X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: כנסת - התקציב והתדמית תאונות דרכים - הקֶטֶל והכֶּשֶׁל אנט חאסכייה מכירים? בני עקיבא: הנתיב המאיר ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
חברי הכנסת מנותקים מהציבור [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מובחרי העם?
דומה שהח"כים הם חתול השומר היטב על השמנת שלו, שמגדילים בלי הפסקה את התקציב שלהם, איך לא, על חשבון הקופה הציבורית. ותקציב הכנסת שאוּשר לאחרונה יוכיח.
התקציב לשנים 2015-16, העומד על 717 מיליון שקלים, גדל ב-105 מיליון שקלים בתוך שנתיים. בין מרכיביו המרכזיים נמנים העסקת עוזר פרלמנטרי שלישי ושיפור הסברה.
כידוע חברי הכנסת נהנים לא רק משכר גבוה ומהטבות מפליגות לכל חייהם, אלא לא פחות מלשכות מנופחות בעלות גבוהה, מלשכת קשר עם הציבור (איזו כפילות), כמו גם מכספי עתק למימון מפלגות, העומד דומני על כ-70 אלף שקל לכל ח"כ לחודש. בנוסף הם זוכים לפגרה שנתית ארוכה בשכר, שהיא חסרת תקדים במשק הישראלי. מדוע אפוא יש צורך בעוזר פרלמנטרי שלישי, העולה למשלם המיסים 20 מיליון שקל, במקום להשתמש בכסף לרווחת הציבור?
נראה שחברי הכנסת, המנותקים מהציבור, רואים את עצמם מובחרי העם במקום נבחריו. ואחרי כל זה הם מתפלאים על השפל הציבורי בתדמיתם שהם דורשים תגבור בהסברה? עם כל הכבוד, יחסי ציבור לא יועילו כאן. מבחן המעשים הוא הקובע.
הקטל בדרכים
רק סמלי הדבר, שלקראת יום הבטיחות בדרכים, בסמוך לאישור התוכנית למימון מערכות בטיחות בכלי רכב, במסגרת המלחמה בתאונות, פורסמו הנתונים העגומים על קורבנות הקטל בכבישים.
והמספרים מצמררים: 300 הרוגים רק בשנה זו, ומגמה של גידול במספר ההרוגים בשלוש השנים האחרונות. מסתבר שתאונות הדרכים מבחינת זמינותן היומיומית טומנות בחובן סכנה לחיים הגדולה ביותר, לעומת פיגועי טרור, מלחמות ומחלות. מה הפלא שבסקרים שנערכו לאחרונה גורם הפחד מהתאונות (כמחצית מהאוכלוסייה) מככב במקום הראשון לפני גורמי התמותה האחרים.
מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבוהב, הצביע על כבישים אדומים והעדר תקציב לשיפור תשתיות הכבישים כעל גורמי תאונות. אולם אי-אפשר להתעלם מהגורם האנושי הדומיננטי לתאונות, כפי שעולה מהסקרים. מעֵבר לנהיגה בשכרות כ-80% מהנהגים עוברים על המהירות המותרת. אם לא די בכך, בעידן התקשורת האלקטרונית נוסף גורם חדש - המסרונים והשיחות בטלפונים הניידים בשעת נסיעה, הגורמים להסחת הדעת מהכביש, בסדר גודל של למעלה מ-50%(!) של הנהגים. למרבה הצער גם אפקט ההרתעה החלש, בגין ענישה קלה מדי על תאונות בכלל, ועל תאונות פגע וברח בפרט, תורם לריבוי התאונות.
ערבייה ישראלית גאה
כל הכבוד לאנט חאסכייה, מייסדת העמותה הערבית "הקול האמיתי" למען נאמנות למדינת ישראל. בתוך גל הטרור הערבי-ישראלי קולה של אנט הוא הקול השפוי במגזר הערבי, של מי שנאמנותה למדינה לא הייתה מביישת פטריוטים יהודים.
אנט הערבייה הישראלית הגאה - כקונטרה לא רק לסיפורי הכזבים של הראיס אבו מאזן ומרעיו בכנסת ובמנהיגוּת הערבית, המסיתים נגד ישראל, אלא גם לשמאל הישראלי - משמיעה ברמה וללא חת את האמת בכלי התקשורת וברשתות החברתיות ומציגה את ה'רשימה המשותפת' הפלשתינית במערומיה.
היא מצביעה על העּובדות האוביקטיביות שהטרור בארץ הוא בעיקר ערבי, שהערבים נהנים פה מזכויות חסרות תקדים במזרח התיכון, למרות אי-השוויון בנטל, ושהח"כים של המגזר הערבי אינם מייצגים אותו כלל אלא את המאבק הפלשתיני העויין.
דומה שהפגנת הנאמנות למדינה שאירגנה אנט בתל אביב היא הראשונה מסוגה בציבור הערבי. העובדה שההפגנה נערכה בעיר העברית והמרכזית הראשונה, ולא ביישוב ערבי, מעֵבר למניעת מהומות והתססת המגזר, היא בעלת חשיבות רבה להכרה במדינת ישראל כמדינתה.
מי יתן שירבו עוד 'אנטים' בישראל לתפארת המדינה והדו-קיום האתני בה. ראוייה היא לקבל את פרס ישראל על יוזמותיה המבורכות בנדון ועל פעילותה הבלתי נלאית למענה.
ישיבת הדגל
אין ספק שישיבת 'נתיב מאיר', שזכתה לכתבה נרחבת במוסף 'שישבת' של עיתון ישראל היום, היא ישיבה איכותית, פְּאֵר הישיבות התיכוניות. מאז ייסודה בשנת 1952 הצמיחה הישיבה מתוכה גלריה נכבדת של רבנים, אישי ציבור ואלופי צה"ל מקֶרב בני הדורות הקודמים.
אולם בדורנו, עם ריבוי הישיבות התיכוניות הטובות, דומה שהתואר "ההרווארד של הישיבות", שזכתה לה הישיבה בצדק בשעתה, כיום נותר יותר כסמל של יוקרה. יתר על כן, בעוד הישיבה שגדלה, מאוכלסת בימינו במחציתה בתלמידים ספרדיים, בעבר היא אויישה בעיקר על-ידי תלמידים אשכנזים. ומה הפלא? מוצא התלמידים משקף תמונת מצב של התנועה הציונית - דתית כולה.
בעוד בראשיתה האליטה המפלגתית הייתה אשכנזית בעיקרה - ומכאן גם הרוב האשכנזי של תלמידי הישיבה במחזורים קודמים - כיום בעקבות השוויון בין העדות, התברגו המזרחים לצמרת המפלגה, תופעה שבאה לידי ביטוי גם בשוויון העדתי בישיבה.
נראה שבוגרי הישיבה, שתפסו עמדות בכירות בחברה הישראלית, הם מיקרו של המגזר כולו, שהצמיח מתוכו, במיוחד בתחום הצבאי, צמרת פיקוד, שהיא הרבה מעבר לשיעורו באוכלוסייה. כל הכבוד!
פסוקו
פיגועי הבירה: יריית ירושלים
ראש עיריית נצרת בעד השלום: (עלי) סלאם סלאם
ברוּח המתיחות הביטחונית: כוחו של מיגון
קן לזקן: חתונת הכסף של (פלטו) שרון את (קלרה) שרון - קַבלו את חבצלת השרון
מילה של עיתונאית: כל עינב (גלִילִי) זהב?
מוזיקה קלה: מיוזיקל
אסון בברית: שמחה מהוּלה בעצב
גאוּת ושפל: נוח לִבְלוֹס ונוח לרזוֹת
בולמי -אנורקסי
ספורט
ערן שווה זהב(י)?
לא היה בינינו אלא (איציק) זוהר?

תאריך:  05/11/2015   |   עודכן:  05/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
מירב ארד
הדיון בוועדת הכלכלה התקיים במסגרת ציון יום הבטיחות בדרכים בכנסת    ד"ר דן לינק שבודק עבור משרד התחבורה את שיטת הניקוד: השיטה לא אפקטיבית - צריך להחמיר אותה    השר התחבורה: היעד שלי בקדנציה הזו הוא הרפורמה בבטיחות הרכב
עידן יוסף
שר התחבורה: משקיעים מיליארד שקל בשבילי אופניים. נושא האכיפה מחייב שינוי והעברת סמכויות לפקחי עיריות    המשטרה: אנו ממליצים להעלות את גיל הרוכבים ל-16, כי הוראת השעה מסתיימת והגיל המותר יהפוך ל-14
יהלה רוטרמן
לקראת יום הבטיחות בדרכים 2015: נהיגה במהירות נמוכה לא רק מורידה את הסיכוי לתאונות דרכים, אלא גם חוסכת כסף ומפחיתה פליטת גזים מזהמים    האם זה מספיק כדי לפתור את בעיית זיהום האוויר שמקורו בתחבורה?
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי החמיר את העונש לאחר שבית המשפט לתעבורה הסתפק בעבודות שירות, משום שמדובר בעבריינית תנועה סדרתית
סימון אזולאי
המלחמה היא אותה מלחמה, הנשמות הן אותן נשמות, הילדים הם אותם ילדים - אז למה מתעלמים מתאונות הדרכים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il