X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק אובמה ובנימין נתניהו [צילום: AP/Andrew Harnik]
משדרים ובוכים
פגישת נתניהו-אובמה: אסף יחזקאלי הפך בערוץ 2 להיסטוריון; אמנון אברמוביץ' הביט בכדור בדולח; ידיעות אחרונות שידר מצוקה; ולמפקד גל"צ ירון דקל מגיע פרס
מבין אלף התמונות שסופקו נבחרה תחילת לחיצת היד. פניו של נתניהו מכורכמות ושל אובמה חתומות, בעוד הידיים אינן לחוצות עדיין

1. לכבוד פגישת נתניהו-אובמה הזדרזו הנשמות הטובות בתקשורת להכיננו לאסון. שום תכונה לא נרשמה בציבור. התרגלנו. בכתבה שצדה את עיניי, סקר אסף יחזקאלי בערוץ 2 את תולדות היחסים בין המנהיגים. לא משהו חדש; הם לא מאוהבים. המעניין היה שיחזקאלי הפך להיסטוריון, שעה שניסה להסביר לנו, הבורים, עד כמה הכימיה האישית בין המנהיגים היא עניין של ביטחון לאומי, לא פחות: "ניקסון וקיסינג'ר, צריך לזכור, לא היו שולחים רכבת אווירית ביום הכיפורים, לולא האמינו בנימי נפשם למה שאמרו גולדה ודיניץ - שהבית בסכנה קיומית".
כדאי שיחזקאלי יחדש את ידיעותיו. יחסי ישראל-ארה"ב ערב המלחמה היו גרועים אולי יותר. ממשלת גולדה לא הורתה על מכת מנע אווירית, שהייתה חוסכת הרוגים רבים, מפחד תגובת האמריקנים. ישראל ויהדות ארה"ב ניהלו מערכה למען יהדות בריה"מ, והדבר התנגש עם רצון האמריקנים להפשיר את היחסים עם הסובייטים (החליפו את הסובייטים של אז באירנים של היום). יצחק רבין סיפר בספרו על כך שניקסון איים על גולדה שלא יפריעו. משה דיין העיד על "שיחות קשות, מדכאות" עם מזכיר המדינה האמריקני הנרי קיסינג'ר. שמחה דיניץ, שגריר ישראל, דיווח באמצע אוגוסט 73' שהאמריקנים רותחים על ישראל בעניין המטוס שיורט "ורוצים להשתמש בזה כדי 'ללמד אותנו לקח' ולצבור הון אצל הערבים ואצל מפיקות הנפט במיוחד". אם כבר השוואות, רצוי להיות מעודכנים.
2. ואז הגיע האורקל, אמנון אברמוביץ', שהביט בכדור הבדולח וסיפר בידענות ש"כאשר נתניהו אומר" כך, "הנשיא האמריקני אומר בליבו" כך. ולהפך, "נתניהו חושב לעצמו". הדובדבן הגיע בסוף: "למעשה, בסוף הפגישה רצה אובמה לומר לנתניהו...". זה אפילו לא "אובמה אמר בליבו" אלא "רצה לומר". אתם מבינים את עמדת הפרשן הבכיר: הנשיא משמש בסך-הכל ניצב בתסריט, שבו אברמוביץ' שם בפיו המדומיין את מה שהוא עצמו חושב, כנציג תנועת "שלום אך-שווא" שעד כה קלעה בול בכל פרשנויותיה למציאות.
3. ידיעות אחרונות שידר אמש מצוקה, משום שהאמריקנים לא סיפקו את ליטרת הבשר בדמות פגיעה בנתניהו. אפשר להבין אותו. אז מבין אלף התמונות שסופקו נבחרה תחילת לחיצת היד. פניו של נתניהו מכורכמות ושל אובמה חתומות, בעוד הידיים אינן לחוצות עדיין. בטור הפרשנות סיפרה אורלי אזולאי-כץ שנתניהו "למד לקח", כי הדימוי שדבק הוא "כפוי טובה" ובכלל התמונה המשותפת "שידרה חמיצות". בסדר. מקרה מובהק של השלכה פסיכולוגית מצד הכתבת החמוצה. אגב, נחום ברנע נעלם. אל דאגה, תקבלו את החמיצה שלו בשבת. סבלנות.
4. בשבוע שעבר תהיתי מדוע סימה הזועמת קדמון מקבלת פרס מאגודת העיתונאים. האמת היא שעדיף להעניקו למפקד גל"צ ירון דקל, שבתוך כמה שנים הצליח לגרום למהפך בתחנה הצבאית: משמאל - לעוד יותר שמאל. כל שידורי האקטואליה בתחנה הצבאית נשלטים כיום בידי חוג פוליטי צר מבית מדרשו של הארץ.
זה התחיל בחיסול התוכנית היחידה שבה ניתן ביטוי לקול רוב הציבור, "המילה האחרונה"; המשיך בהפקרת רצועה יומית בזמן האזנת שיא בידי רינו - אני המשיח - צרור, שמשתמש בתוכניתו כמוצב פוליטי לכל דבר ועניין, ועוד לא נגמר.
נותרה כבשת הרש של רצועת הלילה, סיכום חדשות היום שעה לפני חצות. אפילו אז קיבלו נציגי הרוב רק שעתיים. מי שביקש להימלט מהאינדוקטרינציה השמאלית בטלוויזיה, יכול היה למצוא נחמה אצל יועז הנדל וקובי אריאלי (בשאר הלילות שמענו את תואמי רזי ברקאי). השבוע התבשרנו שדקל העיף את השניים ומינה במקומם את אחד השדרים היותר רדיקליים בזירה, בני בשן. בעבר הראיתי כיצד במסווה תמים השתמש בשן בתוכניתו כדי לצבוע את המחנה הפוליטי היריב בצבעי מלחמה, וכיצד הזמין לאולפנו אך ורק אורחים בעלי גוון פוליטי ברור, מיוסי שריד וצפונה (הרשימה אצלי). "הבית של החיילים"?

פורסם במקור: ישראל היום (ד', 11.11.15)
תאריך:  11/11/2015   |   עודכן:  11/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משדרים ובוכים
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
כתבני הזבלון מסבירים לנו,
אפרופו דר׳ ברץ,  |  11/11/15 14:09
 
- הפוסל במומו פוסל
מבשרת  |  12/11/15 12:10
2
מגיע אכן פרס לירון דקל
אתה צודק  |  11/11/15 14:23
3
לפרסם תמונות של נתניהו,
לא יפה  |  11/11/15 15:07
4
מה אתה שוב נטפל לגלי צה"ל
פועה  |  11/11/15 15:16
 
- קן צרעות סמולני על חשבון הציבו
ב.ל  |  11/11/15 20:17
 
- אם במימון הציבור עסקינן
פועה  |  12/11/15 11:48
 
- מימון הציבור.
ישראלה  |  12/11/15 14:21
 
- זה עדין לא מצדיק התעללות בשמאל
פועה  |  12/11/15 17:55
 
- צרות עין?
ישראלה  |  15/11/15 15:32
 
- השאלה האם את ראויה לחלוק בעוגה
פועה  |  15/11/15 20:30
 
- השופר של הערבומוסלמנונאצר
נובל  |  11/11/15 21:10
5
התייחסות עניינית
טוב טעם  |  11/11/15 15:58
 
- צודקת בכל מילה
ראה תגובה 4  |  11/11/15 17:45
 
- קרא את תגובות הימין החדשות.
תגובות עניניות?  |  12/11/15 08:46
6
להעביר את גחי חמס לעזה
מקס פאואר  |  11/11/15 19:50
7
בוגד, אתה מבשל אותנו בחלב אימא
בבון זה קוף.  |  12/11/15 09:52
8
ידיעות וגלי צה"ל מוצבים של חמס ל"ת
רן4  |  13/11/15 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
מעניין מי באמת ממלא בסאגה הכאובה הזו את תפקיד הבריון האמיתי? מערכת המשפט? שר הביטחון?    על הבריון האמיתי שהורס בית כנסת בגבעת זאב    ועל נשיא טַהֲרָני בפיג'מה
אסתר שניאורסון גרי
ד"ר חורחה גרסיה גרנדוס היה נציג גואטמלה שהשתתפה בכל המוסדות שטיפלו בבעיית ארץ-ישראללאחר כ"ט בנובמבר. מסתבר שנוכרי, שאיננו בן הארץ הזאת, איננו יהודי, מסוגל להבין את המצב טוב יותר מאשר אנשים שחיים את הטרור על בסיס יומיומי, ועיניהם טחו מלראות
יוני בן-מנחם
מצרים נקלעה למשבר פנימי ובינלאומי בגלל אירוע התרסקות המטוס הרוסי בסיני והאופוזיציה מנסה לערער את שלטונו של א-סיסי. למרת הכרסום במעמדו ממשיך הנשיא א-סיסי להינות מתמיכה איתנה של הצבא והוא נחוש להילחם בדאעש
יורם דורי
דווקא, בימים אלו, בהם מציינים את יום השנה לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין, חובה על מפלגת העבודה, תומכיה ופעיליה להפנים תפיסה זו של "בבכיינות לא בונים מנהיגות"
שמעון זיו
הדת היהודית אינה מיסיונרית, היא דת ככל הדתות הרוצה להאדיר את שמה וכוחה, ושליחיה מנצלים אותה כקרדום לחפור בו ולעשות לביתם. צריך להסתכל עליה ודרכה בעינים מפוקחות, פקוחות לרווחה ולא לרוץ כחסיד שוטה אחר כל הגורויים הדתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il