X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האוצר ונעריו אינם יודעים לנהל ויכוח תרבותי וענייני על סמך נתונים, הם תמיד הולכים לחוליה החלשה - שכר משרתי הקבע והגימלאים
▪  ▪  ▪
דמעות תנין

יחד עם דיוני התקציב הכללי נחשפנו לדיון שקט קצת על תקציב הביטחון. מערכת הביטחון דרשה תקציב רב שנתי, דהינו לחמש שנים על-פי הת.ר.ש (תוכנית רב שנתית) שנקראת גדעון. משרד האוצר וכחלון דרשו לקבל וליישם את התוכנית שהכין מנכל משרד רה"מ לשעבר, שמשמעותו הייתה הרסנית.
אלא שהאוצר ונעריו אינם יודעים לנהל ויכוח תרבותי וענייני על סמך נתונים, הם תמיד הולכים לחוליה החלשה - שכר משרתי הקבע והגימלאים. תוקפים אותם בעוז כאילו עשו זאת בהסתר ובמחשכים, כאילו הם לא עם ישראל, כאילו במשרד האוצר אין עיוותי שכר כגון מקבלי שכר מושווי מנכ"ל ועוד.
ואז הזמן מתקרב, שר הביטחון משכנע את הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הכספים להצביע נגד התקציב המוצע, והם אכן עושים זאת פה אחד. לדעתי המהלך היה מתואם עם רה"מ. בליית ברירה מתכנסים צוותי האוצר והביטחון ומסכמים כי תקציב הביטחון יגדל בשני מיליארד שקל ויותאם לת.ר.ש שהגיש צה"ל.
רק בסיומו של התהליך מתייצב שר האוצר ואומר כי לא יתן לפגוע במשרתי הקבע והגמלאים ובשמם הטוב. נו כחלון אז איפה היית כשפקידיך עשו זאת יום ולילה, מדוע אז לא יצאת להגנת אנשי הקבע?חיכית כי יגיע גל הטרור האיום על-מנת לצפר את השוטרים הנושאים בעול ואת משרתי הקבע. זוהי בושה וחרפה.
חמש שנתי
לאחר מזאת נחשפנו למסיבת עיתונאים בה הראו לנו את בוגי וכחלון חותמים על נייר הסכמות, מין הסכם בין משרד הביטחון לאוצר, כשהם מציינים כי זאת הפעם הראשונה שמסכמים על תקציב חמש שנתי לצה"ל ולא היא.
תקציב רב שנתי לצה"ל היה גם היה אלא שהאוצר שהוא אלוף מפרי ההסכמים כל אימת שהייתה לו בעיה תקציבית פגע בהסכמים אלו, והדרכים לכך רבות החל בהטלת משימות נוספות על המערכת, הטלת קיצוץ רוחבי שגם תקציב הביטחון הוא חלק ממנו, אי-כיסוי התייקרויות ועוד.
עצם חתימת ההסכם, דבר שהוא הזוי בעיני, שני משרדי ממשלה אינם מאמינים האחד לשני וחותמים על הסכם שלא שווה את הניר עליו נרשם. איך יסתכלו ארגוני עובדים לדוגמה על הסכם כזה שמלמד שמי שמנהל איתם מו"מ אינו ישר ולכן מחתימים אותו על הסכם. טוב שלא דרשו ערבות בנקאית מהאוצר שיבטיח את קיום ההסכם.
תקציב הביטחון אינו פרה קדושה. הוא פרי הצורך לשמור את מדינת ישראל ברמה הצבאית וההרתעתית גבוהה ככל הניתן. ניתן למצוא איים של חוסר יעילות, אבל ככלל הלוואי וכל משרדי הממשלה לרבות האוצר יתנהלו כפי שמתנהל תקציב הביטחון.
אם מנכים מתקציב הביטחון משימות שאינן שלו לדוגמה אגף השיקום על שלל המיליארדים שלו, האם במשטרה יש תקציב כזה? לא. אם היו מנכים את גמלאות משרתי הקבע על שלל המיליארדים במשטרה יש תקציב כזה? לא. אם היו מורידים את תקציב החינוך, להבדיל מהשתלמויות, היינו מקבלים תקציב בסדר גודל קטן יותר מתקציב מערכת החינוך משמעותית. אם היינו מנכים את הסיוע האמריקני ומסתכלים אך ורק על התקציב השקלי כי אז תקציב הביטחון היה ברמת תקציב הרווחה ואולי גם אחרים. אז פעם אחת ולתמיד הציגו בפנינו את כל תקציבי המדינה על בסיס אחיד, ותפסיקו עם דמעות התנין כי תקציב הביטחון פוגע ברווחה, גורם להגדלת העוני, פוגע בחינוך ובכל אחד מאורחות חיינו. אנו חיים במציאות קשה וצריך להשלים עם כך.

תאריך:  26/11/2015   |   עודכן:  26/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
המלצת צה"ל להעביר נשק ותחמושת לרש"פ הינה התרפסות והפגנת מורח לב מצד הצבא. מה שצריך לעשות הוא ההפך ממה שצבא השמאלנים ממליץ. זו לא דרכה של הציונות האמתית, לא דרכם של אבות האומה. אין ספק שצה"ל, בהמלצותיו אלה, מרפה את ידי העם
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש בחצי האי סיני ממשיך בפיגועים למרות נוכחות של כוחות גדולים של הצבא המצרי. אם מצרים לא תנקוט בצעדים המתאימים עלול הארגון להשתלט על כל חצי האי סיני
אריאל קלנר
אין לנו מלחמה עם טרוריסטים ואין לנו סכסוך עם מפגעים בודדים. המחבלים באים בשם עם ודת. הם שליחים של ציבור והציבור שלהם ממש לא מתנער מהם
רו"ח דורית גבאי
המונופול של עורכי הדין על ייצוג בתחום מיסוי המקרקעין פוגע בציבור. הגיע הזמן לאפשר גם לרואי חשבון ויועצי מס לייצג בתחום זה
עו"ד ורו"ח רמי אריה
רכישת דירה בידי הורים עבור ילדיהם עלולה להפוך לתאונת מס, אם מנהל מיסוי מקרקעין יגיע למסקנה שהעברת הדירה על שם הילד היא רק דרך להתחמק ממס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il