X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הפיגוע בפריס - מודל מגדלי התאומים? אירועי שגרירויות ישראל: בלי עוז נשים נשים - טרור חרם? - ובא ליש"ע גואל הכנסת עולה בלהב"ה? חרדים לצבא ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
עוז. נכשל [צילום: AP/MTI, Peter Kollanyi]

9\11?
את מתקפת הטרור בפריס השוו להפלת מגדלי התאומים. אין ספק שטרור הוא טרור, ויש דמיון לא מבוטל בין שני הפיגועים. בשניהם מדובר בטרור עוצמתי ובלתי צפוי, המשולב בזירות אחדות, שהסתיים בטבח ובחללים רבים. אולם דומה שדווקא הדמיון מחדד את ההבדלים ביניהם.
9\11 האמריקני אינו זהה ל11\13 בצרפת. למרות קציר הדמים הנורא בצרפת - שעמד על למעלה ממאה הרוגים ומאות פצועים - בארה"ב, בניגוד לפריס, מדובר בפיגוע חסר תקדים של קריסת מגדלי התאומים, שהפכו לסמל היסטורי ארכיטקטוני ייחודי, ואשר גם ממדי האסון היו בלתי נתפסים: 2000 חללים (ביניהם יהודים רבים)ולמעלה מ-6,000 פצועים. עם כל הצער, הטרור האל-קעידי בניו-יורק עלה בהיקפו, בעוצמתו ובסמליותו עשרת מונים על הטרור המצמרר של דאעש בפריס. ומי יתן שנאמר לטרור די.
עוז לא ראוי
דומה כי הסופר עמוס עוז, מי שכינה את נערי נוער הגבעות 'ניאו נאצים' (והוא לא חידש דבר. קדם לו פרופ' ישעיהו ליבוביץ המנוח שכינה את ישראל 'יודו נאצית') אינו ראוי לייצג את שגרירות ישראל באירועים מיוחדים. ולכן אין להצטער על סירובו להשתתף באירועים אלה.
עם כל הכבוד, למרות כיבוד נוכחותו של עוז בכינוסים ספרותיים שונים בעולם, עובדה היא שניסיונותיו החוזרים ונשנים לזכות בפרס נובל נכשלו, ומבחינת מעמדו הבינלאומי הוא אינו מוּכר כסופר מספר אחת בעולם. ראוי אפוא למצוא שגרירים טובים ממנו לייצג את ישראל בהסברה - באקדמיה, במשרד החוץ ובקרב אנשי דת וחברי כנסת.
מעניין, שעוז מעולם לא כינה את הטרוריסטים בתואר המפוקפק נאצים, ורק הנוער היהודי הנאמן לארצו (גם אם דרכיו לא תמיד הולמות) זכה לכינוי חסר תקדים זה, דבר האומר דרשני.
נשים טרוריסטיות
גל הטרור הנוכחי מאופיין על-ידי ירי, יידוי אבנים ולא פחות פיגועי דריסה. אולם דומה שלא צויין מאפיין נוסף והוא - הנשים המככבות בו בעיקר בניסיונות דקירה. אך לא רק. שיא נוסף נרשם כשמחבלת, תושבת חלחול הובילה בחברון פיגוע דריסה. גם גילה הקשיש, אלמנה בת 72, הוא ללא ספק יוצא דופן.
לאחרונה נודע כי ערבייה נשואה ואם לשבעה(!), באמצע חייה, התחברה לגדודי אל-אקצה וריגלה עבורם נגד ישראל. הפעם נשברו כל השיאים, ולא מדובר רק במחבלות צעירות.
ראוי לשבח את כוחות הביטחון על עירנותם הגבוהה ועל השיעור הגבוה של סיכול הפיגועים ומניעתם, כמו גם על המידע המודיעיני המצויין, שמולם כל ניסיונות השדרוג של הטרור לא יצלחו. כל הכבוד!
פרס להתנחלויות
סימון מוצרי ההתנחלות, על-פי החלטת האיחוד האירופי, מזכיר ימים אפלים יותר בתולדות ישראל, כאשר היהודים בגרמניה הנאצית סוּמנו כמוצר מוחרם, בדמות הטלאי הצהוב. מדובר בצעד אנטישמי שמי יודע לאלו צעדי חרם נוספים הוא עלול להוביל נגד היהודים.
עם זאת, נראה שמעַז יצא יין מתוק, כאשר יין טורא המיוצר ביקב רחלים, שזכה בפרס יוקרתי בינלאומי, קיבל בעקבות החרם, בשיטת הפוך על הפוך, יחסי ציבור חינם אין כסף, וצפוי להגביר את הביקוש אליו בעולם כיין משובח ביותר שנוצר בגדה המערבית. והיין כמשל ליתר מוצרי יש"ע המבוקשים המצטיינים באיכותם הגבוהה. האיחוד שביקש לקלל, נמצא אפוא מברך. פרס להתנחלויות כבר אמרנו?
מי הטרוריסט?
נראה כי בדיון בוועדת הפנים של הכנסת על ארגון 'להב"ה' הח"כים מן השמאל התבלבלו בכתובת. במקום להטיח את הביטויים 'טרוריסט' ו'דאעש' בחברי הרשימה הערבית המשותפת, המסיתה נגד ישראל ותומכת בטרור, הם הטיחו כינויים מפוקפקים אלה ביו"ר הארגון, בנצי גופשטיין.
גם חברי הכנסת הערבים שכינו את גופשטיין 'ניאו נאצי', במומם פסלו. כך גם ח"כ חנין זועבי שהסיתה נגד ישראל בכינוס השמאל הרדיקלי בחו"ל, וכינתה את צה"ל וישראל, המתגוננים מפני המחבלים, בכינוי זה האפל ביותר בהיסטוריה היהודית. האם אין זועבי ומרעיה ידידיו המובהקים של עזמי בשארה הבוגד הזכור לשמצה? מדוע אפוא הם עדיין משרתים בפרלמנט הישראלי ולא בפרלמנט של עזה? האומנם ההֵסַתְּתָּ וגם ירשת את כל מנעמי הכנסת?
ומיהו אותו יהודי שהטיח ללא חת וללא מורא בפני הח"כים הערבים אמת עירומה זו? הוא לא אחר מהאיש המותקף והמושמץ בדיון - הלא הוא מיודענו בנצי גופשטיין. כל הכבוד!
גיוס כהלכה
התופעה של חרדים המתגייסים לצבא, ומשתלבים ביחידות ובתפקידים טכנולוגיים אינה מפתיעה. כבר במסגרת הנח"ל החרדי, דומני באגף שח"ר, חרדים מקבלים הכשרה טכנולוגית ומשרתים ביחידה כמהנדסים, או בתפקידי מיחשוב ואלקטרוניקה שונים. אחרי השירות הצבאי הם משתלבים בשוק העבודה. עוד לפני הגיוס הפורמלי, היו חרדים שעבדו בצבא בתפקידים סודיים, ותרומתם לפיתוחים הטכנולוגיים הייתה מכריעה ביותר.
אברכים אחרים עובדים בכל מקצועות ההייטק והמחשוב, לאחר הלימוד בישיבה או במקביל לו, בעקבות המכללות החרדיות הרבות, שקמו במיוחד בעשור האחרון, שסללו את הדרך להכשרתם בתחומים אלה. את שירותם הצבאי המקוצר הם משלימים כאנשים נשואים ומגובשים.
נכון שהחרדים האמריקניים - שרובם מורגלים לעבוד מבלי להתפשר על יהדותם - גם כרווקים חלקם משתלבים בצבא ביחידות כלליות במסגרת המודיעין. ואכן, יש לקוות שההלכה תגן עליהם ותנחה אותם גם בשירותם הצבאי לשמור בקפידה על אורח חיים דתי.
פסוקו
פלא יועץ - שְאל את הרב: רב קֶשב
המַקָּקִיָּה - חממה למקקים: ג'וּקוזי
סמים ויין: סַמְפַנְיָה
יתוש בראש: זוּמְ-בָּא
סניף דואר בסוּפֶּר: סוּפֶּרְבּוּל
אמפתיה: פְּרוֹ-פִיל
דאעש - חיסול המחַסל: ג'ון הג'יהַסָדיסְט
מרואן ברגותי: רב חובל
יש לו אחות - הפיוס: לאַחות את הקֶרע
ספורט
נס ציונה המובסת: ציונה בלי נֵס
נצחון מאמן מכבי: (ז'אן) טבק צהוב
בקטנה
מה הבדל בין ברסלב לחב"ד? ברסלב מוצאים בכל יהודי נקודה (טובה). חב"ד מוצאים בכל נקודה (בעולם) יהודי (הרב לסרי).

תאריך:  19/11/2015   |   עודכן:  19/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזנבלט
אירופה שהתעוררה מתרדמת השוטים, תמהה איך זה שאובמה לא הכריז של"צרפת שמורה הזכות להגן על עצמה"... בפריז נפוצה שמועה, כי בתגובה לצעדי החרום הדרקוניים שתנקוט, תצא מישראל ספינה, שעל סיפונה פעילי ארגון "שלום עושים גם עם דאעש"    חזון הבלהות של מישל וולבק ("כניעה"), שחזה כי צרפת תהיה רפובליקה איסלאמית ב-2022, אינו נראה כה דמיוני
אברהם פכטר
ההיסטוריה לא נחה ולא נמה    כמו הר געש כבוי שמבעבע במעמקי האדמה ופתאום מתפרץ ושוטף עם הלבה שלו את האזור, כך האיסלאם הקיצוני בעבע, געש, רתח ונתן בהם סימנים, אך מדינות אירופה, השבעות, הצבועות, האדישות התעלמו, נרדמו ועכשיו חטפו את האלמנט
איתן קלינסקי
בניגוד לדעת שירותי הביטחון החליט בנימין נתניהו להחזיר את המנדט הבריטי אל חיינו והטיל על שר הביטחון להזדקק לתקנות הגנה לשעת חרום משנת 1945
יוני בן-מנחם
על-פי גורמים פוליטיים ראש הממשלה נתניהו מתכוון לאשר בממשלה את מינויו של רן ברץ לראש מערך ההסברה הלאומי. ההתנגדות בארה"ב ובישראל למינוי תקשה על רן ברץ להצליח בתפקיד אם המינוי ייצא לפועל
מרינה גל-דביר
למרות הסטריאוטיפ הרווח, נמצא כי בני דור 1.5 לא ממהרים לארוז מזוודות    מתשובותיהם של 56 מרואיינים עולה, כי כמעט מחציתם בוודאות אינם מתכננים להגר לחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il