X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חודש חלף מתחילת "אינתיפאדת הסכינים" ולרש"פ אין שום הישגים מדיניים עד כה. מחמוד עבאס נוקט זהירות אך הוא מעוניין בהמשך האלימות לקראת פגישתו של ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא אובמה במהלך החודש
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. ללא הישגים מדיניים [צילום: פלאש 90]

חודש ימים חלף מאז החל גל הטרור והאלימות הפלשתיני והתסכול הפלשתיני מהתפתחות הגל הזה הולך וגובר,על-פי הנתונים של הפלשתינים נהרגו עד כה במהלך האירועים 72 פלשתינים ונפצעו 7,000 איש מבלי שהפלשתינים השיגו הישגים מדיניים כלשהם.
ההבנות בין ישראל לירדן בנושא הר-הבית בתיווכו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הביכו את הפלשתינים והיוו מכה קשה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שנשאר מחוץ לתמונה ונאלץ לקבל את ההבנות כתכתיב, בעקבות כך נוצרה מתיחות בין ירדן לרש"פ שתהייה לה גם השלכות בעתיד בכל הקשור למעמדם של ירושלים והמקומות הקדושים על הר-הבית.
התסכול ברש"פ הינו גדול מכיוון שההבנות הישראליות ירדניות שמטו מתחת לרגליה את השטיח, היא קיוותה לנצל את גל האלימות כדי לסחוט מישראל ויתורים בהר-הבית, כמו הצבת משקיפים בינלאומיים במקום, ולקנות לה מעמד בהר-הבית, בניגוד להסכם השלום בין ישראל לירדן, אך בסופו של התהליך לא קיבלה דבר.
בצד האכזבה המדינית יש בקרב ההנהגה הפלשתינית אכזבה גדולה מהאופן שבו מסקרת התקשורת העולמית, ובמיוחד התקשורת האמריקנית,את גל הטרור והאלימות הנוכחי.
בניגוד לאינתיפאדה הראשונה ב-1987 שבו הוצג הצד הפלשתיני באופן בוטה כ-UNDERDOG והסיקור התקשורתי העולמי נטה לטובתו, מתלוננים הפלשתינים כי הפעם, התקשורת העולמית נוטה בסיקור שלה לטובת ישראל.
איומים מצדן של ארה"ב ומדינות ערב
גל הטרור והאלימות שפרץ מייד לאחר נאומו של יו"ר הרש"פ בעצרת הכללית של האו"ם הפתיע גם את מחמוד עבאס שאיים בנאומו להתנער מביצוע הסכמי אוסלו, מחמוד עבאס תכנן להתנתק מהסכמי אוסלו בהדרגה, בהתאם להחלטות הוועדה המרכזית של אש"ף שקיבלה החלטות בנושא הזה כבר לפני כמה חודשים, אך פרץ האלימות הפלשתיני שיבש את תוכניותיו.
התוכניות של מחמוד עבאס נתקלו בחוסר תמיכה מוחלט מצדן של מדינות ערב שדרשו ממנו לרסן את גל האלימות ולא לאפשר לו להתפתח לאינתיפאדה כוללת ובאיומים בוטים מצד שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ובקיצוץ הסיוע השנתי של ארה"ב לרש"פ כאזהרה למה שצפוי לה אם תפנה לדרך האלימות.
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-30 באוקטובר כי שה"ח האמריקני ג'ון קרי ובכירים בבית הלבן הזהירו את מחמוד עבאס שלא להתנער מהסכמי אוסלו ובמיוחד שלא להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל לאור התנאים הקשים השוררים במזרח התיכון, כתוצאה מכך מרכז עכשיו יו"ר הרש"פ את מאמציו במדינות אירופה ומנסה להסיתן כנגד ישראל.
לחץ הרחוב הפלשתיני על הרש"פ
דעת הקהל הפלשתינית תומכת בגל הטרור והאלימות הנוכחי נגד ישראל והיא מושפעת מאוד מההסתה באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות.
על הרש"פ מופעל לחץ לאפשר את הפגנות הצעירים בנקודות החיכוך עם צה"ל בגדה ולהפסיק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. גם חלק מחברי הוועדה המרכזית של תנועת פתח, כמו תוופיק טיראווי, תומכים בדרישות האלה.
הרש"פ מנסה "ללכת בין הטיפות" נוכח הלחצים המופעלים עליה, עד כה היא נזהרה שלא לקבל שום החלטה התומכת ב"אינתיפאדת הסכינים", היא חוששת מהתגובה הישראלית ומביקורת אמריקנית קשה. הרש"פ תוקפת את ישראל בהצהרות, במישור התקשורתי, אך נזהרת מעשיית צעדים מעשיים נגדה בשטח.
מחמוד עבאס מנסה לשכנע את הדור הצעיר הפלשתיני לאמץ את האסטרטגיה שלושאותה הוא מכנה "התנגדות עממית בדרכי שלום" אולם עד כה הוא נכשל, אין לדור הצעיר הנהגה והפלגים הפלשתינים אינם מצליחים לתת לו הנחיות או להקים "מפקדה מאוחדת" שתכווין אותו.
בימים האחרונים מנסים הפלגים הפלשתינים למסד את "אינתיפאדת הסכינים" ולקבוע שני "ימי פעילות" בכל שבוע שבהם ירוכזו פעולות האלימות כדי שהתנופה לא תלך לאיבוד.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לצאת במהלך החודש לביקור בוושננגטון שבמהלכו ייפגש עם הנשיא אובמה, הפגישה אמורה לעסוק בפיצוי הביטחוני שתקבל ישראל בעקבות החתימה על הסכם הגרעין עם אירן אך מטבע הדברים היא תעסוק גם ביחסי ישראל עם הפלשתינים.
לרש"פ יש אינטרס שלקראת הפגישה ובמהלכה יימשך גל האלימות הפלשתיני כדי להעלות את הבעיה הפלשתינית לסדר היום באופן שהנשיא אובמה לא יוכל להתעלם ממנו.
עם זאת, יו"ר הרש"פ ינקוט זהירות מכיוון שהוא איננו מעוניין "בשבירת הכלים" עם ישראל ובהחרפת היחסים עם וושינגטון מחשש לבומרנג שיפגע באינטרסים של הרש"פ.

תאריך:  01/11/2015   |   עודכן:  01/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ בין הפטיש לסדן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מוכן לתרגם
יעקב עמר  |  1/11/15 16:17
2
הרש״פ בדילמה: טרור רך או אש
שולם  |  1/11/15 18:35
3
מעורר חמלה
אהרון שחר  |  1/11/15 18:59
4
נאום השתיקה של ביבי
שמה   |  1/11/15 20:50
5
סיפורי אלף לילה ולילה
ראובן ר  |  1/11/15 22:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ארווין קליין
ההיסטוריה מוכיחה שתפניות מכריעות בחיי האנושות קרו שלא לטובת המעורבים, דווקא, אלא מכוח אמונות ודעות שונות ומשונות שהתפשטו בקרב ההמונים כמו וירוס שדבק בהם
אופיר וינטר, יואל גוז'נסקי
הוויכוח עם ערב הסעודית חשף את השניות בעמדתם של הפלשתינים בנושא הנורמליזציה עם ישראל, ומעבר לכך, בשאלת ההפרדה בין ספורט ופוליטיקה    פיפ"א מאיימת בצעדי ענישה נגד נבחרת ערב הסעודית אם תמאן להופיע למשחק שאמור להיערך לבסוף ב-5 בנובמבר בא-ראם - יש לחכות ולראות אם יהיה בהם די כדי לשנות את עמדתה בנושא
אפרים הלפרין
בית המשפט העליון דן בימים אלה בעניין הריסת בתי מחבלים, ונופל לטעמי לבור שנכרה עם חקיקת חוק ‏יסוד כבוד האדם וחירותו, ועם הרחבה, כמעט ללא גבולות של סמכות התערבות הבג"ץ בנושאים ‏ובתהליכים שרצוי היה מאוד שידיר רגלו מהם, או שיצמצם מאוד את מעורבותו בהם
דרור אידר
בשמאל ובמערב ממשיכים להפחידנו ולחפש צידוקים לפיגועי הפלשתינים, המבקשים למחוק את ישראל    התשובה לכך היא "קיר ברזל" - המשך הרחבתו של היישוב היהודי    כי אנחנו, ילדיה החוקיים של ארץ זו, כאן כדי להישאר
מתי דוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il