X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כשהרחוב משמש כאוניברסיטה של החיים, וכשחומר הלימוד באוניברסיטאות אלה אינו אלא חומר הסתה דתי, טרוריסטי, הילדים והנערים נוטלים על עצמם את המשימה לבצע את אשר מוריהם הרוחניים מטיפים להם. במצב זה אין כלל וודאות שעונשים כבדים על ההורים של הילדים-מחבלים בכלל ישיגו את מטרותיהם
▪  ▪  ▪
פיגוע הנערים ברכבת הקלה בירושלים [צילום: דוברות מד"א ירושלים]

אינתיפאדת הסכינים, סכינאות של נשים ושל ילדים, טרור סייברי או אינטרנטי, ומיני מונחים אחרים מנסים להסביר את גל הטרור הנוכחי הפוקד את ישראל ואת שטחי יהודה ושומרון, המפיל קורבנות תמימים, ושסופו מי ישוריינו. אל מול אלה ישראל מנסה להשיב מלחמה רציונלית, הן צבאית והן באמצעים אחרים כדי להתגבר על הפגיעה באוכלוסייה האזרחית, בחיילים או שוטרים אך גם בכלכלת ישראל. ובדיוק כאן טמון הכשל הלוגי. לו היה זה טרור המופעל על-ידי קבוצת טרוריסטים מוגדרת, היינו יכולים לטעון שניתן להילחם מלחמת חורמה באותה קבוצה או אותו הארגון עד כדי חיסולו המוחלט. הבעיה היא שהטרור הנוכחי אינו אלא סוג של התקוממות עממית. חיסולה של התקוממות עממית שבה נוטלים חלק גברים, נשים וילדים אינו פשוט כלל, אם בכלל.
מובנת לחלוטין מדיניותה של ממשלת ישראל להילחם בטרור הנוכחי בכל האמצעים הצבאיים העומדים לרשותה. זו חובתה של הנהגה להבטיח את ביטחון האזרחים. אלא שמעבר למאבק הצבאי או הצבאי למחצה, האמצעים האחרים, שעוד נזכיר אותם, נראים כניסיון של כלב לרוץ אחר זנבו. באין מטרה מוגדרת מדינית, הטרור יימשך, המלחמה בטרור גם, ולדאבון הלב, גם הקורבנות ימשיכו ליפול.
הטרור הפלשתיני הנוכחי הוא טרור של צעירים, לרוב, אם כי גם נשים נוטלות בו חלק בלתי מבוטל במספרים שלא ידענו בעבר. פעם הטרור הוא טרור סכינים, פעם טרור אבנים, פעם טרור מתאבדים, פעם טרור של מטעני נפץ המתפוצצים במקומות שונים. ישראל מנסה את כל הדרכים האפשריות לתת מענה צבאי או להנהיג שיטות היערכות בשטח אשר ימנעו מן הטרוריסטים לבצע את זממם. אלא אליה וקוץ בה: ארסנל סוגי הטרור בלתי מוגבל כמעט, ומאידך היכולת של ישראל להיערך למלחמה אפקטיבית בסוג מסוים של טרור היא פונקציה של זמן, של לימוד השיטה, ומציאת פתרונות יצירתיים לבעיה. אלא שבאותו הזמן, הטרוריסטים מסוגלים למצוא שיטות אחרות, בלתי מוכרות עד התרחשותן, ושוב היתרון לצדם כי הם היוזמים. המנטרות המוכרות של כל מיני ציניקנים לפיהם ניתן להכריע את הטרור לו רק לצה"ל הייתה יד חופשית לפעול, היא שטות ואיוולת.
בתקופה הנוכחית של טרור, יש המציעים לשנות את כללי המשחק ולהטיל על ההורים אחריות פלילית או נזיקית על מעשיהם ילדיהם. ההנחה היא שהורים יעצרו את ילדיהם מלבצע פעולות טרור. בני 11 ומעלה שכל זמנם ומרצם הם מכלים ברחובות העיר, ללא מערכת חינוך מסודרת, חשופים לתשתית דתית המהללת ומשבחת את הרואיות של המחבלים המתים, אינם סרים למרות ההורים, כמעט. הרחוב משמש כאוניברסיטה של החיים, וכשחומר הלימוד באוניברסיטאות אלה אינו אלא חומר הסתה דתי, טרוריסטי, הילדים והנערים נוטלים על עצמם את המשימה לבצע את אשר מוריהם הרוחניים מטיפים להם. במצב זה אין כלל וודאות שעונשים כבדים על ההורים של הילדים-מחבלים בכלל ישיגו את מטרותיהם.
נקל על אלה אשר סבורים שכן תהיה ירידה דרסטית של פעולות הטרור המבוצעות על-ידי ילדים, ונשאל את השאלה, האם הטרור הפלשתיני נגד ישראל ייפסק? התשובה היא לא. יימצאו אנשים אחרים שיעשו זאת, ימציאו שיטות אחרות, ימציאו כלי משיחת אחרים כדי להרוג יהודים. אם נאסור מכירת סכינים לערבים מחשש לשימוש בהן לרצח יהודים, יקנו מברגים ויהרגו. נאסור מכירת מברגים לערבים כדי לא להרוג, יקנו מזלגות שגם הם מסוגלים להרוג אנשים. וכך הלאה והלאה. גם במקרה אבסורדי כזה שתואר לעיל, לא תיפסק האלימות. מוטב גם לקבוע שבמדינה שהיא דמוקרטית מותר לאסור על קניית סכינים או כל אמצעי אחר המסוגל להרוג, אך בלתי ניתן למנוע הצטיידות בהם בדרך בלתי חוקית. התוצאה תהיה אותה התוצאה.
רבים וטובים אמרו מזמן שבלתי ניתן לטפל ביתוש הבודד אלא יש לטפל בביצה, במקור התרבות היתושים. המאבק בטרור כפי שהוא מצטייר מן הדברים שלעיל ניתן להסיק שישראל מטפלת ביתושים ולא בביצה. ככל שלא תימצא חלופה הולמת לילדים המסתובבים ברחובות, למשל - השקעה מסיבית במערכת החינוך והתרבות במזרח-ירושלים, אל יצפה מישהו שהנערים יכלו את זמנם במשחקי כדורגל ברחובות. אם לא תהיה הידברות מעמיקה ומסודרת עם הגורמים המתונים בקרב האוכלוסייה הערבית, קולם של הקיצוניים גבר יותר ויותר, ההסתה תהיה יותר ויותר ארסית, והתוצאות יותר ויותר טרגיות.
ככל שישראל תישאר מבודדת בעולם ואף גורם רציני לא ירצה ליטול על עצמו מלאכת תיווך בין ישראל לבין הפלשתינים, כך עלול המצב הנוכחי להמשיך ודם נקיים יוקז. ככל שממשלת ישראל תמנע מגורמים קיצוניים בתוכנו לממש את מדיניותם ההזויה, ככל שהיא תשקיע משאבים רבים לשיפור מצבם של הפלשתינים בתחומי השליטה של ישראל, ככל שלצד המלחמה המתמשכת בטרור יעשו צעדים לבניית אמון מחדש, כך יש סיכוי לרגיעה ולהורדת הלהבות. מלחמה ושלום שלובים זה בזה. זהו פרדוקס נוסף, אך אלה החיים.

תאריך:  12/11/2015   |   עודכן:  12/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרדוקס הטרור
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הפרדוקס האמיתי
הג'וקר  |  12/11/15 10:53
2
מטרה מדינית מוגדרת
באום  |  12/11/15 17:07
 
- בדיחה טובה
למדי.  |  12/11/15 18:42
 
- בוא/י ואומר
באום  |  12/11/15 19:24
3
איינשטיין צדק ב100 ל"ת
ב.ל  |  12/11/15 23:34
4
איינשטיין צדק ב 100%
ב.ל  |  13/11/15 00:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מחלקה ראשונה
בחברון נעצר חשוד בביצוע הפיגוע במיצד    במהלך המעצר נורה למוות בן דודו של החשוד
יהודה דרורי
אריאל י. לוין
בין חזרתם של פיגועי הדקירה בירושלים לבין הניסיון של החמאס ליטול בעלות על גל הטרור, ישראל צריכה לנקוט כמה צעדים בשני כיוונים: הגברת ההרתעה והרגעת השטח
עופר וולפסון
ההנחיות היו בהכנה מאז שנת 2012    הצרכנים האירופים יראו סימון ברור של כל מוצר שיוצר מעבר לקו הירוק    משרד החוץ: "צביעות בלתי נסבלת"
מיכל חטואל-רדושיצקי
גל הביקורת הנוכחי על מועצת הביטחון של האו"ם לווה בשלוש הצעות לרפורמה במנגנון הווטו. לפיכך, סימן שאלה גדול מעיב על הסיכוי של כל אחת מהרפורמות המוצעות לתת מענה לביקורת על הכשל התפקודי הנמשך של המועצה    וגם: מהן ההשלכות האפשריות על ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il