X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברת החשמל זכתה לאורך השנים לרוח גבית מהמפלגות השונות שהיו צריכות את המתפקדים, ויותר מכך את האמצעים של החברה להסעות המונים ואמצעים אחרים בזמן שזה עוד היה חוקי
▪  ▪  ▪
רגעי חסד [צילום: לואיס פישר/פלאש 90]

לאור האירועים האחרונים להם היינו עדים, הונחה חברת החשמל על שולחן הניתוחים, ויותר שמשה כשק החבטות של כל מי שיש לו יד ורגל בפרשנות. חברת חשמל הרוויחה זאת ביושר כי היא נדמית לנו כדינוזאור שלא ניתן להזיז בו דבר.
ועד עובדים החזק ביותר במדינה, שעל-פיו ישק דבר, לא יזיזו עובד ללא הסכמתם. ראיתי את מופע האימים של יו"ר הוועד בכנסת, ולא הבנתי כיצד הוא ממשיך לעבוד יום אחד נוסף בחברה, ואת התוצאות ראינו מיידית. רק באו הפסקות החשמל ואיתם השביתה האיטלקית, שהסבה נזקים כבדים לרכוש ולחסרי הישע.
כל זה לא הספיק, ההנהלה הייתה צריכה לגרור את הוועד הסורר לבית הדין לעבודה על-מנת להכניס סדר. ואחר כך אנחנו בוכים על מעמדה וחוזקה של מערכת המשפט. אולם הוועד אינו הכל. זה גידול פרא עוד מתקופתו של יורם אוברקוביץ ז"ל, יו"ר הוועד המיתולוגי הכל יכול, מתקופת המינויים בהם חבר מביא חבר ובן משפחה מביא עוד בן משפחה.
המינויים התמוהים במשרדי הממשלה הנוגעים בדבר, ומכל זה החטא הקדמון של מינוי הנהלה כושלת לאורך הדורות, שאינה מסוגלת לעשות מעשה וכל מה שהיא מבקשת זה לקנות רגעי חסד, אינה מוכנה להתמודד עם הבעיות ובמיוחד מעלימה עין מההשתלטות העוינת של הוועד.
אנרגיה סולארית
חברת החשמל זכתה לאורך השנים לרוח גבית מהמפלגות השונות שהיו צריכות את המתפקדים, ויותר מכך את האמצעים של החברה להסעות המונים ואמצעים אחרים בזמן שזה עוד היה חוקי.
ראיתי את הופעתו המבישה של מנכל חברת החשמל, ועם כזה מנכ"ל אין פלא שכך נראית החברה. הגיע הזמן לשידוד מערכות בחברה, להחליף את בעלי התפקידים שכשלו, והם כשלו, להכין תוכנית רב שנתית מגובה בכסף של השקעה בתשתיות החשמל, ולחזור לתוכנית של הגברת יצור החשמל באמצעות אנרגיה סולארית על-ידי משקי הבית וחברות אחרות.
אני לא חושב שפיצול החברה לחברות מחוזיות תביא את הישועה והתחרות, בעובדה שבארוע האחרון היו צריכים תגבור מסיבי ממחוזות אחרים, כלאמר ריכוז המאמץ אינו מאפשר גופים נפרדים. ראינו זאת גם באירועי הביטחון בירושלים, כאשר ריכוז אמצעים על חשבון מחוזות אחרים הניב את הפירות.
ועד חזק יש בו יתרונות כי הוא מהווה מקור סמכותי מול העובדים, אבל יש בו חסרון שהוא חזק מול ההנהלה, ולכן צריך למצוא את שביל הביניים, והוועד צריך להבין כי ההנהלה היא מקור הסמכות ויחד הם יכולים להגיע להשגים ואילו כל אחד לחוד רק יפסיד.

תאריך:  01/11/2015   |   עודכן:  01/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יורם אוברקוביץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל כמשל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חברת חשמל כמשל
אלי זפרן  |  1/11/15 15:11
2
חברת חשמל למשל ולשנינה
חי בלילה  |  2/11/15 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מינויו של בנימין נתניהו לשר הכלכלה - לצד היותו גם שר החוץ, שר התקשורת והשר לשיתוף פעולה איזורי - משדר בוז מוחלט כלפי הציבור
יאיר דקל
ביום חורף יבש, שמש נעימה מציעה טיול חביב בנוף    ביום יבש לא נרטבים וגם לא מזיעים    בקיצור, אם יש לך אפשרות להתלבש חם, בהתאם למזג האוויר - זה יוצא מן הכלל לטיול רגלי ברחובות העיר
דוד סנדובסקי
מאמר זה בא להתריע בשער על תהליכים מסוכנים והרי-גורל להמשך קיימותה ושרידותה של הדמוקרטיה הישראלית החשובה והיקרה לכולנו. יש לנקוט פעולות מנע מקדימות כדי למנוע בזמן תרחישי אימים פונדמנטליסטיים-אפוקליפטיים המתוארים במאמר
חן מורן
סקר שעמותת מילבת עשה בכדי לאפיין ולתאר קשיים תפקודיים בקרב הקשישים מראה כי הקשישים מנהלים מאבק בלתי פוסק בכדי לשרוד
אסתר שניאורסון גרי
תחת שלוש רגזה ארץ. על אוסלו שהביא עימו רצח ודמים, על החולשה ורפיון הרוח עשרים שנים מאז, על הדרגות שמעניקים לתתי אלופים בצה"ל המקשקשים שבלי תהליך מדיני גל הטרור יימשך, ועל הממשלה הלאומית שהכול נתון בידיה והיא מתנהלת כמחלקה של רפי שכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il