X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים ממשיכים בגל הטרור למרות שלא השיגו שום הישג מדיני בניסיון להתיש את ישראל ולפגוע בחוסנה הלאומי הדור הצעיר ממשיך בטרור היחידים ולא מקבל את מרותם של הפלגים הפלשתינים הגדולים כמו חמאס ופתח
▪  ▪  ▪
גל אלימות [צילום: פלאש 90]

פיגועי הדקירה והדריסה הפלשתינים הפכו לעניין יומיומי. אומנם ישראל הצליחה לצמצם באופן משמעותי את הפיגועים בירושלים אך הם התרחבו לאזורים אחרים בתוך ישראל ולאזורי חברון ושכם.
את הפיגועים מבצעים בעיקר תלמידי תיכון או סטודנטים מהאוניברסיטאות הפלשתיניות בגדה, הפועלים הפלשתינים העובדים בתוך ישראל נזהרים שלא להיגרר לתוך גל הטרור והאלימות כדי שלא לאבד את פרנסתם.
לצעירים שמבצעים את הפיגועים אין תעסוקה והם אינם נמנים על מקבלי המשכורות ברש"פ, כמה מהם שהצליחו להימלט מידי כוחות הביטחון של ישראל לאחר שביצעו פיגוע העדיפו להסגיר את עצמם לידי הרשות הפלשתינית מתוך תקווה שיקבלו יחס טוב יותר ואולי אף ישוחררו בעתיד במסגת מדיניות "הדלת המסתובבת" וגם מתוך חשש שיהרגו על-ידי כוחות הביטחון של ישראל.
השקר החדש שמפיצה מערכת התעמולה המשומנת הפלשתינית הוא שלישראל יש מדיניות חדשה של "הוצאות להורג" וכי כוחות הביטחון של ישראל יורים למוות בכל פלשתיני שביצע פיגוע גם לאחר שנוטרל.
מחיר דמים
יותר מחודש ימים חלף מאז התחיל גל הטרור והאלימות הפלשתיני ועדיין אין לו הנהגה, תוכנית מדינית או כיוון כלשהוא מלבד לפגוע באזרחים וחיילים ישראלים.
עד עכשיו הוא לא הצליח גם להביא לשום הישג מדיני לפלשתינים ונראה שמעבר לרצון לנקום בישראל מתפתח עכשיו גם רצון להפוך את גל הטרור למלחמת התשה נגד ישראל שתגבה ממנה מחיר דמים בכל יום.
מדובר בפרץ טרור ספורדי ובלתי מתוכנן שמנסה להפתיע את כוחות הביטחון של ישראל מדי יום באתרים שונים, ושממשיך לשאוב עידוד ממערכת ההסתה הפלשתינית.
עם זאת אפשר לראות מגמה של הטרוריסטים הצעירים למקד את הטרור במקומות מסוימים בגדה כמו טרמפיאדות בצמתים המרכזיים, מעברי כניסה לתוך ישראל, שערי כניסה להתנחלויות ומחסומי צה"ל.
נשק חם
בגל הטרור הזה היו כמה פיגועי ירי באזור חברון ותנועת חמאס מיהרה להודיע ב-7 בנובמבר כי מדובר בשלב חדש של "אינתיפאדת הסכינים", אולם גם מנהיגי חמאס נזהרים עכשיו בהתבטאויותיהם וגם הם מעוניינים לשמור על "האופי העממי" של גל הטרור ושל השימוש בסכינים ובנשק קר בלבד כלקח מהאינתיפאדה השנייה שבה השימוש בנשק חם היה בעוכריהם של הפלשתינים.
הדור הצעיר לא נענה עד כה לקריאתו של ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, בשבוע שעבר, להקים "מפקדה מאוחדת" לאינתיפאדה.
תנועת חמאס מנסה להציג את עצמה כמי שהחלה בגל הטרור באמצעות פיגוע הרצח של בני הזוג הנקין ז"ל בשומרון, ח'ליל אלחיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס הודיע בראיון שהעניק ב-5 בנובמבר לאתר "אלרסאלה" כי יש הסכמה בקרב מרבית הפלגים הפלשתינים על הקמת "ועדות שטח" שיתאמו את פעולות האינתיפאדה החדשה וישלבו את הפלגים בהפגנות ובמחאות בגדה.
תנועת חמאס מנסה להפיח רוח חיים בגל האלימות ולהעניק לו תנופה אולם התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ נשמר בקפדנות והרש"פ הצליחה להשתלט על גובה הלהבות של הפרות הסדר בגדה.
פגיעה במורל
הרש"פ איננה תולה תקוות רבות בתוצאות הפגישה בוושינגטון בין ראש הממשלה נתניהו לבין הנשיא אובמה ולאור ההצהרה של אובמה כי בשנה הקרובה לא צפויה פריצת דרך מדינית בערוץ הישראלי פלשתיני סביר להניח כי גל הטרור והאלימות הפלשתיני יימשך בעליות ובמורדות.
נראה שהמגמה הפלשתינית היא להמשיך לנסות להתיש את ישראל באמצעות פיגועים, לערער את תחושת הביטחון של האזרחים הישראלים ולחבל בכלכלת ישראל מתוך כוונה לפגוע במורל ובחוסן הלאומי.

תאריך:  10/11/2015   |   עודכן:  10/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת התשה פלשתינית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי ש פוגע ב חוסן הלאומי זה
ישע   |  10/11/15 17:41
2
עונש מוות
דניאל143   |  10/11/15 17:53
3
הפתרון של אלון בן דוד
צריך לנסות  |  10/11/15 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אסתר שניאורסון גרי
הממשלה עומדת מנגד מול עתירות השמאל להרוס את בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב    אומנם יש לתלות את הקולר באטימות ליבם של שופטי בג"ץ, אבל בהחלט שותפים לכך נתניהו וממשלתו
שמעון זיו
הזמנים משתנים וכיום המדינה נמצאת במעמד לא יציב בעולם    מדינות סקנדינביה אינן אוהדות אותנו בלשון המעטה, והן אלה הקובעות מי יקבל את פרס נובל
יהודה דרורי
עידן יוסף
בפגישה ראשונה מאז הסכם הגרעין, ציין הנשיא כי הוא חלוק על ראש הממשלה בנושר הגרעין, אך הדגיש שישראל חייבת להגן על עצמה מפני טרור פלשתיני
אהרון שחר
להיות דעתן זה חשוב, אך עד כמה כל אחד מאיתנו הוסיף משהו לאנושות, משהו שבלעדיו היא לא הייתה יודעת? אז מה אתה עשית בשביל אנושות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il