X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים אינם ערים לאפשרויות ההשקעה בתחום הסחורות, אך האפשרויות בתחום זה הן רחבות עד מאוד איזה סחורות? נפט לסוגיו הרבים, גז, זהב, כסף, סוכר, תירס, בדיל, נחושת, פחם, שמן, סויה ועוד ועוד
▪  ▪  ▪
סחורה להשקיע בה [צילום: AP/Kamran Jebreili]

באופן כללי איני נוטה לייעץ על השקעה בסחורות או בנגזרות שונות על הסחורות. ויש הרבה כאלו. רבים לא ערים לאפשרויות ההשקעה בתחום הסחורות, אך האפשרויות בתחום זה הן רחבות עד מאוד וישנם בעולם פיננסיירים, אנליסטים ומשקיעים שזה תחום התמחותם היחידי. הם לא נוגעים ולא משקיעים במניות או באגרות חוב – הם אנשי הסחורות.
גם בתחום זה ניתן להפריד בין השקעה ישירה בסחורה, השקעה בקרנות נאמנות, השקעה בתחליפים, השקעה בנגזרים, חוזים ואופציות, וכן השקעה ישירה במניות של חברות בתחום.
איזה סחורות? נפט לסוגיו הרבים, גז, זהב, כסף, סוכר, תירס, בדיל, נחושת, פחם, שמן, סויה, בקר, אורז, בשר חזיר, ברזל, פצלים, חיטה, רכז תפוזים ועוד.
ניתוחי ההשקעה למגזרים אלה הם רבים ומגוונים וביניהם ניתן למנות שיקולי מזג אוויר, שינויים פוליטיים, שינויים בהעדפות העולם בצריכה השוטפת, חוסרים ועודפים, ובעיקר בעיקר נתוני הספקולציה שמנסים משקיעים שונים בניסיונות ויסות עקרים.
השינויים במחירי הסחורות
אני מעוניין להניח בפניכם את הסיבה העיקרית לשינויים במחירי הסחורות – מצב הכלכלה העולמית לצד התנהגות הכלכלות הגדולות בעולם.
דוגמה בולטת מהשנים האחרונות היא מחיר הנפט. מחיר חבית נפט צנח לשווי של סביב 40 דולר לחבית כאשר ביקר לפני 18 חודש ב–110 דולר לחבית ורגע לפני פרוץ המשבר הפיננסי של שנת 2007-2008 ביקר המחיר של חבית נפט ב–150 דולר לחבית.
לאור התנהגות בשווקים הפיננסים בכל הנוגע לחששות ממיתון ומירידה ברמות הצמיחה העולמיות (הקריאה האחרונה של הבנק העולמי עמדה על צמיחה של 2.2% בשנת 2016 לאחר הפחתה מ–2.8%) אט אט נשחק גם מחיר הסחורות, וזאת לאור הערכות משקיעי התחום כי הביקושים יירדו.
לא מעט שואלים אותי מדוע איני עוסק יותר ויותר בסחורות. על פניו, תחום רחב מאוד עם נזילות רבה ואי תלות, בהרבה מהמקרים, "בשיגעונות" המשקיעים, וסחירות גבוה של כמעט 24-7 לצד פלטפורמות מסחר מתוחכמות.
בלי שורת רווח והפסד
ההבדל הגדול בין השקעה במניות של חברת טבע או שטראוס או ג'נרל אלקטריק לבין השקעה בתירס או אורז או חיטה הוא מאוד פשוט – לחברות יש דוחות אותם ניתן לנתח ולהגיע למסקנות השקעה. אפשר להגיע להחלטה האם זול או יקר או האם יש אפסייד או דאונסייד. האם המנכ"ל החדש יכול לקדם את החברה או האם דירקטוריון החברה מעכב אותה מלצמוח. האם המיזוג עם מיילן טוב או רע לדוחות ולרווחיות והאם הליין החדש של המילקי יעשה טוב לשורת הרווח הנקי. בסחורה? בסחורה אין דוחות ואין שורת רווח והפסד.
בסחורה לא ניתן לנתח מכפילי רווח והון ולא ניתן לבחון את ביצועי ההנהלה בעבר והאם הרווח התפעולי מספק.
כמובן שמשקיעי התחום יספרו סיפור שונה לגמרי – על כמה שהם חופשיים מהכבלים של משקיעי הפאנדמנאל ועד כמה לא כל כך מעניין אותם דוחות פיננסים וישיבות דירקטוריון חסרות ערך.
איש יקר לימד אותי לפני שנים רבות שהכי טוב לעסוק במה שאתה הכי טוב בו. ולכן, כאשר אני כבר "חוטא" בסחורה, אני פועל באמצעות מכשיר סחיר, מוכר וקרוב – שיעניק לי ערך מוסף – קרן נאמנות מתמחה או תעודת סל עוקבת.
את ההשקעה הספקולטיבית (או שלא ספקולטיבית) במגוון הרחב של מוצרי הסחורות השונים – אני משאיר לאלו שמתמחים בתחום.

תאריך:  02/11/2015   |   עודכן:  02/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מפנה את קריאתו בעיקר למשכילים ברחוב הפלשתיני    דורש מהם להשמיע ללא מורא את הצעקה נגד תופעות של אובדנות    במקום סכינאות קוטלת חיים של שני העמים, מבקש להפנות את הזעם הלאומי ל"מחאה בלא מוות, מחאה שכולה חיים ותקווה גדולה לשינוי"
רפי לאופרט
השאלה הדמוגרפית היא אחת מאושיות הוויכוח הציבורי שלנו, העוסק בפתרון מדיני לסכסוך הישראלי-ערבי
ראובן לייב
שלוש היריות ברבין לא היו, ככל הנראה, סוף פסוק. באופק נראה עכשיו בבירור רצח פוליטי נוסף אפשרי. מתרבים גם הקולות המצדיקים את הפשע שנעשה לפני 20 שנה; ואם לא די בכך - יש גם לא מעטים שמלבישים על הרצח תיאוריית-קונספירציה. בקצב הזה לא ירחק עוד היום שבו יוכחש שרבין חוסל
יוני בן-מנחם
חודש חלף מתחילת "אינתיפאדת הסכינים" ולרש"פ אין שום הישגים מדיניים עד כה. מחמוד עבאס נוקט זהירות אך הוא מעוניין בהמשך האלימות לקראת פגישתו של ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא אובמה במהלך החודש
יהונתן קלינגר
בעוד מדברים כל הזמן על כל מה שרע ברשת החברתית, ועל השיח האלים, שוכחים לא רק שהרשת מביאה דברים טובים אלא שרוב הביטויים שאנשים מוחים כנגדם הם לא ממש לא חוקיים    למה אני בעד שיימינג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il