אינני נוהג להתלהם ולצאת מגדרי גם כאשר אני נתקל בתופעות מרגיזות אבל הפעם - הגזימו.
ביום שני האחרון, בשעה 9:00 בבוקר, התחילה הפסקת החשמל. כמובן שלא הופתעתי שכן זה קורה בכל גשם ראשון ובדרך כלל, גם בגשמים שלאחר מכן. הפעם הייתי קצת יותר מוכן - רכשתי UPS למחשב; ציידתי עצמי בתאורת חרום, קניתי קפה טורקי שניתן לבשל על הגז כתחליף לאספרסו שלא ניתן להכינו ללא חשמל ועוד כהנה וכהנה הכנות.
כמובן שחשבתי שמדובר בהפסקת חשמל של שעה - שעתיים או לכל היותר 3 שעות.
עובר חולף לו הזמן וחשמל אין.
צעד מגננה ראשון - לנסות לברר במוקד 103 מה הצפי למועד בו יוחזר החשמל. בנקודה זו, אני קובע חד-משמעית שזו משימה בלתי אפשרית. ניסיתי אין ספור פעמים לחייג למוקד חברת החשמל ולא היה כל מענה אלא ניתוק לאחר צלצול בודד. אז מה עושים- אפליקציה. חשבתי שמילת הקסם אפליקציה תביא את הישועה ואם לא את הישועה, לפחות את המידע כמה זמן עוד יהיה עלי לשבת בחשכה.
אז התקנתי את האפליקציה של חברת החשמל ומיד ירדתי 4 קומות, ישבתי שעה במכונית והטענתי את הטלפון הסלולרי שבינתיים הודיע לי שהבטרייה עומדת להיגמר ואם לא אטעין אותו, הוא פשוט לא יסייע בידי לעבור את תקופת החושך והניתוק מהעולם. לאחר ההטענה, חזרתי הביתה והפעם, במקום לרדת 4 קומות היה עלי לעלות 4 קומות וזה פחות נעים.
נכנסתי לאפליקציה, הגעתי למקום המתייחס לנושא התקלות, הקלדתי את כתובתי וקראתי את המענה של חברת החשמל. תחילה הם סיפרו לי שאכן יש תקבלה באזור שלי. זה בהחלט שימח אותי שכן אם הם יודעים, מן הסתם גם יתקנו אותה בפרק זמן סביר. בהמשך ההודעה, ישנה פסקה המתייחסת לצפי לסיום הטיפול בתקלה. הנחתי שמיד אבחין באינדיקציה לפיה אדע מתי יסתיים הפרק החשוך, תרתי משמע, בחיי אך להפתעתי נרשם שם שחברת החשמל ממליצה לעקוב אחרי הצפי לסיום הטיפול שלהם. איך עוקבים, הם לא סיפרו לי - כנראה מדובר בסוד מדינה.
בשלב הבא ניסיתי להתעדכן מאתרי חדשות למיניהם, חדשות מהרדיו והטלוויזיה ותכוניות אירוח שונות - הכל בעת הישיבה באוטו לצורך הטענה של הטלפון.
אז זה מה שלמדתי - "מדובר באירוע מזג אוויר חריג" אמר מישהו מהנהלת החברה - מכיוון שאירוע כזה או דומה לו מתרחש לפחות אחת לשנה, הוא כבר אינו חריג ומחובת החברה להתארגן לקראתו ולא לתרץ מצב בלתי נסבל בטענת "אירוע מזג אוויר חריג"; "הצוותים עובדים לילות כימים..." - לפחות לפי משך הזמן של הטיפול (אצלי כ-40 שעות ללא חשמל ויש כאלו שמצבם יותר גרוע) ספק רב ובאם כן עבדו ללא "שביתה איטלקית" כפי שנמסר בתקשורת, זה לא פחות גרוע ומצביע על היערכות לא מוצלחת. בהפסקת החשמל האחרונה סיפר לנו הדובר בקול סמכותי שהחול מהאובך ביחד עם הגשם הם אלו שהביאו להפסקת החשמל לפני זמן מה - מזל שלא היה לנו גם אובך הפעם.
והמרגיז מכל - לאורך כל היום אני שומע ברדיו ובטלוויזיה תשדירי שירות המספרים על רמת השירות המעולה, פעילות מוקד מוצלחת וכיוב'. כאשר שירות חיוני כמו חשמל ועוד מחברה שהיא מונופול נראה כפי שנראה בימים אלו, עדיף להוריד ראש ולא לספר לכולם כמה החברה מוצלחת במתן שירות.
אני מניח שאין צורך להרחיב בדבר הנזקים הנגרמים הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט עוגמת הנפש אך ההרגשה הייתה של מדינת עולם שלישי.
אני רק מקווה שלא אקבל, כמו בפעם האחרונה שכתבתי על חברת החשמל, פניה ממשרד הדוברות שלהם המסבירה לי שאינני מהנדס חשמל ושאיני מבין בחשמל. זה נכון - אינני מבין בחשמל אבל אני בהחלט מבין בצורך בו ולא ברור לי למה זה צריך לקרות.