X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להקת ה"צ'רצ'לים" אשר תתאחד בקרוב לציון יובל שנים להיווסדה החילה את מהפכת הרוק עליה חתומים בסופו של דבר איינשטיין וחנוך.
▪  ▪  ▪
להקת ה"צ'רצ'לים [צילום: יחסי ציבור]

אחת מלהקות הקצב המובילות בסצנת הרוק הישראלית הנה להקת "הצ'רצ'לים" אשר בקרוב תחזור להופיע בפני קהל המעריצים.
בימים אלו מציינת הלהקה יובל להיווסדה, וזוהי הסיבה לקיומם של הופעות האיחוד.
כאשר הוקמה הלהקה באמצע שנות השישים היא נחשבה כלהקה די שולית היות שהיא שרה רוק-כבד בשפה האנגלית (דבר שלא היה מקובל אז בארץ).
הם לא ניסו להתחבב על הממסד, והופיעו בעיקר עם אריק איינשטיין, ושלום חנוך אשר נחשבים כחלוצי הרוק הישראלי.
פרטים על-אודות הלהקה
הלהקה הוקמה בשנת 1965 כאשר חבורה של בני-נוער בגילאי 15-14 שכללה בין השאר את המתופף עמי טרייביטש, הגיטריסטים מיקי גבריאלוב, חיים רומנו, ויצחק קלפטר, הזמר סלווין ליפשיץ התכנסו בשכונת שפירא בתל אביב ונקראו: "הלהקה של צ'רצ'יל" או בקיצור: "הצ'רצ'לים".
בתחילה הם הופיעו בבתי-ספר תיכוניים עד שבשנת 1967 פרשו עליהם את חסותם המפיקים יהודה טלית,וחיים סבן אשר פתחו באותה שנה משרד אמרגנות.
בשנת 1968 התגייסו קלפטר וליפשיץ, ואת מקומם תפסו שני חברים חדשים: הזמר הקנדי סטן סולומון אשר ניגן בלהקת "הקדושים",והגיטריסט הבריטי רוב הקסליאשר ניגן בלהקת "הטורנדוס".
חשוב לציין, כי עם צירופם של השניים החלה הלהקה לשיר באנגלית את הלהיטים שחיבר עבורם הקסלי (עד אז הם שרו גרסאות כיסוי ללהיטי התקופה).
בסוף שנת 1968 הקליטו ה"צ'רצ'לים" בניהולו המוזיקלי של אלכס וייס שני שירים שחיברו הקסלי וסולומון בעת שניגנו עם הלהקות המקוריות שלהם:"דבר איתי" ו"בוא הביתה" שחיבר סולומון, ו"יותר מדי אהבה כדי לשמוע" שחיבר הקסלי.
לאחר שהופיעה הלהקה בדנמרק, היא התקבעה כמבצעת שירים בסגנון שלא היה מוכר אז בישראל: "רוק מתקדם", ו"רוק פסיכדלי". בשנת 1969 הלהקה מוציאה את אלבום הבכורה שלה שנקרא "הצ'רצ'לים" אשר התבסס על המוזיקה שחיבר הקסלי לסרטים דוגמת: "מקרה אישה", ו"השמלה". באותה שנה מזמין אותם המוזיקאי נועם שריף לנגן עם הפילהרמונית בהיכל התרבות במופע שכלל שילוב מהפכני של רוק קלסי עם מוזיקה קלסית.
החיבור עם אריק איינשטיין
בשנת 1970 מחליט סטן סולומון לפרוש מתפקידו כזמר ולעבור אל מאחורי הקלעים לשמש כטכנאי הקלטות. הלהקה שנשארה ללא זמר הייתה בדרך לפירוק עד שחיים סבן ממליץ על חבורת הנגנים לאריק איינשטיין.
איינשטיין מתלהב מהצליל החדש שמפיקים הנגנים ומזמין אותם לנגן באלבומו החדש "פוזי" שראה אור בשנת 1971. מיקי גבריאלוב ורוב הקסלי ממשיכים לעבוד עם איינשטין במקביל לפעילות הלהקה.
המשך פעילותה של הלהקה
אל הלהקה מצטרף סולן להקת "האריות" (בה היה חבר חיים סבן) דני שושן, איתו מוציאה הלהקה שני תקליטונים ובתוכם גרסאות כיסוי ללהיטים: "היא אישה" של החיפושיות, "אהבה נכזבת" של "לד זפלין".
בסוף שנת 1970 יוצאת הלהקה ללונדון שם היא מקליטה אלבום שלם באנגלית העונה לשם: "חמורים, קופים, זרוקים". אלבום זה זכה לביקורות חיוביות באנגליה וברחבי העולם (בין-השאר בשל השילוב בין רוק מתקדם להשפעות יווניות).
בשנת 1972 יוצא לאור אלבומם השני באנגליה העונה לשם "יריחו" (חשוב לציין כי באנגליה נקראה הלהקה "יריחו ג'ונס" בשל הרגישות לשם צ'רצי'ל שהיה בין השאר שר הצי וראש ממשלת בריטניה.
השינויים החלים בהרכב הלהקה
כאשר חוזרת הלהקה לארץ היא מסיימת את תפקידה בהרכב המקורי, וכעבור שנתיים משתנה הרכבה לחלוטין. הקסלי, רומנו,ושושן נשארים בלונדון, וממשיכים להופיע תחת השם: "יריחו".
הם זוכים לחמם את להקת "לד זפלין" בהופעה שנערכה בדרום-אפריקה.
הם מתפרקים בשנת 1974. גבריאלוב וטרייביטש חוזרים לארץ מצרפים את הגיטריסט שמוליק בודגוב, והזמר רוני דמול, וחוזרים להופיע עם אריק איינשטיין.
כאשר בודגוב מתגייס לצבא מחליף אותו גיטריסט אוסטרלי העונה לשם דייוויד וינסטון. גם הרכב זה כמו ההרכב הקודם מתפרק בשנת 1974.
לאחר פירוק הלהקה
לאחר ששני ההרכבים מתפרקים הםפ משתפים פעולה האחד עם השני במסגרות שונות (כאשר בחלקם מעורבים שלום חנוך ואריק איינשטיין).
הלהקה מתאחדת שלוש פעמים בנסיבות שונות: האיחוד הראשון היה בשנת 1987 בו לקחו חלק מיקי גבריאלוב, רוני דמול, דני שושן, עמי טרייביטש, והמתופף איקי לוי.
בשנת 2002 הצטרפו לחברי הלהקה גם רוב הקסלי וסלווין ליפשיץ.
עם היוודע דבר מותו של עמי טרייביטש בשנת 2010 איחד למענו מיקי גבריאלוב את חברי הלהקה במופע שנערך במסגרת פסטיבל ישראל. חשוב לציין שיצחק קלפטר אשר היה חבר בלהקה לא לקח חלק באף מופע איחוד.
ניתן לומר שלהקת ה"צ'רצ'לים" התחילה את מהפכת הרוק אשר עליה חתומים בסופו של דבר שלום חנוך ואריק איינשטיין.

תאריך:  24/11/2015   |   עודכן:  24/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
את הרומן הקצר שלי מול מכשירי חשמל מיציתי בגיל עשר, כשמצאתי את עצמי מכיר את החשמל באופן אישי שעבר לי דרך הלבלב    לאחר מכן, ניסיתי להרכיב את השידה בחדר של אבא שלי, ונאלצתי להשתמש במקדחה שבדיעבד הסתבר שאין צורך בה
מרדכי צבי
נראה שהממשל הנוכחי של ארה"ב ואולי גם אחרים שלא היו כ"כ בוטים בעבר, רוצים להגביל את תנועותיה ומדיניותה של ממשלת ישראל וכמו גם להצמיד למדינת ישראל איזה שבב ג'י פי אס לתמיד
יורם אטינגר
נחישות המערב לרדוף אחר "יתושים", במקום לייבש את ביצת ההסתה והחינוך לשנאה, כישלונו בקריאת הכתובת על הקיר, נכונותו להקריב ביטחון לאומי ארוך טווח על מזבח נוחיות ופשטנות קצרי טווח והמשך התעלמותו מאזהרת השגריר רוזן, דנים את העולם כולו לטרור אכזרי יותר
אליהו קאופמן
דייני ה"כיפות הסרוגות" התלוננו על כך שהנהלת "בתי הדין הרבניים" הכריחה אותם להגיע ב"תלבושת האחידה" השחורה ועל-ידי כך להסתיר את הכיפות הסרוגות של חלק מהדיינים
עליס בליטנטל
הגיע הזמן שכולנו נפקח את העיניים: מה שקורה כאן אינו גל בר חלוף, לא אינתיפאדה, אלא פשוט מלחמה - כחלק מהמסע העולמי לכיבוש המערב והשמדת הכופרים    זו מלחמת הפונדמנטליסטים המוסלמים, הסוחפים עימם את כל בני דודינו, שממחישים היטב מהי מטרתם: להרוס את הישות של מדינת ישראל, ולהפכה לפלשתין    אך כמו ב-1948, גם היא תסתיים ב"נאקבה", כי במלחמה - כמו במלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il