X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן שהצבא יגיש תוכנית רב-שנתית שיכלול פירוט נרחב של כל האיומים הנשקפים לישראל, כך שיהיה ניתן לתקצבם כהלכה
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל גדי איזנקוט. רוחות של שינוי [צילום: דו"צ]

בין הדיונים המעיקים על-אודות התקציב שאמור לעבור במליאת-הכנסת בשבוע הבא בקריאה שנייה ושלישית, מתנהל הטקס הקבוע בנושא תקציב הביטחון.
בד"כ הצבא מגיש לפקידי האוצר יעדים מסוימים, פקידי האוצר מתמחרים את הנתונים ונותנים למערכת הביטחון תקציב מסוים. הצבא מתלונן שהתקציב נמוך מדי ובונה על התוספת המתקבלת כל שנה על-ידי ראש-הממשלה נתניהו. הפעם נראה שנושבת רוח רעננה מכיוון הצבא: הרמטכ"ל גדי איזנקוט הציג שלשום (יום ג', 10.11.15)במהלך סדנה צבאית שנערכה בבסיס חיל-האוויר "רמון", תוכנית רב-שנתית העונה לשם: "תוכנית גדעון".
את התוכנית חיברו שלושה קצינים בכירים מחיל-האוויר: ראש אגף התכנון לשעבר תת-אלוף נמרוד שפר, ראש אגף התכנון בחיל-האוויר תת-אלוף עמיקם נורקין וראש אכ"א האלוף חגי טופולונסקי. מטרת התוכנית הנה לקצץ יחידות שאינן נחשבות לוחמות, ועל-ידי כך לחזק את צבא היבשה ולהקים מערך סייבר.
פרטי התוכנית
תוכנית גדעון היא תוכנית לחמש שנים הכוללת חמישה שלבים: קיצוץ תקנים, שינוי מודל הקבע, ביטול יחידות, חיזוק מערכים קיימים ושינויים ארגוניים.
  • קיצוץ תקנים: במסגרת התוכנית יקוצצו מפקדות הצבא בהיקף שנע בין 9%-6%,יחידות חיל-החינוך, והרבנות הצבאית יקוצצו בהיקף של 25%, יקוצצו 300 תקנים של נהגים בקבע, וכן,יקוצצו 25% מתקני הגששים.
  • שינוי מודל הקבע: במסגרת תוכנית זו יצטמצם מספרם של אנשי הקבע מ-45,000 כיום, ל-40,000 בשנה הבאה, גיל הפרישה של קציני הקבע ירד בשתי פעימות שונות: קצין יוכל לפרוש בגיל 28 אם הצבא יבהיר לו שאין לו צורך בשירותיו,או לחלופין לפרוש בגיל 35 (מי שיצלח את שתי התחנות יישאר בצבא עד גיל הפרישה, ויקבל פנסיה ללא קשר לדרגתו).
  • ביטול יחידות: במסגרת התוכנית יבוטל אחד המחוזות של פיקוד העורף, ותפורק מפקדת חטיבה מרחבית בפיקוד הדרום המכונה: חטיבת ערבה.
  • חיזוק מערכים קיימים: הכסף שייחסך כתוצאה מצמצום התקנים יופנה כאמור לחיזוק צבא-היבשה (כרגע מדובר על סכום בסך 800,000,000 שקל )כאשר יסופחו אליו יחידות תחזוקה שהיו עד היום תחת הפיקוד של אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה. בנוסף, תוקם זרוע סייבר עליה יפקח קצין בדרגת אלוף אשר תתמודד עם מה שקורה בזירה האינטרנטית.
  • שינויים ארגוניים: במסגרת התוכנית אוגדה 162 תעבור מפיקוד מרכז לפיקוד דרום,ותהיה תחת אחריותה של חטיבת גבעתי.
העברת יחידות מאגף הלוגיסטיקה לזרוע היבשה, והוצאת תחנת הרדיו הצבאית גלי-צה"ל.
סוגיית גלי-צה"ל
גלי צה"ל החלה לשדר ב-24 בספטמבר 1950 בבית-הספר "המנחיל" שברמת-גן. בשנת 1958 עברה התחנה לשדר ברחוב יהודה הימים ביפו, בו היא משדרת עד היום.
סעיף 48 לחוק רשות-השידור קובע שגלי-צה"ל היא תחנת רדיו ממלכתית אשר מתוקצבת ע"י הצבא. ברבות השנים היו עליה איומי סגירה, אך הפעם נראה כי מדובר באיום ממשי.
לאור השינויים שערך בה מפקד התחנה ירון דקל נראה שהתחנה חייבת להתאזרח, ולשמש מעין בית-ספר שיכשיר את הדור הבא של הכתבים, מנחים, עורכים, קריינים אשר ישתלבו בעתיד בכלי התקשורת הכתובה והאלקטרונית בישראל.
בנוסף, חייב הצבא לקבוע את סדרי הכוחות בכל חיל כדי שיהיה ניתן למיין את המועמדים לשירות ביטחון מי ילך לצבא, מי יושאל למשטרה או לכל גוף אחר,ומי יעשה שירות לאומי-אזרחי. מסוגיה זו נגזר כל סוגיית "שוויון בנטל".
הגיע הזמן שהצבא יגיש תוכנית רב-שנתית שיכלול פירוט נרחב של כל האיומים הצפויים, כך שיהיה ניתן לתקצב אותם כהלכה, ולא יזרוק מספרים באוויר כדי לבנות על התוספת שתושג מראש-הממשלה.

המחבר הנו בלוגר וחובב היסטוריה
תאריך:  12/11/2015   |   עודכן:  12/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכנית הרב-שנתית של צה"ל - תוכנית גדעון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גדיעת גדעון
אהרון שחר  |  12/11/15 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
כמה יממות בארצות הברית ונתניהו רך ככבשה תמה, נמס כחמאה. מחבק את הקונסרבטיבים, מתנצל בפני הערבים, מבטיח מחוות. מעללי נתניהו בארצות הברית הגדולה. אבל יש הישג של ממש
יורם אטינגר
בניגוד לכותרות ולמאמרי דעה על "הרס היחסים עם ארה"ב", מפגש אובמה-נתניהו חשף את המשך שדרוג הקשר האסטרטגי בין שתי המדינות, למרות הפער הבלתי-ניתן לגישור בין תפישות העולם והאופי של שני המנהיגים. שתוף הפעולה הביטחוני, כלכלי, מדעי וטכנולוגי המריא לשיא של כל הזמנים על-אף המחלוקות בהקשר הסכסוך הערבי-ישראלי
איתן קלינסקי
שר החקלאות שבוי בספירות משיחיות, ספירות הרואות כאן רק עם אחד ואין אחר זולתו    להגיגיו המשיחיים יש אוזן קשבת בקרב שרי הליכוד היושבים סביב שולחן הממשלה ובמידה רבה בקרב פעילי המפלגה
עליס בליטנטל
זוהי רק ההתחלה. החלטת האיחוד האירופי כמוה כגזירות שהוטלו בהמשכים, אחת אחת, בשנות השלושים על היהודים בגרמניה, ובהמשך - עם מלחמת העולם וכיבוש היטלר את אירופה - על כל יהודי אירופה, עד שמומשו עד תום במחנות המוות ובמישרפות
גרשון אקשטיין
מאחר שלדעת מוחחים לא ניתן במחי יד לעצור את ההסתה שפועלת ומבעבעת זה שנים רבות הרי לא ניתן לחסל את גל הטרור רק בפעולות הגנה ומגננה של אזרחים, שוטרים וצה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il