X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים אלה אנו למדים שנבואת קישון התגשמה הניסיון להקטין את הטבות המס לאותם שהתפתו לעקור לערים בהן מס ההכנסה נמוך יותר, יכול היה להצטייר כמודרניזציה של מערכון קישוני משובב נפש אילו לא היה אמיתי
▪  ▪  ▪
כיצד ניתן להגדיל את האוכלוסייה? [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]

בהומורסקה שפרסם אפרים קישון לפני כמה עשורים, הוא מתלבט, בדרכו ההיתולית, כיצד ניתן להגדיל את האוכלוסייה היהודית בארץ. הוא סוקר את התהליך המייגע של הבאת עולים, קשיי הקליטה, שפה, מציאת פרנסה וכדומה או אז הוא מגיע למסקנה שכדאי לעודד את הילודה.
יהיה זה זול יותר לתמוך במשפחות ולהבטיח עוד חדר עם כל ילד נוסף. לבסוף הוא אומר, התמריצים לא יעזרו. קיים חשש שכשהמטרה תושג יבטל האוצר את התמריצים ואנו נשאר עם הילדים בלי יכולת להחזירם. בקיצור העם לא טמבל.
בימים אלה אנו למדים שנבואת קישון התגשמה. הניסיון להקטין את הטבות המס לאותם שהתפתו לעקור לערים בהן מס ההכנסה נמוך יותר, יכול היה להצטייר כמודרניזציה של מערכון קישוני משובב נפש אילו לא היה אמיתי.
ראש הממשלה שהבין את האבסורד, מעכב את ההחלטה. הפתרון צריך להיות בכיוון של הורדה הדרגתית לאלה שכבר נהנים מההטבה, כך שהם יישרו קו עם ההטבה החדשה בעוד 10-5 שנים. לגבי תושבים חדשים תחול ההטבה החדשה.
כל ניסיון לבטל הטבה במחי יד נועד לכשלון. הדבר יפה לנושא המע"מ באילת או מע"מ על פירות וירקות. אם היו מטילים עליהם מס הדרגתי שמתחיל ב-1% ועולה כל שנה באחוז אחד, אזי מהיום שניסו להטיל את המע"מ ולא הצליחו, המע"מ היה מגיע ל-17%. כל זמן שימשיכו לדרוש החלה של המע"מ בבת אחת, תושבי אילת יכולים להירגע. 17% מס יכול לגרום למרי ולא יוטל.
לפני שנים רבות מנכ"ל האוצר דאז, יעקב ארנון, התווכח עם משרד הביטחון שלא היה מוכן לשמוע בדיונים על עלויות את המילה ריבית - כיצד אפשר בכלל להעלות את נושא הריבית כאשר דנים בביטחון הקדוש? לבסוף הוחלט על ריבית נמוכה משמעותית מהריבית ששררה אז. כאשר שאלו אותו הכלכלנים כיצד הסכים לריבית הכה נמוכה, הוא ענה שחשוב להכניס את העיקרון, את ההתאמות נעשה בשנים הבאות.

תאריך:  08/11/2015   |   עודכן:  08/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
ככה זה בגשמיות וכך, מן הסתם, גם היה גם אצל שרה אמנו    ברוחניות הצמיחה אינה כפופה למגבלות הגוף ועל כן אדם יכול ולכן גם צריך, להמשיך לצמוח בלי הפסקה
אלי אלון
לא רבים יודעים כי מאחורי בניין ימק"א בירושלים על השטח שעליו השתרע בעבר מגרש הכדורגל ימק"א המיתולוגי, שוכן נחבא מעיני הציבור גן ציבורי רחב ידיים המתפרס על שטח חמישה דונמים ובו מזרקה נאה - גן "כתר דוד"
יעקב עמר
עד שיעשה שלום עם אויביו, ימשיך השמאל במלחמה נגד אחיו בהם הוא תולה בטיפשות את כישלון השלום עם אויביו שכמיהתם לשלום ידועה בעולם כולו    ולליבוי להבות שנאת אחים זו, אין זמן מתאים יותר מימי חודש הזיכרון השנתי לרצח רבין
מעיין כפיר
עיריית תל אביב מגלה אוזלת יד מול המסתננים בדרום העיר, אבל בהחלט יודעת לפעול בנחישות מול הדתיים בצפון
יצחק מאיר
השבת נכנסת כמו שמנוחה נכנסת לעמל, כמו ששלום נכנס לתקווה, כמו שאהבה נכנסת לאחווה, כמו ששבועה נכנסת ליושרה, כמו שנשמה נכנסת לפעימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il