X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין משתמש בתקרית הפלת המטוס הרוסי בסיני כדי להפעיל לחץ מדיני על מתנגדיו של בשאר אסד. רוסיה רומזת כי לא תהסס להפעיל כוח צבאי נגד כל מדינה שתומכת בארגוני הטרור הפועלים בסוריה
▪  ▪  ▪
תקיפות רוסיות בסוריה [צילום: AP Photo/Russian Defense Ministry Press Service]

במחצית החודש הבא תארח סעודיה בבירתה ריאד כינוס של כל פלגי האופוזיציה הסורית שאמור להרכיב משלחת שתייצג את האופוזיציה במשא-ומתן עם המשטר הסורי על מציאת הסדר לסיום מלחמת האזרחים במדינה.
הכינוס מתקיים כתוצאה מהדיונים בווינה, בראשות המעצמות ובהשתתפות נציגים של 17 מדינות, שכן האופוזיציה הסורית מורכבת מכמה עשרות זרמים שיש להם מכנה משותף אחד והוא סילוקו של הנשיא בשאר אסד מהשלטון.
הכינוס מתקיים בסעודיה גם על דעתה של רוסיה התומכת בהמשך שלטונו של בשאר אסד, סעודיה היא המתנגדת העיקרית להמשך שלטונו של הנשיא הסורי ביחד עם טורקיה וקטר.
שלוש המדינות האלה, סעודיה, קטר וטורקיה אף תומכות בכסף ובציוד צבאי בקואליצית המורדים בסוריה מכונה "ג'יש פתח" הפועלת להפלת משטרו של בשאר אסד שמבוססת על ארגון "ג'בהת אלנוצרה" שהינו השלוחה של ארגון אלקאעדה בסוריה, שבעצם ימים אלה מבצע פיגועים, כמו הפיגוע בסוף השבוע שעבר במלון בבירת מאלי, במסגרת התחרות שלו מול ארגון דאעש.
רוסיה מודעת היטב לקשר הזה, לפני יותר מחודש היא העבירה אזהרה לסעודיה שלא לצייד את המורדים בסוריה בנשק נ"מ שעלול לסכן את טייסי חיל-האוויר הרוסי התוקפים את מעוזי המורדים בסוריה.
אולם נראה כי בעקבות הפלת המטוס הרוסי בידי דאעש, בשמי חצי האי סיני, החליט השלטון הרוסי לשגר אזהרה חמורה יותר למדינות התומכות במורדים בסוריה.
הנשיא פוטין מסיר את הכפפות
העיתון "ראי אליום" היוצא לאור בלונדון דיווח ב-21 בנובמבר על איומים ישירים ובוטים ששיגרה רוסיה לעבר טורקיה, סעודיה וקטר באמצעות מאמר חריף שפורסם בעיתון הרוסי "פראבדה" הנחשב לשופרו של הנשיא פוטין.
הכתבה החריפה שפורסמה בעיתון "פראבדה" האשימה את טורקיה, סעודיה וקטר ב"ארגון ומתן חסות לפעולות טרור" ורמזה גם לאפשרות שרוסיה עשוייה לתקוף אותן תוך הסתמכות על סעיף 51 באמנת האו"ם אשר מאפשר למדינות החברות בארגון את זכות ההגנה העצמית כאשר הן מותקפות, רוסיה רואה בהפלת המטוס הרוסי בסיני ע"י דאעש התקפה ישירה עליה.
הכתבה בעיתון "פראבדה" תקפה במיוחד את קטר והאשימה אותה בקשר לארגון דאעש.
"קטר היא אחת ממארגני הטרור בחצי האי סיני", נאמר בכתבה, "בקטר ובסעודיה יש כאלה שמארגנים ונותנים חסות להתקפות הטרור והם ידועים בכך שהם מארגנים את פעולות הטרור בסוריה ובעירק" הסביר העיתון ולמעשה חזר על הטענות של הנשיא בשאר אסד.
הכתבה ב"פראבדה" הבהירה באופן מפורט מה צפוי למדינות שתומכות בטרור, היא הזכירה את התקפות הטילים הבליסטיים ששגרה רוסיה לעבר מעוזי המורדים בסוריה ואף הודתה כי שירותי המודיעין הרוסי הם האחראים להתנקשות בחיי נשיא צ'צ'ניה סלים ח'אן יאנדרבאייב בדוחא בירת קטר ב-13 בפברואר 2004 לאחר שקטר סירבה במשך שלוש שנים להסגירו לרוסיה.
"הגיע הזמן ליזום באו"ם הקמת בית דין בינלאומי שישפוט מדינות כמו טורקיה, קטר וסעודיה בגלל מעורבותן בטרור" הבהירה הכתבה.
ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי העיתון "פראבדה" לא היה מפרסם את הכתבה הזו ללא הנחיה מפורשת של הנשיא פוטין.
הכתבה התפרסמה אחרי שתוצאות החקירה הרוסית קבעו כי המטוס הרוסי הופל בשמי סיני כתוצאה מהטמנת פצצה בתוכו והנשיא פוטין נחוש לפגוע בגורמים שאחראים לפיגוע הזה, הפיגוע במטוס הרוסי קשור ישירות למצב בסוריה וההתקפות האוויריות של רוסיה על מעוזי דאעש.
יחסים קרירים בין רוסיה לקטר
לאור הפרסום ב"פראבדה" כדאי להיזכר לרגע במהות היחסים של רוסיה עם קטר, היחסים בין שתי המדינות מתוחים וקטר איננה מסתירה את תמיכתה בארגונים הסונים הקיצונים ובראשם תנועת "האחים המוסלמים" שממנה צמח דאעש.
רוסיה גורסת כבר תקופה ארוכה כי התמיכה של קטר באופוזיציה הסורית נובעת גם משיקולים כלכליים שכן הנשיא בשאר אסד מסרב לדרישתה של קטר לבניית צינור בשטח סוריה שיעביר גז מקטר לטורקיה שיתחרה בגז הרוסי.
שליט קטר הנוכחי, השיח' תמים בן חמד ביטל בחודש שעבר, מסיבה לא ידועה, ביקור מתוכנן במוסקבה.
לעומת זאת הקשרים של רוסיה עם סעודיה התהדקו בשנה האחרונה מאז שהמלך סלמאן בן עבד אלעזיז עלה לשלטון, שר ההגנה הסעודי, מחמד בן סלמאן ביקר פעמיים במוסקבה וסיכם על עסקות נשק גדולות אך נכשל במאמציו לשכנע את ההנהגה הרוסית לוותר על בשאר אסד.
הרוסים לא שוכחים לסעודיה את התמיכה הכספית האדירה במוג'אהידין באפגניסטן בשנות השמונים נגד הפלישה של הצבא הרוסי.
האזהרות של רוסיה למתנגדיו של בשאר אסד מעידות על הנחישות של הנשיא פוטין להקים ציר חדש שיכלול את אירן, מצרים וירדן למלחמה בדאעש ולקדם הסדר מדיני בסוריה שישאיר זמנית את בשאר אסד בשלטון, פוטין איננו מהסס להשתמש בתקרית הפלת המטוס הרוסי כדי להפעיל לחץ מדיני על סעודיה, קטר וטורקיה למתן את התנגדותן לנשיא בשאר אסד תוך רמיזה כי לא יהסס להפעיל כוח צבאי נגדן אם ימשיכו לתמוך בארגוני הטרור הפועלים בסוריה.

תאריך:  24/11/2015   |   עודכן:  24/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה מזהירה את מתנגדי בשאר אסד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חלום האימפריה העות'מנית
הגוי..  |  24/11/15 20:47
 
- יותר מכך. הפצצת יוגוסלביה,
הגוי..  |  26/11/15 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עופר וולפסון
נשיא רוסיה הזהיר את אסד בפגישתם כי יצטרך לוותר על סמכויות הנשיא ולפנות את הדרך לממשלה זמנית בסוריה בחודשים הקרובים
צבי מגן, שרה פיינברג, בנדטה ברטי
לרוסיה היה עניין להעתיק את מוקד העימות בינה לבין המערב מאוקראינה למזה"ת ולהסתייע בהשפעתה בסוריה ע"מ להביא להקלה בסנקציות הכלכליות המעיקות, שהושתו עליה בגין מדיניותה באוקראינה, וליצור רקע לפתרון משולב-מקביל לשני הסכסוכים. בהקשר זה צפויה רוסיה להיתקל בקשיים לא מעטים בדרכה לגבש פתרון למשבר בסוריה, הן במישור הצבאי והן במישור המדיני
עידן יוסף
אמנסטי אינטרנשיונל חושף: עשרות אלפי היעלמויות כפויות על-ידי ממשלת סוריה בארבע השנים האחרונות תמורת דרישות כופר    רבים מהחטופים מתים או נרצחים
יוני בן-מנחם
אירן חוששת כי רוסיה סיכמה בחשאי עם ארה"ב לסלק בהדרגה את בן בריתה הנאמן הנשיא בשאר אסד מהשלטון. אירן מודאגת מהתיאום האווירי של רוסיה עם ישראל והיא תפעל לטרפד כל הסדר בסוריה שיפגע באינטרסים שלה
ד"ר עמרי ניר
שלושה אירועים בולטים בעת האחרונה מסוגלים להשפיע מאוד על מעמדה והחלטותיה של תנועת חיזבאללה בלבנון    בחינת השפעתם האפשרית של אירועים אלו על התנועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il