג ו-80% מאוכלוסיית ותשתית ישראל.
כדי לצמצם באופן דרמטי את הטרור הפלשתיני יש לשקם את כוח ההרתעה, לעבור מרדיפה אחר יתושי הטרור לייבוש ביצת הטרור, מתגובה למניעה, ממתקפה מרוסנת למתקפה בלתי-פרופורציונאלית, מענישת הטרוריסטים בלבד לענישת משפחותיהם וקהילותיהם המגלות חוסר אחראיות, ומהכלה של החינוך לשנאה לעקירתו מהשורש כתנאי לקיום כל מגע (ישיר ועקיף) עם הרשות הפלשתינית.
כדי לסכל את הטרור הפלשתיני, השואף להרוס את נחישות ישראל, יש להרחיב את הבנייה בירושלים ויו"ש. הדבר יביא, אמנם, להגברה קצרת-טווח של הלחץ האמריקני והבינלאומי, אך להערכה אסטרטגית ארוכת-טווח, כפי שלמדנו ממורשת ראשי הממשלה בן-גוריון, אשכול, גולדה מאיר, בגין ושמיר, שהדפו לחץ חריף הרבה יותר באמצעים דלים יותר, אך הזניקו את מעמד ישראל ושתוף הפעולה עם ארה"ב לממדים חסרי-תקדים.

תאריך:  26/10/2015   |   עודכן:  26/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרור פלשתיני: אקראי או מערכתי?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תרבות המדבר היא משחק סכום אפס
יסודו של דבר  |  26/10/15 08:29
2
אין טרור פלשתיני רק טרור ערבי
יעקב עמר  |  26/10/15 10:13
3
עזוב
אהרון שחר  |  26/10/15 10:52
4
לצערנו, יש לנו ראש ממשלה
רמי רצון  |  28/10/15 05:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דרור אידר
השימוש הקבוע של השמאל, האירופים והאמריקנים בתירוצים שמסבירים מדוע הערבים מבקשים לחסלנו - מלמד על הוויתור בהכרת העובדות    לצערנו, דרך מחשבה מסוכנת זו חילחלה גם לתוכנו, כששליחי "השלום" מסרבים לקבל שחלומם התנפץ ואין לו תקומה בעתיד הקרוב    רק הכרה באויב - בלי לבלבל מיהו התוקפן ומיהו הקורבן - תעצור את הטירוף שמערער את זכות קיומה של ישראל    די להצדקת רצח יהודים
דורון מצא, מאיר אלרן, איתמר רדאי
גלישת אלימות למגזר הערבי בישראל על-רקע התערערות המצב הביטחוני בשטחים ובי-ם אינה בבחינת חידוש. מבחינת רבים מהערבים בישראל, מאחורי היחסים הבעייתיים הללו נמצאות כוונה ופעולה ממסדית להדיר אותם מהמרחב התרבותי והפוליטי של המדינה, המוצגת על-ידי הרוב, כ"מדינה יהודית דמוקרטית"
יוני בן-מנחם
הפלשתינים מנסים לטרפד את הבנות שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בעניין הר-הבית כדי לסחוט ויתורים נוספים מישראל
בעז שפירא
במחי הודעה רשמית אחת, מנוסחת בקפידה, נכנע ראש ממשלה בישראל לשונאי ישראל לדורותיהם, לקהילה הבינלאומית הצבועה והמתחסדת, לרוצחים הערבים הניאו נאצים שמסביבנו ובתוכנו, לחנין זועבי, זחאלקה ואחמד טיבי
יראון פסטינגר
שימוש באיש כזה - מרטין אינדיק בתור מתווך ובתור יועץ בכיר יש בו כדי להסביר את הכשלון המוחץ של ממשל אובמה גם בניסיון להחיות את המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים, יש בו כדי להסביר את החלטתו האומללה של הנשיא אובמה בראשית כהונתו לנטוש את מפת הדרכים של הנשיא בוש, אותו אפיק מדיני לו הסכימו גם ממשלת הליכוד בראשות שרון וגם הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il