X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד הכשלים העקריים בשוק הדיור הוא שליטתם של הוועדות המקומיות על היתרי הבנייה ועשייה בשוק הדיור כבשלהם תוך התעלמות מזלזלת בצרכים הלאומיים. את האש סופגת כמובן הממשלה ומשרד השיכון שעליו אחריות רבה וסמכות מועטה
▪  ▪  ▪
בניית דירות. עניין של מותרות? [צילום: AP/Nasser Nasser]

במסגרת המאבק על פרשנות זכויות תמ"א 38/2 המתחולל בשבועות האחרונים בישראל, צוטט (יום ג', 3.11.15) אבנר אקרמן, יו"ר אגוד מהנדסי הערים, בעיתון גלובס כמי שמדמה את הקבלנים לזנב ואת הממשלה לכלב: "הזנב מקשקש את הכלב". אקרמן סבור שהמנדט על התכנון העירוני צריך להיות בידיהם של הרשויות המקומיות בלבד על מהנדסיהם ויועציהם המקצועיים, על-מנת להבטיח איכות חיים ראויה לתושבים. מר אקרמן משתלח בממשלה על אשר היא לוקחת בחשבון וקשובה להמלצות ארגוני הקבלנים - המוציאים לפועל של כל תוכניות הבינוי והתשתית במדינת ישראל. מר אקרמן מגובה כמובן באותה כתבה על-ידי פורום ה-15 (הערים העצמאיות).
הנה כי כן יצא המרצע מן השק. עד היום נשלט שוק הדיור בישראל בידי ראשי הערים ומהנדסי הערים, באמצעות וועדות התכנון המקומיות והשליטה על רישוי הבקשות להיתר, ועשו בשוק הדיור כרצונם. הם התעלמו מהוראות השלטון המרכזי, מצרכי השוק ומאזהרות הקבלנים על היעדר כדאיות כלכלית ועל צרכי הדיור של הקונים. הם דרשו ועמדו על בניית דירות בנות 120 מ"ר לפחות בכל תב"ע חדשה, הם דרשו חיפויי אבן יקרה על חזיתות הבניינים, לובי ענק השמור למפוארים שבמלונות תבל, 2 מקומות חנייה לכל דירה, אוסרים על חנייה חיצונית בקומת קרקע, דורשים חניונים תת-קרקעיים עמוקים ויקרים, בנייה ירוקה, וכופים מסלולי רישוי ביורוקרטיים דרקוניים מהמורכבים מסובכים ומסואבים בתבל.
הדירות הפכו למצרך יקר שאינו בר-השגה לחלק ניכר של האוכלוסייה. איכות חיים? כן!, אבל לעשירים בלבד. מן העבר השני עדות של השיגי קברניטי הערים: אין ספור בניינים ושכונים מוזנחים ישנים ומתפוררים - מלכודת מוות למשתכנים בהם במקרה של רעידת אדמה או מלחמה חלילה.
אחד הכשלים העקריים בשוק הדיור הוא שליטתם של הוועדות המקומיות על היתרי הבנייה ועשייה בשוק הדיור כבשלהם תוך התעלמות מזלזלת בצרכים הלאומיים. את האש סופגת כמובן הממשלה ומשרד השיכון שעליו אחריות רבה וסמכות מועטה, וחוסר יכולת לתת מענה לצרכי הדיור של התושבים.
חמתו של מר אקרמן בוערת על מי שלו נמסר רסן השלטון המשכיל לתבוע את סמכויותיו ודורש להסדיר את המשילות כמתבקש. והנה, סוף-סוף, בעל אותה סמכות וזכות מתעקש להכתיב תנאים שיהיו גם כלכליים למוציאים לפועל של תוכניות הבינוי, תוך הבנה בסיסית ושכל ישר שאלמלא רווח כלכלי במדינה שאינה קומוניסטית, ישארו תוכניות יפות במגירות וקורת גג וחיים מוגנים ייוותרו נחלתם של עשירים בלבד.

הכותב הוא יו"ר ארגון הקבלנים מחוז דן.
תאריך:  04/11/2015   |   עודכן:  04/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איכות חיים ומגורים - לא לעשירים בלבד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מהנדסי ערים כזרוע השחיתות
יוסי עטר  |  7/11/15 20:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
האם הברדק לכאורה בניהול הלאומי הוא בהכרח תוצאה של כשל נהולי של ראש הממשלה, או שזו שיטת נהול מתוחכמת ובלתי-מוצהרת, שמתחייבת מריבוי האילוצים שבמסגרתם הוא פועל
אסתר שניאורסון גרי
התפיסה לגבי יהודי שהוא נחות כי מסרב לעקור מעצמו את היהדות ולקבל את האסלם זה מה שמוליד את הטרור האיסלאמי
איתן קלינסקי
אליקים רובינשטיין יצא בחריפות רבה נגד הביקורת על בית המשפט העליון בדרג הפוליטי על-רקע החלטת השופט פוגלמן    לדברי רובינשטיין: "אני קורא ושומע עלילות דברים, פשוטו כמשמעו, על בית המשפט העליון"
מרדכי ליפמן
במרוצת עשר השנים האחרונות נעלמו במצולות כיסיו של האפנדיאט הפלשתיני... 35 מיליארד דולר, ולא נודע כי בא אל קרבו
יורם הר-לב
אובמה הוכיח שלא צריך להיות גאון מלחמה כמו אלכסנדר הגדול, לא צריך ארגון מופתי כמו הפלנקס הרומים ולא חכמה מדינית משולבת עם אכזריות צבאית כמו נפוליון, כדי לשנות את העולם. מספיקה אדיאולוגיה טהרנית של אדם שמסיר מעל כולם את איום הכוח הצבאי, וטיפש מספיק לחשוב שאפשר לשכנע בדיבורים את היורה הרותחת בתוך הסיר להתנהג בשקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il